Technische vraag TTR1

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Korsan

Technische vraag TTR1

Bericht door Korsan »

Beste luitjes,

Sinds kort heb ik een TTR1. Ik heb ook via marktplaats een originele bevestigingset gekocht. Ik heb hem gemonteerd op de rechterspiegel. Afgelopen maandag getest en apparaat werkt perfect en houder staat stevig. Verder nog een lusje er omheen gedaan en vastgemaakt aan de spiegel. Mocht iets breken dan blijft TTR aan spiegel hangen.
Nu dacht ik laat ik ook is via Tomtom Home updaten en gegevens van eerdere eigenaar verwijderen. Lukte ook allemaal. Er zijn 14 nieuwe updates geinstalleerd. Ik heb niet via de menu ontkoppelen gedaan en apparaat opnieuw opgestart. Hij bleef in afsluitscherm hangen. Harde reset deed het ook niet! Dit vind ik vreemd.

Gewacht tot volgende dag dat accu leeg was. Opnieuw op de oplader en hij gaat gelukkig aan. Nu zegt hij "geen kaarten gevonden". Ik sukkel, had vergeten een back up te maken. Heb ik nu wel gedaan, maar heb ik denk ik niet zoveel aan.

De site van Tomtom biedt geen hulp en als ik ze bel sta ik 45 min in de wacht :evil:

Ligt dit aan het feit dat ik niet goed heb ontkoppeld of klopt de versie van de update niet met de kaartversie die er al opstond? Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Als je trouwens een Blackberry hebt of een telefoon met ingebouwde GPS zonder navigatie dan moet je eens software downloaden van nav4all.com. Het werkt prima en gratis tot 2010. Zelfs gesproken tekst en meerdere stemmen!

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Technische vraag TTR1

Bericht door Stroompje »

Hi Korsan,

ik denk dat je je vraag nog maar eens moet stellen op het TT-forum van:arrow: http://www.jouwnav.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ............'k ben hier al een paar keer goed geholpen.
14 update's...........dass best veel, wat is jou versie nu?
Mijn laatste software versie is 7.540 en mijn kaarten zijn niet echt de nieuwste.....2 en half jaar oud.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Korsan

Re: Technische vraag TTR1

Bericht door Korsan »

Er staat dat de applicatie versie 7.901 is en de kaart is Western Europe 1Gb versie 720.1802.

De 14 updates was trouwens incl alle nieuwe flitspaal locaties van andere landen en instellingen telefoonverbinding.

Ik heb bij jouwnav al een paar reacties gelezen en de oplossing is een oudere back up terugzetten. Ik denk dat ik de :o) ben, maar ik zal proberen om de vraag daar ook neer te zetten.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Technische vraag TTR1

Bericht door Stroompje »

Oké............ jou 7.901 is de update om toch van het allernieuwste kaartmateriaal gebruik te maken.
Wij TTR gebruikers krijgen nl. geen navcore 8 .......

Dit betekent als ik het goed begrepen heb, dat wij verstoken blijven van zaken als rijbaanhulp, IQ Routes en de laatste aanpassingen met betrekking tot de Map Share-dienst. Ook moeten we het blijven doen met de 'oude' vormgeving van de menu's

Ik heb 'oude' kaarten dus de laatste update niet gedaan en ook mijn flitslokatie's heb ik niet van TT maar van flitspaal.nl.

Tja en zonder kaarten doe je helemaal niets........

Succes hopelijk vind je een oplossing.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Korsan

Re: Technische vraag TTR1

Bericht door Korsan »

Problemen opgelost via de tomtominternetclub. Heb nu de nieuwste kaarten met laatste navcore. Absoluut aan te raden forum.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Technische vraag TTR1

Bericht door Stroompje »

OKÉ..... jij kan nu niet meer verdwalen...... hoewel dat soms ook zeer verrassend kan zijn :schater:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie