Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Spip70 »

Dat klinkt niet slecht, nu nog even afwachten wat het apparatje in real life presteert. Wordt waarschijnlijk een geduchte concurrent voor de TTR...

Motorgroet :bye:
Johan F.
FireTaz

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door FireTaz »

de 300 a 350 euro die dit allemaal moet gaan kosten komt eindelijk eens in de buurt van wat ik bereid ben voor zoiets te betalen. heb wel eens om een zumo 550 gezocht op internet maar de 600 euro die er voor gevraagd wordt (ook op marktplaats en zo) blijf ik schandalig vinden.
de vraag is nog even of het allemaal wel zo goed presteerd als beschreven, en misschien gaat de prijs van een zumo nu ook wel eens naar beneden. ben benieuwd. ik hou het zeker in de gaten.
Darkness

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Darkness »

Ik hoop gewoon dat deze beter is dan de zumo 550 ... Ik had op één van mijn vorige motors een Zumo 550 staan en eerlijk gezegd was ik niet in de wolken van dit toestel. De zumo had veel mogelijkheden maar hoe meer toeters en bellen op een gps hoe meer problemen je kan krijgen. Eén van de minpunten was oa de mount waar het toestel in vast klikte ... deze heb ik op tijdspanne van 1 jaar twee maal moeten vernieuwen ... wel in garantie, maar toch ! Onlangs stond ik bij de dealer en voor me was een gozer aan t klagen over de mount van zijn Zumo en het klonk me zo bekent in de oren ... pinnetje afgebroken dat zorgt voor de toevoer van de elektriciteit en ik hoorde de dealer zeggen dat dit een veel voorkomend probleem is bij de Zumo. Nee ik hoef geen gps waar ik foto's kan mee trekken, radio of mp3's beluisteren, telefoneren, me scheren of maaltijden kan met opwarmen .... Ik wil een toestel dat me probleemloos van A naar B kan gidsen in europa, dat waterdicht is en waar ik een zelf gemaakte route kan ik uploaden en aan meer heb ik geen behoefte.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Aad900 »

Deze Garmin Nüvi 550 staat nu ook bij Halfords in de folder.

In de folder staat de afbeelding er wel in overigens. Ik 'moet' ook nog aan de GPS, dit is al een stuk voordeliger dan de Zumo. Toch nog maar even afwachten hoe de prijzen zich verder ontwikkelen de komende tijd :o)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Spip70 »

Aan de folder van Halfords te zien hebben ze geen motorrijders als klanten, wel autorijders fietsers en mensen die varen :lol:

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Hopmac

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Hopmac »

Hij mag dat wat goedkoper zijn dan de TTR.. hij mist:
**Bluetooth.
**bluetooth set voor in je helm
**telefoon bediening.
**bevestigingset voor op motor

Ergo juist die uitrusting die m.i. zo noodzakelijkk is voor op de motor.
Ga je dat los aanschaffen ben je meer kwijt den een TTR.

Ik hoop dat de TTR tegen de feestadagen in de aanbieding komt.
Dan is hij mijn...
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Aad900 »

Hij is wel voorzien van Bluetooth volgens de omschrijving:

Met de handschoenen aan is het gebruik van een “touchscreen” een echte meevaller. Dankzij de bluetooth functie kun je de instructies klaar en duidelijk in je helm horen
.


Ook zit er standaard een 'scootersteun' bij. Die zal waarschijnlijk ook op de motor te gebruiken zijn.

De headset voor in de helm en telefoonmogelijkheid wordt inderdaad niet vermeld.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Darkness

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Darkness »

Hopmac schreef:Hij mag dat wat goedkoper zijn dan de TTR.. hij mist:
**Bluetooth.
**bluetooth set voor in je helm
**telefoon bediening.
**bevestigingset voor op motor

Ergo juist die uitrusting die m.i. zo noodzakelijkk is voor op de motor.
Ga je dat los aanschaffen ben je meer kwijt den een TTR.

Ik hoop dat de TTR tegen de feestadagen in de aanbieding komt.
Dan is hij mijn...
RAAR !!!!!

Als ik de snelkoppeling open dan lees ik "Dankzij de bluetooth functie kun je de instructies klaar en duidelijk in je helm horen" en "Het 510 model wordt standaard geleverd met een scootersteun." Ik ga er vanuit dat wanneer ik hem op het stuur van een scooter kan bevestigen hem ook op een motorstuur kan bevestigen.

Handleiding nuvi 500 serie ( 510 en 550 ) http://www8.garmin.com/manuals/nuvi500_ ... ijzing.pdf
FireTaz

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door FireTaz »

heb nog geen ervaring met gps maar ik denk dat ik wel zonder gesproken aanwijzing kan. als op het scherm de nodige info komt te staan lijkt het me goed genoeg. het is beter te luisteren, dat is veiliger want dan hou je je ogen op de weg. maar als je hem handig monteert is je blik op de weg maar heel even weg. ik denk dat ik op nader onderzoek uit ga, dat geo caching lijkt me ook wel om met m'n zoon te doen.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Bacchus »

Afgelopen week eens gaan kijken voor de nuvi 550 bij de Mediamarkt. Volgens een van de verkopers daar (die er niet veel vanaf wist) zit er geen Bluetooth op en zit er alleen een zuignap bij voor op je ruit. Ik mist dus de scooter/motor bevestiging. Als je dat weer los moet gaan kopen......
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Capri

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Capri »

Raar.... ik lees hiet weer iets heel anders: (waar zou "BT" anders voor staan?)

http://www.gpscenter.be/html/nuvi_510_bt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Bacchus »

Het betreft dus de nuvi 510, met standaard benelux, MET motorbeugel en bt. Die europakaarten komen er vanzelf wel op. Ik ga nog maar eens kijken :D
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door TT-Strom »

PIIIEEEEEP

op verzoek verwijderd
Laatst gewijzigd door TT-Strom op di 03-02-2009, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tekst verwijderd door mijzelf...:)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Bacchus »

Gebruikt de nuvi de mapsource of de citynavigator? Dan lukt me het gebruiken van de europakaarten wel.... ben nogal een tomtom gebruiker normaal :D
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Hunter6 »

BerkRod schreef:btw: ik heb een ******* voor die nuvi kaarten, werkte perfect met mijn nuvi 250w om the USA en Canada kaarten via SD kaartje erin te krijgen tijdens de vakantie.

Waarschijnlijk werkt dit ook wel voor dat kaartmateriaal, als iemand het eens testen wil laat het maar weten!
Volgens mij is het aanprijzen van illegale praktijken (of software) niet toegestaan op dit forum, tenzij jij natuurlijk met naam en toe-naam garant wil staan voor de legaliteit van je code generator. :evil:
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Chopperbiker »

Mag niet hoor, illegale software gebruiken.. :schater:
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door TT-Strom »

Heb op verzoek mijn eerdere post verwijderd.

Laat het duidelijk zijn, dat mijn intentie was om anderen te kunnen helpen met een programmaatje die ik zelf na wat googelen gevonden had.

Mijn intentie was dus NIET het aanprijzen van illegale praktijken (Hunter6), dan had ik er namelijk wel geld voor gevraagd.

Vind het een beetje geneuzel, maar dat is mijn mening.

Einde discussie.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Hunter6 »

Het feit dat je er geen geld voor vraagt wil nog niet zeggen dat het legaal is.
Het gebruik van een code generator is enkel om zonder te betalen een programma (of in dit geval een navigatie kaart) aan de praat te krijgen.
Nu is dat niets vreemds en het gebeurd overal, maar het is "not done" om het via fora te promoten.
En zeker niet van een moderator,,, we mogen toch verwachten dat juist deze mensen de gebruiksregels naleven, en indien nodig corrigerend optreden.
Als iemand daar een probleem mee heeft moet hij/zij deze functie niet op zich nemen.

Ik vind het dus geen geneuzel (mijn mening) :wink:
En nu weer on-topic :D
Rino Negro

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Rino Negro »

BerkRod schreef:PIIIEEEEEP

op verzoek verwijderd
Ahhhhh wat jammer. Een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid kan geen kwaad hoor :? Je hebt blijkbaar slapende hunters wakker gemaakt :wink:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Frank »

Rino Negro schreef:Je hebt blijkbaar slapende hunters wakker gemaakt :wink:
Hunter op jacht.. :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Hunter6 »

Ja sorry Guy's, van koude wintermaanden wordt m'n humeur niet beter :wink:
Tijd voor de Lente
Afbeelding
Rino Negro

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Rino Negro »

Lente... Ja daar ben ik ook aan toe. Weg met de kou, op met de zon, op weg met de motor :-)}

Bob
Jps110
DL650 berijder
Berichten: 5
Lid geworden op: do 05-02-2009, 23:28
Mijn motor is een: V-Strom K9
Woonplaats: Bij Zwolle

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Jps110 »

Al iemand ervaring?
Ik lees dat op de Nuvi 510 Bluetooth zit en een scooter/ bromfiets/ motor steun voor gebruik op een buizenstuur, en dat heeft de V-Strom, dus misschien kan die dan midden op het balhoofd.
De Nuvi 550 heeft geen Bluetooth maar wel weer de kaart van Europa.
Op de Nuvi 510 zit de BeNeLux kaart met Frankrijk en een deel van Duitsland, iemand een idee hoever in Duitsland?

Graag reactie,
Groeten Johann
Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Hunter6 »

Dat ligt er een beetje aan waar, maar reken tussen de 10 en de 70 km.
De Nuvi 550 heeft geen mogelijkheid om geluid in de helm te krijgen en valt dus in principe af.
Blijft over de 510. Op zich een goede prijs maar er komt nog het één en ander bij. Zo is er geen kabel bijgeleverd om de nuvi van spanning te voorzien op de motor. Verder zul je de kaart van Europa er bij moeten kopen, en de daarvoor benodigde micro sd kaart. Al met al gauw een extra post van zo'n 200 euro bovenop de aanschaf van de Nuvi. Maar zelfs dan nog een stuk goedkoper dan de Zumo 550.
En toch zou ik dan gaaan voor de Zumo 550. De afleesbaarheid is alleen al veel duidelijker dan de Nuvi.
PeterV

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door PeterV »

Ik ben sinds kort in het bezit van de Garmin Nuvi 510. Ben alleen op de prijs afgegaan. Ik had geen zin om 600 euro te betalen voor een navigatie systeem, zoals de Zumo. Ik heb hem bevestigd aan het stuur, d.m.v. de scootersteun. Je krijgt er twee tie-ripes bij, maar deze zijn niet voldoende om de steun aan het stuur te bevestigen. Ik heb een slangklem gekocht. Nadeel is dat je wel naar beneden moet kijken. Ik ga binnenkort met een stukje traanplaan zelf een steun maken, om de garmin boven de klokken te plaatsen.

Hoe fungeert de gps. Ik ben redeljk tevreden. Zeker voor dat geld. Ik heb geen bluetooth, dus geen geluid als ik hard rij. In de stad hoor ik de aanwijzingen wel aardig.
Het werken met routes werkt redelijk. Deze garmin berekend zelf de route aan de hand van de tussenpunten. IK heb laatst de mergelland route gereden in Limburg. Deze route is te downloaden van de site van de ANWB. Aangezien de route ook met borden is aangegeven, was dit een aardige testrit. De garmin koos wel een aantal keren een andere route. Was redelijk te doen. Ik denk, als je de U-bochten uit zet, dan de Garmin iets beter presteert.

Als de zon er op schijnt, dan zie je niet veel. De Zumo moet hier iets beter preseren, maar ik denk dat het verschil niet echt zichtbaar zal zijn.

Voor de voeding heb ik bij de dealer van deze Garmin ook een voedingskabeltje gekocht. Was rond de 30 euro. Kaart van Europa, die moet ik nog zien te installeren. Nog niet gelukt. Idee?
FireTaz

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door FireTaz »

je zegt dat je geen blue tooth hebt. maar kun je geen mobieltje met blue tooth daarvoor gebruiken? zo'n dopje in je oor en je hebt onder de helm ook gesproken aanwijzigingen.
ik denk dat ik ook voor de 510 ga. ik begrijp dat je er redelijk tevreden over bent en dat lees ik op site van waypoint ook.
mag ik nog een onbescheiden vraag stellen....?
FastLoe

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door FastLoe »

Ik heb vorig jaar Schotland doorgekruist met een '87er Honda Sabre met tegen de voorruit een gewoon TomTommetje van 100 piek geplakt.
Zat fantastisch in het zicht en doordat het windschermpje een beetje "achterover" stond, bleef het nietwaterdichte TomTommetje ook nog eens droog, zolang je maar blijft rijden.
Betaalbaarder kan haast niet en de maximale toelaatbare snelheden worden door ome Tom ook nog eens in gewone kilometertjes aangegeven ipv inch per seconde ofzo
Dgr

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door Dgr »

Hier ook gewoon een houdertje geknutseld voor een TT One :mrgreen:
Ding kost nog geen kwart van wat een zumo of rider me zou kosten.
PeterV

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door PeterV »

Leuk zo'n goedkope TT. Maar dan kun je geen routes inladen, en dat is wel zo leuk.
FastLoe

Re: Nieuwe betaalbare motor gps van Garmin

Bericht door FastLoe »

Nee, je kan inderdaad in de TTOne geen routes laden. Ik heb ze van tevoren zelf samengesteld, dat kan dan weer wel, en in Yom opgeslagen. Voor elke dag een andere route. Zo heb ik m'n hele rondrit door Schotland van tevoren zelf kunnen plannen, ook wel weer leuk een beetje voorpret en je kan op je gemak alle bezienswaardigheden en leuke wegetjes via internet uitzoeken.
Het is wat at betreft een echte low budget oplossing. Het zelfde zou je doen als je op kaarten en kompas zou rijden (ook altijd meenemen als back-up) al zijn kaarten wat lastiger te raadplegen op een motorfiets.
Verder is het grote voordeel naturlijk dat je op je gemak een dagje "vrij" rond kan gaan toeren in een totaal onbekende streek, je vindt altijd weer zonder al teveel moeilijkheden en gezoek je uitvalsvasis weer terug.
Bovendien is in een land waar de benzinepompjes schaars zijn een databankje met POI heel nutig als je nog maar een litertje of 2 in je tank hebt. De dichtstbijzijnde pomp, nouja pomp, is dan redelijk snel gevonden. Helaas wist Tom niet dat ze daar al een tijdje geen naphta meer in voorraad hadden :oops:

Afbeelding
Plaats reactie