Geen Zumo en TTR II bij Mediamarkt

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie

Het feit dat Mediamarkt geen motor navigatie systemen verkoopt om motorzaken te ontzien vind ik :

Bescherming van de positie van motordealers
3
17%
Prijsvervalsing: prijzen voor motor systemen worden doelbewust hoog gehouden
12
67%
Anders............vul je mening hier maar in
3
17%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Flipsen

Geen Zumo en TTR II bij Mediamarkt

Bericht door Flipsen »

Gisteren even bij de Mediamarkt wezen kijken voor de prijs van een Zumo of TTR II. Wat schertst mijn verbazing: de wereld aan systemen, behalve systemen voor de motor.

Van een medewerker kreeg ik te horen dat Mediamarkt deze systemen niet mag verkopen van Garmin/Tomtom vanwege het feit dat motorzaken dan niet kunnen concurerren met Mediamarkt vanwege de vaak scherpe prijzen. :evil:

Aan de ene kant snap ik het wel, aan de andere kant zit er dus blijkbaar nog genoeg marge op die systemen en kan het dus goedkoper. :?

Daarom maar effe een polletje toegevoegd
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Mwoa, het zijn complexe apparaten. Vooral als je de route's erin wilt zetten.

De slimmerik die het wel kan kan echt wel goedkoper uit door bv via http://www.navitrack.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een zumo 550 te bestellen. Ding kost daar 583 in de btw. De 550 is standaad met automateriaal en met een motorkit incl rammount (dus standaard stuurmontage kogel en knip).

Notter is duurder, maar daar staat tegenover dat die een gigantische hoeveelheid kennis hebben, cursussen geven etc. Die hebben ook motorspecifiek montagespul. Daarom is de prijs daar ook wat hoger.

Die rekenen voor een zumo 550 625 euro, maar dan ZONDER de autosteunen. Tel die 50 euro erbij, dan zit je dus op 675. In beide gevallen moet je dan nog een helminbouwset of een bluetooth headset aanschaffen.

Kabelheadsetje kost bij beiden 25 euro en ook navitrack heeft bluetoothsets voor 145 euro.

Rider V2 kost bij navitrack incl bluetootheadset 475 euri's. Er valt dus wel degelijk geld te besparen.
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Ja, ben ik met je eens

Maar ik ben van mening dat de systemen nog steeds te duur zijn. kijk maar eens naar die auto systemen. Volgens mijn ligt het kwa logica (zeker bij TTR) weinig verschil ten op zichte van de auto systemen
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Euhm, trillingsarme constructie, waterdichte behuizing en kleine oplage.
Korsan

Bericht door Korsan »

Goedkoopste nav systeem voor de auto is ongeveer 100 euro. De strategie die de fabrikanten toepassen staan in elke marketingboek weergegeven. Prijs hooghouden en flinke winsten boeken. Daarna simpelere modellen op de markt. De eerste buit(=kopers) is/zijn dan al binnen en de rest van de kopers sluit aan. Waarom meteen de markt kapot maken als er nog flinke winsten zijn te behalen. Let maar op, binnen een paar jaar komt het echte chinese spul er ook aan en dan zakken de prijzen. Aandeelhouders ook blij.

Beste is wachten tot de prijzen zakken. Niemand heeft er baat bij dat het goedkoper wordt, behalve wij dan.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Vanwege de relatief kleine markt voor motornavigatie is het voor
de mediamarkt niet interressant om dit in het assortiment op te nemen.

Maar met een beetje zoeken op internet kom je, zoals hierboven
beschreven, ook al aardig onder de adviesprijzen.
Plaats reactie