Zumo 400????

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Snuitje

Zumo 400????

Bericht door Snuitje »

Goedenavond allemaal,

Ik ben laatst in Aken, Duitsland geweest, hier lag een mooie zumo 400 te koop voor 250,-
Niet echt veel dus.
Ik weet dat hij niet in de auto kan enzo, maar er zitten natuurlijk ook geen Nederlandse kaarten bij.
Weet iemand of deze te koop/krijg/downloaden zijn, mocht ik deze kopen?
Mijn vader heeft net een 550 gekocht en wij dachten om een extra bevestiging op mijn motor te zetten, maar na rekenen kom je op 185,-
dan heb je voor 65,- meer een tweede apparaat............

Vraag is dus, kunnen we wat met de 400, of moet je dan meteen emigreren om er mee te kunnen rijden?
wel leuk die heuvels en bergen in duitsland.

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Bruintje
DL650 berijder
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 04-07-2008, 11:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Zumo 400????

Bericht door Bruintje »

Ik heb ff snel gekeken op http://www.garmin.com" onclick="window.open(this.href);return false; en je kan gewoon andere kaarten bestellen.
De europa dvd kost $ 149,99

Jij mag het rekenwerk doen :)
Ok, ok, met de huidige koers zal het ongeveer € 101,- zijn.

Dus voor 350,- heb je een europa versie.
Afbeelding
Wimmi

Re: Zumo 400????

Bericht door Wimmi »

Bruintje schreef:Ik heb ff snel gekeken op http://www.garmin.com" onclick="window.open(this.href);return false; en je kan gewoon andere kaarten bestellen.
Dus voor 350,- heb je een europa versie.
Duur!
Waypoint http://www.gps-garmin.nl/nuvi_510.html" onclick="window.open(this.href);return false; installeert voor 300 eui's een hagelnieuwe Nüvi 510.

Koop nooit een tweedehands GPS voor meer dan 100 euro. Ze worden waarschijnlijk binnenkort niet meer 'ondersteund' (geen kaarten/software meer voor) en je hebt in dit geval een betere voor minder geld!
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Zumo 400????

Bericht door Bacchus »

Wimmi schreef: Ze worden waarschijnlijk binnenkort niet meer 'ondersteund' (geen kaarten/software meer voor) en je hebt in dit geval een betere voor minder geld!
En hoezo dat? Nu heb ik in de auto tomtom daar even los van maar je kunt de nieuwe kaarten gewoon blijven gebruiken. Grote bedrijven zullen niet zomaar een "oud"systeem de rug toekeren. Wel komt er een ander systeem mbt de satalieten. Maar daar is al zo lang sprake van. Maar zlefs dan zullen de oude satalieten niet spontaan stoppen met gegevens zenden.

Verder ben ik aan het kijken of de nuvi 350 wat voor me is voor op de motor :D In de auto niets dan tomtom
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
FireTaz

Re: Zumo 400????

Bericht door FireTaz »

heeft de 550 wel blue tooth? ik wil straks de 510 (met BT) en dan een losse SD kaart met heel europa erop.
is volgens mij de goedkoopste optie
Buzzin

Re: Zumo 400????

Bericht door Buzzin »

Ik ben een tijd bezig geweest met uitzoeken voor ik mijn 550 gekocht heb, en heb ook een 400 overwogen.
Nadelen:
- Geen autohouder (En dat is best handig)
- Kleiner geheugen, hierdoor kan niet heel europa in het apparaat, en moet je altijd een gebied uitkiezen.
- Geen bluetooth (voor mij niet van belang)
- Geen europa kaart meegeleverd (Bij de 500 wel!)
- Geen Text-to-Speech (best grappig, alleen op de 550 en 500Deluxe)

Als je hem totaal niet in de auto gebruikt, en geen bluetooth nodig hebt is het best te doen.
Je kunt zover ik het weet, wel de hele europa kaart op een SD kaartje zetten, dit zou moeten werken. (Werkt bij de 500 zeker)
Houd er rekening mee, de 500 en 550 hebben wel bluetooth, maar altijd mono. Niet zo erg voor truus, maar muziek luisteren word niet aangeraden.

Zelf heb ik een bedraade headset in m'n helm, en dat werkt prima.
Veel mensen klagen dat de zumo een te laag volume zou hebben....maar ik heb daar geen last van op m'n NTV (ok, vol volume is de muziek met 140 lastig te horen als het niet harde muziek is)

Maar als je dan toch in het buitenland gaat kopen, kun je dan niet beter naar engeland kijken nu de pond zo laag staat?

(edit: europa kaart + TtS toegevoegd)
Laatst gewijzigd door Buzzin op ma 26-01-2009, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Wimmi

Re: Zumo 400????

Bericht door Wimmi »

Buzzin schreef:Ik ben een tijd bezig geweest met uitzoeken voor ik mijn 550 gekocht heb, en heb ook een 400 overwogen.
Laten we de modellen wel even bij de naam noemen: heb je een Zumo of een Nüvi 550?
De Zumo 400 is inmiddels uit productie dus dat was een tijdje geleden, nietwaar?
Maar als je dan toch in het buitenland gaat kopen, kun je dan niet beter naar engeland kijken nu de pond zo laag staat?
Krijg je dan niet alleen een Engelse kaart? :lol:
Buzzin

Re: Zumo 400????

Bericht door Buzzin »

Ja ik heb een Zumo 550 ja, en keek ook naar de zumo 400. Die was toen ook al end-of-life zeg maar. (heb pas iets meer als een jaar m'n A rijbewijs + motor)
Maar je kunt ze nog wel kopen op sommige plekken.

Eh, ja dan zit er een engelse kaart bij, maar het was toch al het plan om europa erbij te kopen toch? :)
Wimmi

Re: Zumo 400????

Bericht door Wimmi »

Buzzin schreef:J..en keek ook naar de zumo 400. Die was toen ook al end-of-life zeg maar.
..
Maar je kunt ze nog wel kopen op sommige plekken.
Ik hoop wel voor 50% van de nieuwprijs, want meer is zo'n overjarig model niet waard.

Trouwens, voor een Europese kaart moet je ook goed bloeden ($99)! 3x een kaart kopen en je hebt een nieuw apparaat! :x

Heeft iemand toevallig ervaring met het omzetten van Open Street Maps naar Garmin apparaten?
Dat lijkt me een goedkopere optie dan elk jaar weer een nieuwe kaart te kopen. (zeker nu in heel Nederland alle grote snelwegen op grote stukken worden aangepast!)
Snuitje

Re: Zumo 400????

Bericht door Snuitje »

Het punt is dat je voor 185 euro spullen moet kopen om een andermans zumo op jouw motor te kunnen zetten.
Dat is veel geld, dan heb je voor 65 meer er een zumo bij, vandaar dat ik het vraag.

Maar die nuvi zag er ook goed uit, is deze ook echt voor motorrijders?
Wimmi

Re: Zumo 400????

Bericht door Wimmi »

Snuitje schreef:Het punt is dat je voor 185 euro spullen moet kopen om een andermans zumo op jouw motor te kunnen zetten.
Dat is veel geld, dan heb je voor 65 meer er een zumo bij, vandaar dat ik het vraag.

Maar die nuvi zag er ook goed uit, is deze ook echt voor motorrijders?
Jazeker. Maar ook voor scootah's en fietsen: waterdicht en met bluetooth.
Plaats reactie