BMW stekker voor Garmin 2720
BMW stekker voor Garmin 2720
Voor mijn Garmin 2720 wil ik onder het zadel van mijn nieuwe V-strom 1000 een bmw plug / stekker plaatsen, heeft iemand hier ervaring mee !! of nog beter foto's.
En waar sluit je de stekker op aan, kan dit rechtsreeks op de accu met een zekering tussen de plus draad.
ik haal altijd de stekker na een rit er uit, waardoor je volgens mij geen stroomverlies meer heb.
Op mij oude bmw zat een standaart plug waar "ook met het contact uit" nog spanning opstond. Dit was ideaal, na een tankstop staat je gps nog aan en hoeft je niet opnieuw op te starten.
En waar sluit je de stekker op aan, kan dit rechtsreeks op de accu met een zekering tussen de plus draad.
ik haal altijd de stekker na een rit er uit, waardoor je volgens mij geen stroomverlies meer heb.
Op mij oude bmw zat een standaart plug waar "ook met het contact uit" nog spanning opstond. Dit was ideaal, na een tankstop staat je gps nog aan en hoeft je niet opnieuw op te starten.
De plug die jij bedoelt heet ook wel een 12 mm stekker (kleine broertje van de "sigaretten aansteker".
Deze kan je krijgen bij een automaterialen zaak. Male jeb ik laatst 6 eurie voor betaals. Je kan de female als inbouw en opbouw krijgen voor een paar euro.
De female, word gevoed door de + vanaf de accu !!!met zwevende zekering!!!! de - word door het chassis verzorgd.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd, zoniet.......... begin ik wel opnieuw.
Paul
Deze kan je krijgen bij een automaterialen zaak. Male jeb ik laatst 6 eurie voor betaals. Je kan de female als inbouw en opbouw krijgen voor een paar euro.
De female, word gevoed door de + vanaf de accu !!!met zwevende zekering!!!! de - word door het chassis verzorgd.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd, zoniet.......... begin ik wel opnieuw.
Paul
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7549
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Je moet bij de motor altijd 2 draden gebruiken om de voeding te verzorgen en NOOIT de massa oftewel het chassis als minpool gebruiken. Dit kan galvanische werking tussen 2 verschillende metalen veroorzaken met als gevolg corrosie. Ook kun je overgangsproblemen verwachten. Nooit doen dus, altijd 2 draden gebruiken! Als de mindraad er niet aanzit dan moet je hem eraan zetten. Die uitvoering van 12 volt (female) minisigarenaansteker bestaat trouwens ook gewoon met een 2-draadsaansluiting.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7549
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Het is ook niet zo dat het gegarandeerd problemen zal geven. Maar elektrische apparatuur wordt tegenwoordig meestal met 2 draden aangesloten i.p.v. de massa als nulgeleider te gebruiken. Het zal best functioneren, de nul en massa zijn met elkaar vebonden, maar voorkomen is beter dan genezen zoals je al schreef.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Zo heb ik het gedaan.......
Netjes in de kuip aan de andere zijde van de handvatverwarming. Constant 12 volt van de accu met 2 draden. Laten zich heel makkelijk langs het frame leiden. Makkelijk als hij aan de winter aan de druppellader moet en waterdicht. Alles wat ik wil kan ik nu voorzien van stroom. Had eerst een SP III die via deze plug gevoed werd nu een 2610 uit Amerika. Deze wordt middels een cradle voorzien van 12 volt. zoals op de foto. Gaat even wat tijd in zitten als het netjes gebeurt maar heb je zeker veel plezier van. Materialen zijn gewoon te koop in een goede auto onderdelen shop.
Martin
Netjes in de kuip aan de andere zijde van de handvatverwarming. Constant 12 volt van de accu met 2 draden. Laten zich heel makkelijk langs het frame leiden. Makkelijk als hij aan de winter aan de druppellader moet en waterdicht. Alles wat ik wil kan ik nu voorzien van stroom. Had eerst een SP III die via deze plug gevoed werd nu een 2610 uit Amerika. Deze wordt middels een cradle voorzien van 12 volt. zoals op de foto. Gaat even wat tijd in zitten als het netjes gebeurt maar heb je zeker veel plezier van. Materialen zijn gewoon te koop in een goede auto onderdelen shop.
Martin