TTR op Migsel voor Zumo?

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Annick

TTR op Migsel voor Zumo?

Bericht door Annick »

Ik heb op mijn motor laten monteren een Migsel-houder, voor een Garmin Zumo 550.

Nu ben ik daar niet zo heel erg tevreden over en wil graag overschakelen op een TomTom Rider 2.

Dat wat me nu nog tegenhoudt is de vraag of de TTR-houder op dezelfde Migsel-standaard past als de Zumo 550......

Is er iemand die dit weet?
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Waarom ben je niet tevreden over de Zumo 550?
Ik heb een TTR2 en daar ben ik niet zo over te spreken..





Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Annick

Bericht door Annick »

Ik zie de verhouding afstand/reistijd niet, om maar iets te noemen.

Ben ik zo aan gewend bij mijn TT930 in de auto, dat wil ik ook op de motor.

Bovendien word ik knéttergek van de dame die in mijn oor roept "maak een u-bocht" in plaats van gewoon de route direct te herberekenen.

Of het feit dat ze, hoewel het WEL zo ingesteld is, consequent (extra) lange routes inplant en daarbij vergeet dat de snelwegen bestaan of niet zomaar ineens ophouden. Oftewel, ze plant routes voortdurend over B-wegen terwijl ik t systeem zo heb ingesteld dat ze snelwegen vooral moet gebruiken in de planning.

Of dat ik de kwaliteit van de MP3 abominabel slecht vind.

Ach, en zo nog wel wat.....

Deze zet ik dus één dezer dagen te koop, alleen eerst uitzoeken of de houder voor de TTR ook op de Migsel kan.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Je wilt 'm dus direct achter de ruit hebben..

Ik heb 'm zo zitten en dat bevalt goed.

Afbeelding

En die beugel zit standaard bij TTR2




Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Annick

Bericht door Annick »

Hmmm dat zou betekenen dat ie niet direct achter de ruit zit?

Heb ik dan nog andere (extra) beugel/accessoire nodig om TTR daar te kunnen monteren?

Ik vind het namelijk wel genoeg om puur de TTR2 te kopen. Die Zumo heeft me met alle accessoires al ongelooflijk veel geld gekost. Als ik hem nu verkoop (krap een maand oud en weinig gebruikt) moet ik er toch al n boel op inleveren denk ik...... :cry:

Het prettige van het direct achter de ruit zitten vind ik dat ik niet echt récht naar beneden hoef te kijken als ik op t scherm wil kijken. Zit ie op t stuur, moet dat volgens mij wel.... :oops: Lijkt me gevaarlijk?
Laatst gewijzigd door Annick op di 07-10-2008, 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Spip70 »

Goh, ben ik toch niet de enige die een probleem heeft met de Zumo, heb hem al een paar keer uit woede van de houder willen rukken en weggooien :evil: ...
Ik wil ook graag overgaan naar de TTR2 en heb als aanvullende vraag of het mogelijk is om de bestaande bedrading van de Zumo te gebruiken voor de power :?: Mijn idee is om de bedrading ergens door te knippen, een stekkertje eraan en die zo aan de bedrading van de TTR2 te koppelen.

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Annick

Bericht door Annick »

Ooooooooooooo over die bedrading had ik nog niet eens nagedacht..... :oops:

Dat laat ik dan maar aan de dealer over? Die zal toch de Zumo houder eraf moeten halen en de TTR houder erop moeten bouwen?

Frustrerend, dit niet zelf kunnen.....
Monsterman

Bericht door Monsterman »

Als de houder voor de TTR2 ook zo'n bolkoppeling van Rammount heeft is het geen probleem om deze op de Migsel te monteren. Dan moet je alleen nog een geschikte stroomkabel voor de TTR2 tot aan de Migsel krijgen
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

annick schreef: Het prettige van het direct achter de ruit zitten vind ik dat ik niet echt récht naar beneden hoef te kijken als ik op t scherm wil kijken. Zit ie op t stuur, moet dat volgens mij wel.... :oops: Lijkt me gevaarlijk?
Dat dacht ik ook aan het begin, maar dat valt reuze mee... tenminste, valt mij reuze mee. Ik vind het niet gevaarlijk. Heb een goed zicht. Maar goed, het zal wel persoonlijk zijn dan..

Ik heb tijdens de IJsselvalleitocht verschillende Zumo eigenaren, waaronder Paul vd Boogaard en die waren heel enthousiast. Voor mijn werk heb ik ook een Garmin (nüvi 660) en het gebruiksgemak, snelheid van een Garmin is velen malen groter dan de TTR2.

De TTR heeft helemaal geen MP3speler. Als je rijdt, blokkeert ie vele functies en kun je bijvoorbeeld alleen maar je laatstgebelde nummer bellen (alsof ik die nog een keer wil bellen). Basic opties, zoals snelweg blokkeren kun je niet tijdens het rijden. (Tenzij je een pennetje afplakt op de cradle, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling) Bedoeld voor de verkeersveiligheid, maar ik wil gewoon zelf weten wat ik met het apparaat doe. Als ik met de TTR in mijn garage sta en geen satelieten ontvang, kan ik op de cradle geen route inprogrammeren, dan moet ik 'm er eerst afhalen en dan de route erin zetten. Heel irritant.

Misschien kunnen we ruilen? :mrgreen:




Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Annick

Bericht door Annick »

Monsterman schreef:Als de houder voor de TTR2 ook zo'n bolkoppeling van Rammount heeft is het geen probleem om deze op de Migsel te monteren. Dan moet je alleen nog een geschikte stroomkabel voor de TTR2 tot aan de Migsel krijgen
Ik ga er vanuit dat de monteur daar wel voor kan zorgen?
Annick

Bericht door Annick »

Frank schreef:
annick schreef:
Misschien kunnen we ruilen? :mrgreen:
Hahaha, nee dank je..... Ik heb de nota voor mijn neus: voor het hele pretpakket heb ik 930 euro neergelegd op 3 september..... :cry:

(Ik troost me maar met t idee dat dat inclusief alle accessoires was zoals tmc-ontvanger voor in de auto, autohouder, OnRoute 2008/2009 enzo....).

Puur voor de Zumo heb ik 750 euro gepind.....
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Spip70 »

@ Frank; Het interessante is dat wat jij als nadeel opnoemt voor mij geen punt is (bellen op de motor als ik rij doe ik meestal niet, de route heb ik meestal thuis al geprogrammeerd, MP3, jammer dan...
Over de snelheid van de Zumo heb ik zo mijn twijfels; qua herberekening bijvoorbeeld is hij trager dan mijn TT Navigator die ik in de auto gebruik plus nog dat hij geen rekening neemt met reactie snelheid (doet Navigator wel); korte uitleg, als hij herberekend en de eerste instructie is bv rechts af dan krijg ik die opdracht als ik al op de kruising sta, dus moet ie weer gaan herberekenen. Op die manier heeft het mij laatst 15 minuten geduurt voordat ik eindelijk op de goede route zat (en hij had al 20 minuten nodig gehad om een route uit te rekenen).
Door Annick al benoemd, hij houdt ook geen rekening met tijd die je kwijt raakt bij stoplichten en dergelijke. Per uur rijden moet ik ongeveer 15 minuten optellen om een correcte aankomsttijd te hebben :?
Maar ja, je geeft het al aan, je bent een Garmin Nuvo gewend in de auto, ik een TomTom Navigator...

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Annick

Bericht door Annick »

Precies, als ik met de auto/TomTom930 een route bereken weet ik zeker dat ik zelfs een minuut of 5-10 eerder arriveer dan hij begint te zeggen.....

Bij de Zumo, weet ik net zo zeker dat ik láter aan zal komen...... :x

Ik denk dat ik maar bij de dealer langsga om te vragen, of even bel morgen. Stel je voor dat ik die Zumo verkoop inclusief Migsel, kan ik er weer eentje gaan kopen... zonde geld.

Ik wil dus écht niet meer/anders kopen dan alleen de TomTom Rider.

De functies die jij noemt vind ik niet zo interessant/belangrijk. Muziek luisteren uiteindelijk ook niet. Pas 1 keer geprobeerd met de Zumo, hoeft voor mij niet meer voorlopig.

Bellen op de motor doe ik ook niet; ik wil alleen in t scherm zien dat mijn kinderen bellen. Op die manier kan ik een veilige plek opzoeken, daar stoppen en ze terugbellen.... áls ze me bellen wil ik het minimaal weten, in geval van nood.

Wat ik écht enorm irritant vind is dat de Zumo categorisch weigert her te berekenen, maar eerst 10 keer zegt "maak een ubocht". Dit kost een boel irritatie, tijd, frustratie.

Kortom: ik denk (hoewel ik ook wel wat probleempjes met mijn TomTom 930 heb gehad, maar dat is opgelost), dat ik een echte TomTom-ster ben.
V-Strom for fun

Bericht door V-Strom for fun »

moet zeggen heb zelf ook een ttr en ook ervaring in de auto vindt absoluut dat de ttr erg snel herberekent das een erg groot plus punt en voor de rest ach rij relaxen lekker toeren veel s6 met de aanschaf van de ttr :wink:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Ik heb nog nooit een navigatie sneller zien rekenen als de Garmin Nüvi 660, maar die kan niet op een motor helaas...

Waarom vraag je de dealer niet of ie die Zumo terug wil nemen en een TTR wil monteren. De TTR is goedkoper, dus moet met gesloten portemonnee kunnen.. :)





Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Spip70 »

annick schreef:...
Wat ik écht enorm irritant vind is dat de Zumo categorisch weigert her te berekenen, maar eerst 10 keer zegt "maak een ubocht". Dit kost een boel irritatie, tijd, frustratie.
...
Hier heb ik mij in het begin ook enorm aan geirriteerd totdat ik die functie gewoon uitgeschakeld heb (in het sub-menu navigatie, te vermijden, U-bochten aantikken). Werkt heel goed, maar er blijven genoeg min punten over...

Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Annick

Bericht door Annick »

Als dat nou inderdaad het énige was......

Nee, ik ben klaar met de Zumo. Die gaat weg. Staat al op Marktplaats, maar eens kijken......
V-Strom for fun

Bericht door V-Strom for fun »

annick schreef:Als dat nou inderdaad het énige was......

Nee, ik ben klaar met de Zumo. Die gaat weg. Staat al op Marktplaats, maar eens kijken......
toch wel met de aankoop bon erbij he ?????? :oops: :oops:
Annick

Bericht door Annick »

v-strom for fun schreef:
annick schreef:Als dat nou inderdaad het énige was......

Nee, ik ben klaar met de Zumo. Die gaat weg. Staat al op Marktplaats, maar eens kijken......
toch wel met de aankoop bon erbij he ?????? :oops: :oops:
Zo, ff reageren na een week strákblauwe lucht in Portugal....

Ja, met aankoopbon en was al heel snel verkocht.
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Spip70 »

Het is (bijna) zover, vanavond heb ik de Zumo houder vervangen door de TTR2 houder (alleen de bekabeling moet nog, komt van het weekend wel) :P . Toen ik de TTR2 aanzette, was ik weer helemaal 'thuis' :!:

Oh ja, de Zumo heeft al een nieuwe bestemming gevonden, bij een motor die opgeknapt wordt.

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Plaats reactie