Bevestiging Rider V1: hoe??

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Bevestiging Rider V1: hoe??

Bericht door Xavier »

Ik heb zojuist voor een leuke prijs een nieuwe Tomtom Rider versie 1 aangeschaft, maar ik lees erg veel over de ondeugdelijke standaard montage. Kan iemand mij wegwijs maken in de wereld van houders of beter nog: heeft iemand zelf iets gefabriceerd wat goed voldoet? Want om nu met de standaard middelen de tomtom te monteren en er dan na 2 maanden achter te komen dat dit niet werkt vind ik wat zonde, liever in 1 keer goed! Alvast bedankt in ieder geval.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Xavier,
Probeer het eens met de "zoeken"opdracht, moet gek gaan als daar niets tussen staat of anders even via het forum van Waypoint.

suc6
Fijne kerst! :wink:
Groet, Robert |
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Bericht door Xavier »

Uiteraard met alle respect, ik had al wat rondgespeurd op diverse sites. Daarbij waren of foto's niet te openen of waren de topics erg gedateerd. Ik wilde gewoon weten hoe men het op een Vstrom heeft opgelost en dan met name met eigen 'brouwsels' en ook hoe de oplossingen van andere fabrikanten zich houden. Dit met name omdat ik de prijzen van bijv. Touratech haast abnormaal vind. En ik was benieuwd naar ervaringen na enige tijd gebruik, met name omdat ik een nieuwe gebruiker ben. Desalniettemin bedankt voor de tip, maar enige research had ik al gedaan.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi Xavier,

Kijk maar eens bij de volgende link: http://www.connexs.nl/dl1000/" onclick="window.open(this.href);return false;
en dan vooral bij de ttr beta2.
Met dank aan Beta2 :!:
Op deze wijze zit ook mijn TTR op een voor mij perfekte plek en het geheel is gemaakt met de accesoire's uit de TTR doos.

De eerdere bevestiging op het stuur koste Tom Tom 3x een nieuwe achterkant omdat de kontakten door de trillingen insleten en zo de Rider niet meer bruikbaar was.

Sinds de bevestiging boven de klokken , geen negatieve berichten meer te melden!! Super plek, je mist geen bocht meer :wink:

:-)}
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Xavier schreef:...Desalniettemin bedankt voor de tip, maar enige research had ik al gedaan.
Goedzo!
Xavier schreef:... ik had al wat rondgespeurd op diverse sites. Daarbij waren of foto's niet te openen of waren de topics erg gedateerd. Ik wilde gewoon weten hoe men het op een Vstrom heeft opgelost en dan met name met eigen 'brouwsels' en ook hoe de oplossingen van andere fabrikanten zich houden.
Nog even de posting erbij gezocht voor je, :arrow: hier staan zeer duidelijke foto's, met dank aan ook MarcT die dit al eerder gepost had, ook die foto's stonden vandaag nog duidelijk in het forum. Dit is toch wel de goedkoopste oplossing.

Mijn ervaring is dat de navi op een gegeven moment iets naar beneden zakt, ongeacht hoe vast ik de Rammount ook aandraai, ik maak gebruik van Rammount type:H, de standaard montage arm, misschien is het bij de kortere versie (I) minder of totaal afwezig.
Xavier schreef:...Dit met name omdat ik de prijzen van bijv. Touratech haast abnormaal vind... En ik was benieuwd naar ervaringen na enige tijd gebruik, met name omdat ik een nieuwe gebruiker ben...
De prijzen liggen allen redelijk zoals van Migsel en Touratech beide zo rond de € 100,-, tsja goedkoop is anders.

Hieronder zie je nog een aantal Rammount onderdelen, de prijzen varieren van €5.- tot €25.- eur. Zie het als een goedbegin, kun je er zelf misschien mee aan de gang
Afbeelding

Laat ook even weten wat het geworden is . . . veel knutselplezier!
Afbeelding
Groet, Robert |
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Bericht door Xavier »

Kijk, super, hier heb ik zeker iets aan! Ik wil hem inderdaad gemonteerd hebben boven de klokken, heb je er het beste zicht op. Ik had ook iets gezien wat speciaal voor de vstrom was gemaakt en op de bouten paste waar de ruit mee vastzit, maar hier las ik niets van terug. Ook de oplossing van Wunderlich leek me wel wat, maar als het niet echt noodzakelijk is dan bespaar ik mij die centjes liever (zie ook verderop). Ik was wat huiverig voor het gebruik van de meegeleverde onderdelen omdat daar slechte ervaringen mee waren. Ook werd er gesproken van slijtage van de contactpunten. Maar de link van Stroompje doet mijn hoop opleven, ik ga het op die manier eens allemaal uitdokteren. Ook het plaatje van wat er allemaal los te koop is biedt perspectieven. Leuk klusje voor morgen, tussen de hapjes door.

Nu alleen nog even een oplossinkje zien te vinden voor die bout in mijn achterband, leuke 1e ervaring als beginner, na 2500 km een mogelijk dure grap. Maar heb iets positiefs gelezen over een pluutje, dus ik ga mijn :idea: opsteken bij een aantal bandenboeren!

In ieder geval bedankt voor de reacties, misschien ontmoeten we elkaar eens bij een leuke tocht (heb iets over het noorden van het land gelezen, even kortsluiten met mijn medestrommer)
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Xavier schreef:...Ik had ook iets gezien wat speciaal voor de vstrom was gemaakt en op de bouten paste waar de ruit mee vastzit, maar hier las ik niets van terug...
Nou voorruit omdat het kerst is:
:arrow: Motor2000, deze staat in het de zelfde "threat" als in boven vermelde post.
Groet, Robert |
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Ik heb geen lastgehad van de achterkant dat de puntjes insleten maar meer last van de plastic clip zelf. Is al twee keer afgescheurd :(
Zit nu 3 maanden te wachten op vervanging.... :( :evil: .
Schijnt niet of slecht te leveren zijn.
En mijn TTR1 zit ook recht boven mijn klokken. Wellicht er aandachtvoor houden dat het gewicht naar achteren ligt.
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Plaats reactie