van tomtom naar garmin

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Geiteboer

van tomtom naar garmin

Bericht door Geiteboer »

Heeft er hier iemand een goed programmake om bestanden van tomtom om te zetten in garminbestanden? Ik rij nog al vaak samen met tootall en het zou gemakkelijk zijn als we beiden de rit op gps hebben. Hij op de tomtom ik op de zumo.

Marc
Paul

Re: van tomtom naar garmin

Bericht door Paul »

http://www.tyre.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelf zoeken mag hoor........................... :bye:
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: van tomtom naar garmin

Bericht door Silverstorm »

Hoi Marc
Als Tootall zijn route gemaakt in tyre opslaat als "gps exchange bestanden" kan jij deze route openen in mapsource
Het enige wat jij dan nog moet doen is de route herberekenen en naar jou zumo verzenden.
Proberen maar zou ik zeggen.
grtz Silver
Laatst gewijzigd door Silverstorm op di 07-04-2009, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Geiteboer

Re: van tomtom naar garmin

Bericht door Geiteboer »

Ik heb het geprobeert. Hij vind de route dan wel, Ik denk wel dat er dan kleine verschillen met tootall zijn bestand is maar daar kan ik mee leven. :?
TooTall

Re: van tomtom naar garmin

Bericht door TooTall »

Marc neem eens een printscreen van dat scherm als je hebt herberekend, en stuur die eens terug als ge kunt ;)
+ dat er verschillen zijn, dat is wel logisch hoor, zeker met de zumo <=> tomtom. Die tomtom kan maar 48 punten aan he, dat is een rit van +/- 350km. DIe zumo wilt andere banen nemen waarschijnlijk.

Volgende keer als ge meegaat moet ge die maar laten opslaan :wink:
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: van tomtom naar garmin

Bericht door Chopperbiker »

Het omzetten van een Garmin-route naar TomTom of andersom, is en blijft een drama.

Dat heeft ermee te maken dat Garmin met het programma Mapsource enerzijds en de TomTomers met Onroute anderzijds op geen enkel punt compatible zijn. Garmin heeft echt hoogwaardige software, de TT-ers gaan maar door met kansloos aanprutsen en blijven maar proberen om in de buurt te komen van de mogelijkheden van Garmin. Dat verklaart ook het prijsverschil.
TomTom is leuk van A naar B, ja, je kunt zelfs op de secundaire wegen rijden maar niet meer dan dat.

Tuurlijk kun je alles proberen converteren, echter dat wil niet zeggen dat de route ook 1 op 1 kan worden omgezet.
De verschillen in kaartversie's, de overkill aan instellingsmogelijkheden en navigatiesysteembeperkingen geven teveel problemen. Diverse omzet-progamma's geprobeerd, allen niet naar tevredenheid.
Conclusie: Waste of time.

Er is maar 1 manier om geen ruzie over de route te krijgen:
wie voorrijd heeft altijd gelijk, met de Garmin of met de TomTom: de voorrijder(-ster) heeft altijd gelijk.
De rest moet de navigatie maar gewoon uitzetten.

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: van tomtom naar garmin

Bericht door Stroompje »

Au au au...... hier moet ik ff op reageren......als fervente TTR-ster
Ik kan elk garmin bestand openen en zo aanpassen dat ik er een TT bestand van kan laten maken....!!! En ik weet door ervaring zeker dat we dan dezelfde route rijden....... :arrow: met het gemak van het onderweg aanpassen waar nodig!!!!

Zelf route's maken doe ik al sinds de TTRider er is en er komt steeds meer software die daar prima voor geschikt is. Onroute is niet het enige wat compatible is met TT.
Met wat handmatige correctie na het converteren met software, maak je prima route's..............kost even wat meer tijd maar dat geeft je wel weer inzicht in de gemaakte route en rij je niet blindelings op je nav van A naar B :!:

Het is de gebruiker die uit zijn navigatie haalt wat hij of zij kan..........
Ennnnnnn het navigatiemiddel bevat voor menigeen meer mogelijkheden dan ze er uit kunnen halen (en sommige nav's hebben ook die specifieke mogelijkheden weer niet...... :roll: )

Je mening is erg zwart/wit en de mijne misschien wel wit/zwart.........maar ik moest het ff zeggen..... :bye:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Geiteboer

Re: van tomtom naar garmin

Bericht door Geiteboer »

Stroompje schreef:Au au au...... hier moet ik ff op reageren......als fervente TTR-ster
Ik kan elk garmin bestand openen en zo aanpassen dat ik er een TT bestand van kan laten maken....!!! En ik weet door ervaring zeker dat we dan dezelfde route rijden....... :arrow: met het gemak van het onderweg aanpassen waar nodig!!!!

Zelf route's maken doe ik al sinds de TTRider er is en er komt steeds meer software die daar prima voor geschikt is. Onroute is niet het enige wat compatible is met TT.
Met wat handmatige correctie na het converteren met software, maak je prima route's..............kost even wat meer tijd maar dat geeft je wel weer inzicht in de gemaakte route en rij je niet blindelings op je nav van A naar B :!:

Het is de gebruiker die uit zijn navigatie haalt wat hij of zij kan..........
Ennnnnnn het navigatiemiddel bevat voor menigeen meer mogelijkheden dan ze er uit kunnen halen (en sommige nav's hebben ook die specifieke mogelijkheden weer niet...... :roll: )

Je mening is erg zwart/wit en de mijne misschien wel wit/zwart.........maar ik moest het ff zeggen..... :bye:
zou dit programma ook andersom werken? van tt naar garminbestand, dan zou dit het ideaal zijn.

Marc
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: van tomtom naar garmin

Bericht door Chopperbiker »

Ja, Stroompje, af en toe wat prikkelen en kietelen moet kunnen, toch? Moet ook zeker niet saai worden op het forum. :wink:
Iedereen is gek met z'n eigen navigatie, en dat moet ook zeker zo blijven.
Met wat handmatige correctie na het converteren met software, maak je prima route's / met het gemak van het onderweg aanpassen waar nodig!!!!
Maar, goed, je zegt het zelf al, ik spreek je niet tegen...

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: van tomtom naar garmin

Bericht door Stroompje »

Geiteboer schreef:
zou dit programma ook andersom werken? van tt naar garminbestand, dan zou dit het ideaal zijn.

Marc

Marc,
met een GPS exchange bestand kan je alle kanten op.......
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie