Welke moet het worden ???????

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Bonelli

Welke moet het worden ???????

Bericht door Bonelli »

Wordt het de TomTom Rider 2 of de Garmin Zumo 550 ????????????
:(


Ik wil hem op de motor gebruiken maar ook in de auto. Het liefste heb ik ook TMC erop.

Ik wil hem gebruiken in heel Europa.

Ik wil met de ANWB Onroute DVD zelf routes maken en uploaden naar de navi.

Welke moet het nu worden ???

Graag tips en eventueel klachten.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

misschien hier eens informeren?

http://www.gps.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

en anders staat er in een promotor van vorig jaar ook een lange vergelijkingstest.

groeten
Erik
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:idea:
Tja als je Mapsource van Garmin niet wil gebruiken waarom dan niet de goedkopere TT.

Met Onroute/Motorradplaner heb ik het tot nu toe ook altijd gedaan en nu kan het ook met Google maps in combinatie met Tyre (van J.Boersma)........ :lol:
:arrow: Werkt prima samen met mijn TTR :!:

Ik heb een motorvriend met Zumo die toch nog regelmatig jaloers kijk naar mijn TTR 3D kaart......maar hij heeft wel een ingbouwde MP3 speler in zijn Zumo.......

Tja , tja, keuze's...... :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Strommax

Bericht door Strommax »

Zumo 550 zonder twijfel. Heb vroeger de TT gehad, niets dan problemen in bebost gebied, waar hoge geboewen staan, smalle drukbebouwde straatjes (zoals bijv in Sevilla). Met de Zumo nog nooit problemen gehad 8) Tja, keuzes hé :wink:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Strommax mag ik dat ff tegenspreken........ ik weet niet wat voor 'n TT je hebt gehad.....maar de Rider heeft me wat sateliet verbinding betreft nog nooit in de steek gelaten waar ik ook was....... ja in een te lange tunnel .....maar ook dan 'rijdt' hij nog mee met de snelheid waarmee je hem inrijdt.....
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
V2fun

Bericht door V2fun »

Ik ben erg tevreden met mn Zumo 500,erg fijn om ook muziek te kunnen luisteren via het geheugenkaartje :idea:
MarcT

Bericht door MarcT »

TomTom is een lachertje. Zumo ken ik niet persoonlijk, maar dat wordt ongezien mn volgende. De 550 dan.
TomTom is geinig als je gewoon van A naar B moet. En dan nog moet je zorgen dat hij je niet het viaduct afstuurt, of een eenrichtingsweg in.
Maar bij motorrijders gaat het toch vooral om de routes ? Nou, TomTom-routes is waardeloos. Vooral in combinatie met onroute. Hij laat je om de haverklap dezelfde weg terugrijden als dat je gekomen bent. En ik heb IEDERE keer gehad, dat ik na een stop, de route niet meer kon vervolgen. TomTom liet me gewoon heen en weer rijden tussen het vorige en het volgende punt. Niets mee aan te vangen.
Maar wat echt levensgevaarlijk is voor je bloeddruk, is als je ooit eens de TT-helpdesk moet bellen. De ongeinteresseerde arrogantie die er dan door je telefoon wordt gescheten....@#$%@%^#$. Ik heb dat eens voor mn werk moeten doen, en in mn laatste berichtje heb ik ze gemeld dat wij (overheidsinstantie) officieel overgaan op illegale versies. Die doen het namelijk WEL, en het serviceniveau is hetzelfde.

Oh ja...nog een voordeeltje bij Garmin: zij leveren gewoon de meest recente kaart erbij. Zoniet, mag je hem 1x gratis downloaden. TT doet er rustig een 3 jaar oude kaart bij (is op Kassa geweest).

Maar geloof mij vooral niet...vraag het maar eens na bij de GPS-shop...
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

MarcT schreef:TomTom is een lachertje. Zumo ken ik niet persoonlijk, maar dat wordt ongezien mn volgende. De 550 dan.
TomTom is geinig als je gewoon van A naar B moet. En dan nog moet je zorgen dat hij je niet het viaduct afstuurt, of een eenrichtingsweg in.
Maar bij motorrijders gaat het toch vooral om de routes ? Nou, TomTom-routes is waardeloos. Vooral in combinatie met onroute. Hij laat je om de haverklap dezelfde weg terugrijden als dat je gekomen bent. En ik heb IEDERE keer gehad, dat ik na een stop, de route niet meer kon vervolgen. TomTom liet me gewoon heen en weer rijden tussen het vorige en het volgende punt. Niets mee aan te vangen.
Maar wat echt levensgevaarlijk is voor je bloeddruk, is als je ooit eens de TT-helpdesk moet bellen. De ongeinteresseerde arrogantie die er dan door je telefoon wordt gescheten....@#$%@%^#$. Ik heb dat eens voor mn werk moeten doen, en in mn laatste berichtje heb ik ze gemeld dat wij (overheidsinstantie) officieel overgaan op illegale versies. Die doen het namelijk WEL, en het serviceniveau is hetzelfde.

Oh ja...nog een voordeeltje bij Garmin: zij leveren gewoon de meest recente kaart erbij. Zoniet, mag je hem 1x gratis downloaden. TT doet er rustig een 3 jaar oude kaart bij (is op Kassa geweest).

Maar geloof mij vooral niet...vraag het maar eens na bij de GPS-shop...
Jouw kritiek deel ik echt niet, heb absoluut niet de problemen met TomTom die jij schrijft. Het weer oppakken van een route is een instelling waar je zelf voor kan kiezen en een route moet je wel van te voren controleren voor je die gaat rijden. Kennis van me heeft Garmin en die gaat vaker verkeerd dan ik met mijn TT.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Zo heb ik ook een voorbeeldje......6 dagen Zwarte woud met 2 x Garmin en 1x TTR..........samen met onroute 4 route's gemaakt en ieder voorzich uitgewerkt voor zijn eigen Nav-systeem.
:arrow: Er was er maar 1 groep die niet verdwaald zijn......en van alle route's van het begin tot het einde genoten hebben ..........de TTR groep!

PS. :idea: het leren omgaan met je navigatie systeem zorgt voor een goede of iets minder goede 'relatie'...........niet iedereen is even handig :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

MarcT schreef:... Zumo ken ik niet persoonlijk, maar dat wordt ongezien mn volgende. De 550 dan...
Begin maar alvast te lezen (deze is ook niet perfect :twisted: ):Klik
MarctT schreef:.... TT ... Vooral in combinatie met onroute. Hij laat je om de haverklap dezelfde weg terugrijden als dat je gekomen bent....
Goed lezen over Onroute alvorens je oordeel te geven is beter :!: : Hier en hier Klik
MarcT schreef:...nog een voordeeltje bij Garmin: zij leveren gewoon de meest recente kaart erbij. Zoniet, mag je hem 1x gratis downloaden....
En elke volgende upgrade kost je € 70.- :!:
MarcT schreef:....Maar geloof mij vooral niet...vraag het maar eens na bij de GPS-shop...

Kijk maar eens naar het aantal berichten en antwoorden (op het Gps-shop forum) m.b.t de Zumo en vergelijk dat met de andere al veel langer op de markt zijnde apparaten en trek zelf je eigen conclusie en doe dat niet voor anderen.
Kleine analyse spreekt voorzich:
  • Type:_________ Onderwerpen:________Antwoorden ___Sinds:
  • Zumo. . . . . . . . . . . 773. . . . . . . . . . . . . . 11233 . . . . . . . 2006 nov
  • Tom Tom. . . . . . . . . . 143. . . . . . . . . . . . . . . 1111 . . . . . . .2005 jun
  • Streetpilot . . . . . . . 1711 . . . . . . . . . . . . . .14601 . . . . . . .2004 mrt
  • Onroute . . . . . . . . . . 242 . . . . . . . . . . . . . . .2027 . . . . . . .2006 oct
Lees dan ook goed het forum en zie dat ook niet alles perfect is van Garmin Zumo en OnRoute! ( heb je wel Service Pack 1 van OnRoute geinstalleerd? :idea: )
Groet, Robert |
Moer60

Bericht door Moer60 »

Niet helemaal eerlijke vergelijking. GPS-shop (Waypoint) is de voornaamste verkoper van Garmin in Nederland en dus logisch dat je die het meeste op dat forum ziet.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Moer60,
ik probeer alleen maar aan te geven dat hoe meer vragen en antwoorden er zijn van een product dat dat ook een aanleiding heeft.
Indien men tevreden is en het product werkt zoals het behoort met weinig problemen is de frequentie logischerwijs lager. :wink:
MarcT schreef:TomTom is een lachertje. Zumo ken ik niet persoonlijk, maar dat wordt ongezien mn volgende.
en met bovenstaande uitspraak ga je erg kort door de bocht :shock: .
Aangezien ik zelf nagenoeg alle posten op dat forum lees weet ik dat niet alles vlekkenloos verloopt/is verlopen bij de eerste software versie(s) van zowel Zumo en OnRoute.
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Het aantal berichten is natuurlijk geen enkele indicatie voor de kwalieit van het apparaat. Zo zijn er al -tig postings over de beste manier van monteren en/of schroefjes en/of vragen van mensen die de handleiding niet lezen.

Maar zoals hieroven al blijkt heeft ieder merk z'n voors en tegens. Het is voor jouw het beste om te kijken wat je er mee wilt en hoeveel je er voor wilt betalen.
Wil je alleen van A naar B, of wil je complexe routes?
Alleen op de motor, of ook in de auto?
Wel of geen MP3 speler?
Bluetooth in je helm, of draadjes, of geen geluid nodig?
Allemaal keuzes die je voor je zelf op een rijtje moet zetten en dan een plus/min scorelijstje maken.
De antwoorden op je vragen-/ wensenlijst kun je goed op het GPS-forum vinden en trek uiteindelijk zelf de conclusie.
Bedenk wel dat een GPS slechts een hulpmiddel mis en dat je er nooit domweg alle aanwijzingen moet opvolgen (en neem ook altijd en kaart me als je op vakantie gaat, elektronica kan altijd stuk gaan.

Zelf gebruik ik bijna een jaar en Zumo550 en heb daar zeer goede ervaringen mee opgedaan tijdens een motortocht door Frankrijk vorig jaar en tijdens gebruik in de auto, maar daarmee zeg ik niet dat de Zumo de enige goede is.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Ik heb zowel met de TTR ervaring als met de Garmin''s en de voorkeur gaat duidelijk naar de Garmin.
Zij hebben voor de motor gewoon het beste product. Dit zal ook bevestigd worden als je eens naar een georganiseerde toertocht gaat, je ziet enkel Zumo's en hier en daar een TT.
Daarbij komt dat de meeste motorroutes gemaakt zijn voor Garmin. Dat sommigen verdwalen en/of de route fout rijden ligt meer aan de rijder zelf dan aan het toestel.


Nadeel van een TTR is dat als je een route maakt in Onroute en deze vervolgens deelt onder 10 TTR bezitters, er diverse routes uit voortvloeien. En zodra je even van de route afgaat (voor koffie oid) zal er direct herberekent worden en gaan routes mogelijk nog meer afwijken.


Nadeel van de Garmin is dat ze niet goedkoop zijn, de TTR is idd goedkoper en komt met een Bluetooth headset, iets wat je bij de Garmin er nog bij moet kopen (alhoewel Notter deze er momenteel gratis bijleverd).
Het is niet zo dat de een veel beter is dan de ander maar meer dat de ene beter met routes omgaat dan de ander.

Succes met je keuze.
Strommax

Bericht door Strommax »

Garmin is voor motorrijders gewoon het betere toestel. De TTR is ontwikkeld door TT om een graantje van de motorrijders markt mee te pikken. Het is een nederlandse fabrikant dus ik begrijp de pro's van sommige nederlanders wel :wink: , maar feit is; Garmin is het betere toestel :) . Alleen al de ontvanger van de Zumo is superieur, route rijden is poepsimpel, routes uitzetten met Mapsource is poepsimpel. Enige nadeel; het is duur in aanschaf :cry: maar heb er nog steeds geen spijt van.

@Heleen, dit was een geleende TTR. Nog nooit zo gevloekt als toen :shock:
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

Ik heb zelf een Zumo 550 en ben er zeer tevreden over.
Supersnel en lekker makkelijk zowel op de motor als in de auto.

Zelfs mijn broer met zijn nieuwe Opel Zafira met navigatie was jaloers.
Die stond te schelden met zijn dure bak toen ie naar Winterberg wou navigeren met dat Opel navi ding. Dat lukte mooi niet. Liet hem effe zien hoe je dat met een Zumo doet in 3 minuten. Ik dacht effe die gaat flippen.

Routes maken is supersimpel en ben er zeer blij mee.
Effe surfen op internet kan je prijs aardig beinvloeden.
Je kan ook effe wachten tot de motorbeurs. Kijk dan gelijk even op de site van Mobinav.net daar heb ik hem vorig jaar met aardige beurskorting gekocht.

Veel succes met je keuze.
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

waarom Zumo, ipv een Garmin 278C

Bericht door PvdBogaard »

De 278C schijnt ook heel aardig te wezen. Waarom is het overal Zumo wat de klok slaat. De prijs? Het touch screen?
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: waarom Zumo, ipv een Garmin 278C

Bericht door RvGS »

pvdbogaard schreef:De 278C schijnt ook heel aardig te wezen.
Yep, 278c en de voorloper de 276c :wink: ieder z'n eigen reden voor zijn keuze :!:
Groet, Robert |
Brabant

zumo 550

Bericht door Brabant »

zelf heb ik ook een zumo 550 aangeschaft via internet. Via kieskeurig.nl / vergelijk.nl kun je mooi de prijzen vergelijken en betrouwbare internetwinkels kiezen.
De zumo 550 is een geweldig apparaat, zeer makkelijk ingebruik, compleet met software, europa kaarten en voor mij zeer belangrijk de autosteunen die er zijn zitten. Het geluid van de mp3 is wat zachter, maar toch wel eens leuk voor de saaie snelwegen.

Zeker een aanraden
Flamingo

TT of Zumo

Bericht door Flamingo »

Ik heb erg veel ervaring met beide apparaten en ik wil niet meer anders dan de TT. Deze is simpeler in gebruik. Routes maken gaat erg eenvoudig. Verder heb ik meerdere vakanties gedaan met TT en Zumo....de TT was meestal foutloos. En mocht de TT fout gaan dan lag het aan mij en niet aan TT. Ook de garantie is perfect....ze komen de TT halen en brengen vanaf je huisadres of welk adres je ook maar opgeeft.
En vaak binnen een week weer gerepareerd weer retour. De kaartjes van TT zijn wel update alleen als je een TT in de aanbieding komt kan je een oudere kaart van maximaal 1 jaar verwachten. Dus koop die TT nou maar.

Groeten,

Flamingo
jmvriesen

Bericht door jmvriesen »

Ik ben opzoek naar een goed navigatie systeem voor zowel de auto als de motor.

Ik twijfel zelf tussen TomTom (Rider 2) en Garmin (Zumo).

Zelf heb ik ervaring met de TomTom 5 op de PDA met navigatie. Het heeft een hoog gebruikersgemak (nadeel is oude kaarten), maar ik zoek een navi die zo "fail proof" mogelijk is en niet continue gedonder heeft met het zoeken van satalieten enzo.

Qua prijs zou ik voor de TTR2 gaan, maar voor de looks wellicht voor de ZUMO welke ik op de beurs in utrecht al eens heb geprobeerd. Het menu van de TTR vind ik dan weer een stuk simpeler moet ik zeggen :?

Zelf heb ik begrepen dat je bij TomTom via de website de kaarten onbeperkt kan updaten zolang de softwareversie van de TTR2 ondersteund wordt. Bij Garmin is dit niet zo, of wel?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

jmvriesen schreef:Ik ben opzoek naar een goed navigatie systeem voor zowel de auto als de motor.

Ik twijfel zelf tussen TomTom (Rider 2) en Garmin (Zumo).

Zelf heb ik ervaring met de TomTom 5 op de PDA met navigatie. Het heeft een hoog gebruikersgemak (nadeel is oude kaarten), maar ik zoek een navi die zo "fail proof" mogelijk is en niet continue gedonder heeft met het zoeken van satalieten enzo.

Qua prijs zou ik voor de TTR2 gaan, maar voor de looks wellicht voor de ZUMO welke ik op de beurs in utrecht al eens heb geprobeerd. Het menu van de TTR vind ik dan weer een stuk simpeler moet ik zeggen :?

Zelf heb ik begrepen dat je bij TomTom via de website de kaarten onbeperkt kan updaten zolang de softwareversie van de TTR2 ondersteund wordt. Bij Garmin is dit niet zo, of wel?
Tja keuze's........ wat het menu van TT bertreft :arrow: het mag dan volgens jou eenvoudig zijn maar het heeft meer instellingen, die aan je eigen wensen aangepast kunnen worden, als de Zumo.

Alleen de veronderstelling dat je de TT kaarten onbeperkt kan updaten is alleen mogelijk na aankoop, waarbij je evt. een oude versie hebt gekocht.
Je krijgt dan 30 dagen om de nieuwste te downloaden via de TT site
Daarna mag je ze kopen.......
:idea: De nieuwste kaarten en software werken nu wel met het fenomeen Share ware, waarmee je je eigen aanpassingen ( :!: ) en evt. die van andere TT gebruikers kan delen, via TTHome :!:

Helaas kunnen alle TTdevices dit al downloaden en moeten de TTRiders hier nog ff op wachten.... :cry:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Ik heb me een Tomtom aangeschaft en ben zeer tevreden over de gebruiksvriendelijkheid. Misschien is de Garmin "beter" maar de prijs is er ook naar. Neen, ik heb geen spijt van mijn aankoop.
MacB

Bericht door MacB »

Idd heb ook met een zumo aan het spelen geweest van een kameraad, kan mij niet bekoren. De TT weet ik niet, zelf bezit ik de 2720 en ben daar ongelooflijk tevreden over. Moest ik hem vervangen dan werd het een 278, vanwege de ongelooflijke schermkwaliteit vol de zon erop geen enkel probleem en natuurlijk ook de opslag capaciteiten. :wink:
Eens een Garmin altijd een Garmin :D :wink:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

MacB schreef:. . moest ik hem vervangen dan werd het een 278, vanwege de ongelooflijke schermkwaliteit . . .
8) :shock: :P
Groet, Robert |
Bonelli

Bericht door Bonelli »

Voor zover ik het weet heeft de TomTom Rider II Europe geen TMC en kan dus niet met verkeersmeldingen navigeren en rekening houden.'

De Zumo 550 heeft die mogelijkheid wel middels een extra antenne-kabeltje.

Voor mij is het zeer belangrijk dat ik TMC erop heb omdat ik de navi ook heel veel gebruik in de auto.

Deze optie is voor mij doorslag gevend. Heeft TT Rider dit niet dan gaat mijn keus naar de Zumo.
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Ik heb TMC op mijn Viamichelin X950T en dat werkt toch niet naar behoren. Misschien is de TMC dienst in Nederland beter maar in Belgie is het volstrekt waardeloos omdat er amper verkeersberichten uitgezonden worden, in Frankrijk een overdosis maar ook oude berichten van wegwerkzaamheden en files blijven aangeven waardoor je onnodig gaat omrijden :roll: .
Tomtom heeft een te betalen verkeersservice, misschien is die we beter maar ik heb er geen ervaring mee.
SoundBlaster

Wat oow wat

Bericht door SoundBlaster »

Ik ben me aan het kijken naar een mooie gps voor de motor... maar wat is het beste aan te raden??? ik weet het niet meer ze zijn allemaal wel goed maarja er kan maar 1 de beste zijn
jwaterink

Re: Wat oow wat

Bericht door jwaterink »

SoundBlaster schreef:Ik ben me aan het kijken naar een mooie gps voor de motor... maar wat is het beste aan te raden??? ik weet het niet meer ze zijn allemaal wel goed maarja er kan maar 1 de beste zijn
En de beste voor routes uitzetten en de meest in omloop zijnde is en blijft Garmin. Ookal is de Zumo 550 de meest verkochte, Garmin maakt ook nog mooier spul. Ik zou zelf eerder aan een GPS Map 278 denken als vervanger voor mijn Quest 1. Echter die werkt nog zo goed dat ik voorlopig mooi nog even met deze verder ga.

TomTom op de motor, tja been there done that. Vond het toch te beperkt. Is wel heel eenvoudig te bedienen, maar qua routes inladen vind ik het niks. Ben zelf zeer te spreken over Onroute icm Mapsource.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Wat oow wat

Bericht door Stroompje »

jwaterink schreef:
SoundBlaster schreef:Ik ben me aan het kijken naar een mooie gps voor de motor... maar wat is het beste aan te raden??? ik weet het niet meer ze zijn allemaal wel goed maarja er kan maar 1 de beste zijn
En de beste voor routes uitzetten en de meest in omloop zijnde is en blijft Garmin. Ookal is de Zumo 550 de meest verkochte, Garmin maakt ook nog mooier spul. Ik zou zelf eerder aan een GPS Map 278 denken als vervanger voor mijn Quest 1. Echter die werkt nog zo goed dat ik voorlopig mooi nog even met deze verder ga.

TomTom op de motor, tja been there done that. Vond het toch te beperkt. Is wel heel eenvoudig te bedienen, maar qua routes inladen vind ik het niks. Ben zelf zeer te spreken over Onroute icm Mapsource.
Oké....kan het niet laten... :lol: net een uurtje bezig geweest met Tyre/GoogleMaps/TomTomHome en mijn TTR :arrow: de Friesland route van 12 april staat erin!!!

:idea: Voor mij nog steeds geen Garmin....... Zelfs Onroute is niet meer nodig....:!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Laten we het dan anders brengen;

Iedereen heeft zo zijn eigen keuzes en meningen. Ze hebben allemaal hun voor en nadelen en wat nou de beste is moet je voor jezelf beslissen.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Tuurlijk...... :arrow: voor een ieder wat hij/zij wil :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie