TomTom komt met verbeterde TomTom Rider : Mei 2008 leverbaar

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FransM
DL650 berijder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29-01-2008, 20:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Gouda

TomTom komt met verbeterde TomTom Rider : Mei 2008 leverbaar

Bericht door FransM »

Hier de informatie van de site van TomTom

Apr 24 2008
TomTom kondigt vernieuwde TomTom RIDER aan
~ Nu met TomTom Map Share™, Help Me! menu en meest recente kaartgarantie ~
~ Nieuwe reisstatistieken en verbeterd gebruikersmenu bieden optimaal gebruiksgemak ~
Amsterdam, 24 april 2008 – TomTom, wereldwijd toonaangevende aanbieder van draagbare navigatieoplossingen, kondigt de vernieuwde TomTom RIDER aan. De TomTom RIDER is geschikt voor gebruik op de motor en beschikt over TomTom Map Share™ zodat gebruikers hun eigen kaarten kunnen aanpassen en verbeteringen direct kunnen delen met andere gebruikers. Daarnaast komt de vernieuwde TomTom RIDER met TomTom’s uitgebreide veiligheidstoepassingen zoals het Help Me! menu, een nieuwste kaartgarantie en voorgeïnstalleerde TeleAtlas kaarten van West- en Oost-Europa.
Motorrijders hebben tevens eenvoudig toegang tot specifieke reisstatistieken. Hiermee verkrijgen gebruikers inzicht in gemiddelde en maximum snelheden per reis, evenals de totaal aantal afgelegde kilometers en afstand van huis.
Klanten die eerder een TomTom RIDER 1st of TomTom RIDER 2nd Edition gekocht hebben, kunnen profiteren van de meest recente softwaretoepassingen door hun software gratis bij te werken met TomTom HOME. Door het aankopen van een nieuwe TeleAtlas kaart hebben huidige gebruikers ook toegang tot TomTom Map Share™. Nieuwe kaarten zijn vanaf begin mei beschikbaar via TomTom HOME of <>.
“We streven ernaar alle TomTom-klanten de beste navigatie-ervaring te bieden,” zegt Harold Goddijn, TomTom’s chief executive officer. “Nu hebben TomTom RIDER-klanten toegang tot dezelfde innovatieve toepassingen als gebruikers van onze autonavigatie producten, alsmede uitgebreide routeplanningsmogelijkheden die bijzonder handig zijn nu het motorseizoen aanbreekt.”
Gebruiksgemak
TomTom RIDER is voorzien van een eenvoudig aanraakscherm dat is ontworpen met extra grote iconen zodat motorrijders deze met handschoenen kunnen bedienen. De TomTom RIDER is uitgevoerd met een oplaadbare Lithium-ion batterij die tot vijf uur constant navigatieplezier garandeert. Ook kan deze (met de bijgesloten stroomkabel) op de 12-volt accu van de motor worden aangesloten zodat deze constant bijgeladen wordt.
Content delen
TomTom heeft een speciale website in het leven geroepen met aanbevolen websites van derde partijen en tips waarmee gebruikers zelf ‘Nuttige Plaatsen’ en routes kunnen creëren en beheren voor beter gebruiksgemak en optimale routeplanning (http://www.tomtom.com/addto/third-party.php" onclick="window.open(this.href);return false;).
Nieuwe en verbeterde toepassingen
De vernieuwde TomTom RIDER 2nd Edition voor motoren stelt gebruikers in staat gebruik te maken van de volgende toepassingen:
• TomTom Map Share™ technologie, gebruikers kunnen direct hun eigen kaarten aanpassen en gratis profiteren van verbeteringen van andere gebruikers;
• Meest recente kaartgarantie zodat gebruikers binnen 30 dagen na ingebruikname de meest recente kaarten gratis kunnen downloaden;
• Uitgebreide veiligheidsopties inclusief ‘Help mij!’ menu om bestuurders toegang te bieden tot nood- en wegenwachtdiensten;
• Reisstatistieken waarmee gebruikers alle reisdetails op het apparaat kunnen bewaren;
• Reisplanning en content delen helpt gebruikers ‘Nuttige Plaatsen’ en reisplannen te creëren en te beheren.
Bovendien wordt de TomTom RIDER 2nd Edition geleverd met alle bekroonde voorgeïnstalleerde toepassingen van de huidige TomTom RIDER waaronder:
• RAM® bevestigingsset die op bijna iedere motorfiets past en eenvoudig is te installeren. De bevestigingsset is gewapend tegen trillingen waaraan de motor doorgaans wordt blootgesteld;
• Hoogwaardige Cardo scala-rider® Bluetooth® headset voor duidelijke gesproken instructies in de helm. Deze geavanceerde headset past op zowel open- als gesloten valhelmen en is voorzien van een excellente ruisonderdrukking zodat motorrijders instructies en telefoongesprekken met een ongeëvenaarde helderheid kunnen horen;
• Waterdicht (IPX-7 standards) om het apparaat te beschermen tegen regen en andere slechtweersomstandigheden;
• Car kit accessoires (optie) met aparte bevestiging en ingebouwde luidspreker voor gebruik in de auto;
• Robuust en veilig bevestigingsdok geschikt voor bediening met één hand;
• Verbeterde kwalitatieve steminstructies;
• Bluetooth® voor handsfree bellen en informatieoverdracht tussen TomTom RIDER gebruikers.

Prijs en beschikbaarheid
De verbeterde TomTom RIDER 2nd Edition heeft een consumentenadviesprijs van 599 euro en is in Nederland beschikbaar vanaf eind mei.
Technische specificaties
• 3.5” 320 x 240 volledig TFT kleuren LCD touchscreen (64k kleuren)
• High sensitivity GPS chipset
• Waterdicht: IPX7
• SD kaart met kaarten van Europa voorgeïnstalleerd
• Werkt bij een temperatuur van -10° tot + 55 °C
• Bluetooth® voor handsfree bellen en dataverbinding
• Interne lithium-ion batterij (5 uur operationeel)
• Power source: 12V DC batterij, 110V AC lader
• Afmetingen: 4.46” x 3.79” x 2.08”
• Gewicht: 312 gram
-EINDE-
Yamaha XJ 600 Rood/Wit 1984 => V-Strom DL650T K8 ABS antraciet => GARMIN ZUMO 550 op Migsel !
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Voor alle TT's kon men deze software al veel langer gedownloaden.....de Rider is de laatste in de rij.

De software staat al op mijn 'oude' TTRider :arrow: Navcore versie 7.540......nu alleen nog een nw kaart :P :P :!:

De rittenregistratie/reisstatistieken is een leuk extraatje in deze versie , voor de mapshare moet ik een nieuwe kaart aanschaffen.
De Helpmij/veiligheidtips van de ANWB......hmmm had voor mij niet gehoeven
De reisplanning heb ik eerlijk gezegd nog niet bekeken...en weet dus niet of dit ten goede veranderd is.

Het blijft voor mij een handig/veilig/rustgevend speeltje..... :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Gisteren de nwe software geinstalleerd.
Ziet er inderdaad een stuk beter uit.
Zoals dat "help mij", dat vind ik een goede verbetering.
Maar ja, zoals je schrijf Helen, nu nog een nieuwe kaart....
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Plaats reactie