ZUMO, hij zit erop

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

ZUMO, hij zit erop

Bericht door PvdBogaard »

zaterdag bij de motorzaak geweest. Xenon, Stebel en ZUMO laten installeren.

zondag. de zon schijnt. Ha, gaan. Na een half uur de sneeuw. Shoot, te laat begonnen. Eerste indruk van de Zumo --nu nog zonder headset, die moet nog ingebouwd-- fantastisch.
Al heerlijk zitten prutsen met Mapsource. Fantastisch. Even freubelen en een route van 8 uur rondom het IJsselmeer. Alle kleine weggetjes die het dichtst bij het water liggen. Nu maar wachten totdat het een dag droog is en dan gaan met die ZumoStrom :P
Enne de frieslandtocht zit er ook al in :wink:
Laatst gewijzigd door PvdBogaard op di 25-03-2008, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
The V

Bericht door The V »

Mmmh... klinkt een beetje als mijn 650 :idea: :wink:
Gerard_S

Bericht door Gerard_S »

Fijn voor je :D

Je eerste ervaring met GPS ??
Kleine weggetjes niet te ver ingezoomd ?
Voor je het weet heb je weggetjes waar het niet leuk rijden is.
Mijn maximum bij een route uitzetten is inzoomen op 500 meter (is mijn ervaring) 8)

In het begin moet je er mee leren rijden.
Advies: zet een route uit en ervaar de GPS.
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Bericht door PvdBogaard »

Ha Gerard,

ook navigatie kent zijn grenzen. De twee die ik tot noch toe ben tegengekomen zijn "dijk niet toegestaan voor motoren" en "auto's en motoren ver boden, mits bestemmingsverkeer".
De eerste gerespecteerd. De tweede niet :-)

En ja, inderdaad spelen met de zoom instelling. Ook als ZUMO zegt nog 100 meter dan .... heb ik het idee dat dat een overschatting is. In werkelijkheid lijkt de afstand korter. Dus een paar keer een afslag voorbij getuft. En dan gaat tie rekenen. Weer een afslag gemist :-(
Maar goed, draaien op de weg behoort tot de verplichte voertuigbeheersingstechnieken tegenwoordig dus dat is voor ons allen een piece of cake ;^)
MarcT

Bericht door MarcT »

Gerard_S schreef:Mijn maximum bij een route uitzetten is inzoomen op 500 meter (is mijn ervaring)
Kijk, dit is info waar je wat aan hebt. Zoiets staat niet in een handleiding. Je moet er zelf maar achter zien te komen.
:idea:
Gerard_S

Bericht door Gerard_S »

MarcT schreef:
Gerard_S schreef:Mijn maximum bij een route uitzetten is inzoomen op 500 meter (is mijn ervaring)
Kijk, dit is info waar je wat aan hebt. Zoiets staat niet in een handleiding. Je moet er zelf maar achter zien te komen.
:idea:
Je moet is weten hoe vaak ik gekeerd ben tijdens mijn eerste ritjes :oops:

Ik dacht niet dat Zumo het kon maar ik rij met een zoom op mijn GPS van 200 meter.
Zeker in dorpjes e.d. vergis je je wat minder in straatjes "hier rechtsaf"
De straten zijn dan wat gedetailleerder op je apparaat.
Lucky Luck

Bericht door Lucky Luck »

Mijn eerste zelf gemaakte route was echt huilen :(
Inderdaad ongeveer die 500 meter aanhouden is prima.
Ik heb vorige week mijn zumo naar sailtron gestuurd, ik heb een barst in het touchscreen.
Hoop dat ik hem snel weer terug krijg.
Het is als speelgoed , ik kan het bijna niet meer missen. :wink:
Succes met je nieuwe speeltje!
Plaats reactie