Motorritten LIVE volgen via internet (update!!)

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Gesloten
RonaldSp

Motorritten LIVE volgen via internet (update!!)

Bericht door RonaldSp »

Motorritten voortaan LIVE te volgen via internet
Vanaf nu is het via de website http://www.ttsm.com" onclick="window.open(this.href);return false; mogelijk om motorritten via GPS en een mobiele telefoon LIVE te volgen vanachter de computer, tot op de seconde nauwkeurig. Een georganiseerde motorrit, een toertochtje of een motorvakantie naar Italië is hiermee LIVE te volgen via luchtfoto’s van Google Earth of, voor het eerst, via 3-D luchtfoto’s van Microsoft Virtual Earth.

Foto’s toevoegen en trips terugzien
Eventueel onderweg gemaakte foto’s met de fotocamera van de mobiele telefoon worden direct getoond op de website en worden toegevoegd op de exacte locatie waar de foto is genomen. Daarnaast kan je achteraf je gereden route nog eens terugzien, inclusief gegevens over de afgelegde afstand, snelheid en tijd. Ook trips van andere gebruikers zijn via een satellietkaart eenvoudig te bekijken.

Voorbeeldtrip
Hieronder als voorbeeld een link van een autorit die LIVE is opgenomen en een link naar een Iframe op een weblog, om de mogelijkheden van de website wat te verduidelijken:

http://www.ttsm.com/map.php5?t=5941" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.runningronald.nl/index.php?itemid=923#more" onclick="window.open(this.href);return false;

Gratis gebruik
Het gebruik van de website is volledig gratis. Het enige wat je nodig hebt om van de functionaliteiten gebruik te kunnen maken, is een mobiele telefoon met ingebouwde GPS of een losse Bluetooth GPS-ontvanger en een internetverbinding via de mobiele telefoon. Na een registratie op de website kan er vrij gebruik worden gemaakt van alle functionaliteiten. Daarnaast is de website ook te gebruiken met GPS-dataloggers, waarmee trips achteraf kunnen worden geupload en terug worden bekeken. Behalve voor het tijdens het motorrijden, is het systeem uiteraard ook geschikt voor andere sport- en recreatieactiviteiten, zoals hardlopen, fietsen of wandelen.

Meer informatie
Wil je meer informatie of heb je een vraag, dan kun je een bericht achterlaten in dit topic of (voor een snellere reactie) een e-mail sturen naar Ronald@ttsm.com
Laatst gewijzigd door RonaldSp op wo 06-08-2008, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul

Bericht door Paul »

Heb je enig idee wat het data verbruik is als ik dit gebruik met mijn telefoon met GPS?
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Oftewel, wat kost zo'n dagje nu ongeveer?
RonaldSp

Bericht door RonaldSp »

Paul schreef:Heb je enig idee wat het data verbruik is als ik dit gebruik met mijn telefoon met GPS?
De internetkosten via de mobiele telefoon zijn afhankelijk van de frequentie van gebruik en de overeenkomst tussen jou en je telecom provider.

Elke seconde wordt via de mobiele telefoon een klein datapakketje naar de website gestuurd om je huidige positie door te geven. Per uur LIVE tracking komt dit neer op ongeveer 100 kb. Bij de meeste telecom providers komt dit dan neer op ongeveer €0,25 per uur. Wanneer er tevens foto's worden gemaakt, wordt het verbruik en daarmee de kosten ook hoger.

Veel telecom providers bieden daarnaast bundelpakketten aan, waarmee je onbeperkt toegang hebt tot het internet (voor zo'n 5 tot 10 euro per maand, afhankelijk van de provider en het type abonnement). Bij veelvuldig gebruik van de service en het uploaden van foto's is dit aan te bevelen.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Sinds wanneer is spammen op dit wonderschone forum toegestaan??
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
RonaldSp

Bericht door RonaldSp »

blackstrom schreef:Sinds wanneer is spammen op dit wonderschone forum toegestaan??
Ik ben van mening dat dit niet helemaal opgaat. Allereerst post ik gewoon een bericht over een website waravan ik denk dat deze voor leden van dit forum interessant kan zijn om te gebruiken. Bovendien is deze site geheel gratis en wordt je nergens toe verplicht.

Ik heb dit bericht alleen hier gepost ter informatie voor de actieve gebruikers van dit forum, die onze website wellicht een welkome service kunnen vinden.

Jammer dat dat door sommige van jullie gelijk wordt gecategoriseerd als spam :(
Remko

Bericht door Remko »

RonaldSp schreef: Jammer dat dat door sommige van jullie gelijk wordt gecategoriseerd als spam :(

Is sommige hetzelfde als een enkeling?????



:D :D :D :D
RonaldSp

Bericht door RonaldSp »

Remko schreef:
een enkeling????
Was in dit geval misschien een betere woordkeus geweest inderdaad... :wink:
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

RonaldSp schreef: Ik ben van mening dat dit niet helemaal opgaat. Allereerst post ik gewoon een bericht over een website waravan ik denk dat deze voor leden van dit forum interessant kan zijn om te gebruiken. Bovendien is deze site geheel gratis en wordt je nergens toe verplicht.(

Sorry hoor Ronald, maar het is niet zomaar een website, het is
de website van je werkgever en volgens mij rij je geen V-strom.
Mijn conclusie is dus ook weer niet zo vreemd.

Ik vraag me dus af wanneer het addertje onder het gras vandaan komt.
RonaldSp

Bericht door RonaldSp »

blackstrom schreef: Sorry hoor Ronald, maar het is niet zomaar een website, het is de website van je werkgever en volgens mij rij je geen V-strom. Mijn conclusie is dus ook weer niet zo vreemd.

Ik vraag me dus af wanneer het addertje onder het gras vandaan komt.
Ik post deze website inderdaad wel uit naam van mezelf, en niet omdat ik daar toevallig op gekomen ben, daar heb je gelijk in. Maar dat doet niks af aan het feit dat het voor motorrijders die regelmatig toertochtjes rijden, leuk kan zijn om hiermee hun tripjes bij te houden of eens terug te zien.

Daarnaast kost het ook nog eens niets (op dataverbruikskosten na, waar wij niks aan verdienen), dus snap ik het probleem niet zo goed. Ik informeer jullie op deze wijze hierover en dat kan je interesseren of niet. Als hier kosten aan verbonden waren en ik hier op deze manier aan zou verdienen, dan had je een punt gehad dat dit onder spam valt. Nu ben ik van mening dat het 'gewoon' een stukje informatieve tekst is.

En voor de goeie orde, er is geen addertje onder het gras. Het is zoals het is en daar verandert qua kosten niets aan.
Kermit

Bericht door Kermit »

persoonlijk vind ik het wel een probleem dat er onder het motto van "nuttige informatie" gebruik gemaakt wordt van deze website door buitenstaanders, lees aanbieders van commerciele producten. zeker als dit van tevoren niet duidelijk is.

als er artikelen, accesoires en dergelijke besproken dienen te worden, dan graag door gebruikers die hun ervaringen: prijs/kwaliteitverhouding met ons willen delen.

en anders noem ik het spam :twisted:
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

kermit schreef:persoonlijk vind ik het wel een probleem dat er onder het motto van "nuttige informatie" gebruik gemaakt wordt van deze website door buitenstaanders, lees aanbieders van commerciele producten. zeker als dit van tevoren niet duidelijk is.

als er artikelen, accesoires en dergelijke besproken dienen te worden, dan graag door gebruikers die hun ervaringen: prijs/kwaliteitverhouding met ons willen delen.

en anders noem ik het spam :twisted:
En hoe meer wij hier over leuteren, hoe meer er naar meneer zijn website gekeken wordt en dat is natuurlijk meneer zijn bedoeling. Je komt hem zo'n beetje op alle motorfora tegen... :roll:
RonaldSp

Bericht door RonaldSp »

Vernieuwde versie TTSM LIVE online

Beste geïnteresseerden van TTSM,

Via deze post wil ik iedereen die hier in geïnteresseerd is op de hoogte stellen van het feit dat sinds twee weken de geheel vernieuwde versie van TTSM LIVE voor de mobiele telefoon online staat!

Hoewel het LIVE tracken uiteraard ook nog steeds voor recreatieve doeleinden ingezet kan worden, richt het programma zich nu vooral op de actieve sporter. Zo zijn je snelheid, afgelegde afstand, tijdsduur en hoogte tijdens het sporten zichtbaar, tevens in grafiekvorm. Uiteraard ben je ook nog steeds LIVE te volgen via de website, waardoor ook anderen kunnen zien waar je bent en je achteraf tevens je resultaten kunt analyseren en terugzien.

Daarnaast is het programma nu ook voor veel meer mobiele telefoons beschikbaar! Kijk voor de beschikbaarheid voor jouw mobiele telefoon op de 'download pagina'. Uiteraard is het programma nog steeds gratis te downloaden vanaf onze site (eventuele extra kosten van dataverbruik door je provider niet meegerekend).

We zijn constant bezig om het programma verder uit te breiden en te verbeteren. Kijk voor meer informatie over het programma en de beschikbaarheid voor je mobiele telefoon op http://www.ttsm.com" onclick="window.open(this.href);return false;!
Tuke

Bericht door Tuke »

En dan nu toch maar een slotje er op...

Ik schaar dit toch onder spam. Daarnaast levert de topic starter geen andere bijdrage aan dit forum.

één troost, het doel (naamsbekendheid) van topic starter is bereikt.
Echter, verdere updates vanuit het bedrijf zijn niet gewenst.
waarschuwing is verzonden via pb
Gesloten