Scala Rider Teamset

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Diversion

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Diversion »

M.A.D schreef:Ik heb de Nokia N82 met Sygic mc guider Navi & dit is een super combinatie !
Wat was jouw reden om Synic McGuider te nemen in plaats van Nokia Maps 2.0? Ik heb een E90 en Nokia Maps werkt bij mij naar behoren, alleen het abonnementsysteem is op den duur vrij prijzig. Volgens mij is op een N82 Nokia Maps voorgeïnstalleerd.
M.A.D

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door M.A.D »

Nokia maps vond ik de bediening lang niet zofijn bij als bij mc guider. + nokia maps is betalen & mc guider was goed te downloaden.
Sygic mc guider werkt echt superfijn , zeker een aanrader !
Furiousz

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Furiousz »

Ik zit nogsteeds te wachten op de bestelde scala rider :roll: . Op 27 februari gekocht, heb tot nu toe alleen nog een USPS electronic shipping note ontvangen. De bestelde lader (3 maart) was gisteren al wel binnen vanuit Engeland :worship: .

Is er iemand die mij antwoord kan geven op de vraag die ik al eerder stelde :?:

Of het mogelijk is om je telefoon aan de scala te hangen d.m.v. de 3.5mm jack plug, en zo mp3 te luisteren vanaf de telefoon?
M.A.D

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door M.A.D »

Furiousz schreef:Of het mogelijk is om je telefoon aan de scala te hangen d.m.v. de 3.5mm jack plug, en zo mp3 te luisteren vanaf de telefoon?


Volgens mij gaat dat wel op de Q2 , bij mijn 'gewone ' gaat dit niet .
Als ik perse muziek zou willen beluisteren via de telefoon lukt dit wel via de bluetooth. Probleem hierbij is dat ik geen nummers kan skippen ofzo , want daar moet ik de telefoon weer voor uit mn zak halen.
Furiousz

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Furiousz »

M.A.D schreef:Volgens mij gaat dat wel op de Q2 , bij mijn 'gewone ' gaat dit niet .
Als ik perse muziek zou willen beluisteren via de telefoon lukt dit wel via de bluetooth. Probleem hierbij is dat ik geen nummers kan skippen ofzo , want daar moet ik de telefoon weer voor uit mn zak halen.
Ok, ik blijf vol spanning wachten tot de postbode aan de deur staat :mrgreen: !

Kan iemand trouwens iets vertellen over de dikte en groote van de speakers, en de wijze waarop deze worden bevestigd in de helm?

Afbeelding

[edit]

Lees net in de handleiding dat de speakers met klittenband bevestigd worden.
Handleiding
Furiousz

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Furiousz »

Ik lees zojuist bij de Track & Confirm van de USPS dat mijn pakketje bij de Douane ligt in Nederland :cry: :shock: :? .
Hopelijk laten ze het pakketje dicht, en kan ik overmorgen de postbode verwachten :D
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Frank »

Furiousz schreef:Lees net in de handleiding dat de speakers met klittenband bevestigd worden.
Yep, klittenband.. plak ze wel zo dicht mogelijk bij je oren. Bij mij hadden ze het bij motoport gedaan en de speakertjes netjes weggewerkt achter het foam, maar dan is het al gauw veel te zacht als je rijdt.
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Furiousz

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Furiousz »

Ondertussen zijn we weer een paar dagen verder, en 3x raden.......

Het pakketje ligt nogsteeds bij de Douane :cry:
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Joskestiller »

Furiosz,

Volgens mij is een Nederlandse douanebeamte het uitvoerig aan het testen... Hopelijk valt het niet mee want anders ga je het nooit doorgestuurd krijgen !! :mrgreen:

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Furiousz

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Furiousz »

Eindelijk........... Ik heb hem 8). Besteld op 27 februari, geleverd op 17 maart.

Helaas wel met een briefje van de Douane er bij :schater: , ik moest €24,95 bij de postbode afrekenen.

Uiteraard snel de doos opengemaakt, en even vlug de handleiding doorgelezen. Helaas niets in het Nederlands, maar de Duitse en Engelse handleiding voldeed prima. Ik kon het niet laten om gelijk het spul in de helm te monteren :mrgreen: .
Hierna gepaird met de Zumo, en alles werkte in 1 keer vlekkeloos. Met mijn helm op wat rondjes door de kamer gelopen en de telefoon, radio, muziek en navigatie audio getest. De kwaliteit van het geluid (bij mp3`s vanaf de Zumo en GSM) is inderdaad matig zoals her en der al op internet te lezen is. Morgen maar even rijdend op de motor uitproberen.

Helaas is er naast de Douaneheffing nog een klein tegenvallertje........
Er zit een lader bij die niet geschikt is voor het NL stroomnet :evil: .
M.A.D

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door M.A.D »

poeh , dat heeft geduurd zeg !

En nu loop je zeker de hele avond met je helm & scala op door de woonkamer ....
Kun je tenminste testen als je gebeld word !

Of je kan natuurlijk ook met de helm op in de auto rondrijden ipv met een carkit .
Furiousz

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Furiousz »

M.A.D schreef:poeh , dat heeft geduurd zeg !

En nu loop je zeker de hele avond met je helm & scala op door de woonkamer ....
Kun je tenminste testen als je gebeld word !

Of je kan natuurlijk ook met de helm op in de auto rondrijden ipv met een carkit .
Ik heb inderdaad een poosje met mijn helm op op de bank gezeten, en in de tuin gestaan :schater: .
M.A.D

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door M.A.D »

!! ik ook !!

ik liep door de woonkamer mijn broer te bellen om te testen , maar mijn buurman had me betrapt en keek heel appelig naar binnen .
heb maar snel de gordijnen dichtgemaakt .........
Furiousz

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Furiousz »

M.A.D schreef:!! ik ook !!

ik liep door de woonkamer mijn broer te bellen om te testen , maar mijn buurman had me betrapt en keek heel appelig naar binnen .
heb maar snel de gordijnen dichtgemaakt .........
:schater:
Zo stond ik in de tuin met mijn vriendin te bellen :o) , moet toch even getest worden he!

Ik heb het probleem met de lader al opgelost, heb zojuist een lader besteld bij Waypoint. Er stond trouwens in de handleiding dat de scala rider voor het eerste gebruik zo`n 4 a 5 uur opgeladen moest worden. Maar ik heb er een poos mee gespeeld (uiteraard zonder te laden), en hij gaf niet aan dat de accu leeg was o.i.d.
M.A.D

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door M.A.D »

Furiousz schreef: Ik heb het probleem met de lader al opgelost, heb zojuist een lader besteld bij Waypoint.


Toevallig had ik nog een universele adapter rondslingeren die ook op de scala rider te gebruiken was.
Had me nog geen 10 euro gekost.

? was er geen verloopstukje te koop om de originele lader te kunnen blijven gebruiken ? lijkt me nog goedkoper .
Furiousz

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Furiousz »

Is vast wel te koop! Had ik zo snel niet aan gedacht..... Ik denk dat ik hem toch meestal onder het zadel (12v lader) zal opladen.
Furiousz

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Furiousz »

Vandaag voor het eerst een stuk gereden met de Scala rider en alles (behalve de intercom functie) getest.

Wat ik eerder al vermelde: De geluidskwaliteit is gewoonweg belabberd. Helemaal als je een mp3 aan het luisteren bent. Qua volume vind ik dat hij goed verstaanbaar is, ook op de snelweg bij +120km/h :wink: . De navigatie instructies komen duidelijk door. Telefoneren gaat ook prima, getest tot 80km/h (de persoon die ik belde wou eerst niet geloven dat ik aan het motorrijden was :schater: ). De radio heb ik niet aan de praat gekregen, zal de gebruiksaanwijzing nog eens doornemen.
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Kwakkel-BE »

Hey Furiousz,

Voor de radio raadpleeg je best de Engelstalige handleiding; de NL-versie is daarin niet volledig.
Succes :)
Furiousz

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Furiousz »

Dat komt mooi uit, ik heb hem namelijk alleen maar in het engels ;) !

Vandaag met de motor naar Almere gereden, helaas was de scala rider halverwege de houtribdijk leeg op de heenreis :( ..... Moet trouwens ook even de positie van de linker speaker veranderen, begon op den duur gewoon pijn te doen aan mijn oor!!

Ik heb ook maar even een 12v aansluiting onder het zadel gemaakt zodat ik in geval van "nood" de scala rider tijdens het rijden kan opladen :D
Furiousz

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Furiousz »

Furiousz schreef:Dat komt mooi uit, ik heb hem namelijk alleen maar in het engels ;) !

Vandaag met de motor naar Almere gereden, helaas was de scala rider halverwege de houtribdijk leeg op de heenreis :( ..... Moet trouwens ook even de positie van de linker speaker veranderen, begon op den duur gewoon pijn te doen aan mijn oor!!

Ik heb ook maar even een 12v aansluiting onder het zadel gemaakt zodat ik in geval van "nood" de scala rider tijdens het rijden kan opladen :D
Even een klein vervolg op mijn vorige bevindingen :o) .

Ik heb nu zo`n 3500km met de Scala Rider Q2 gereden, en ik moet zeggen dat hij me perfect bevalt!
Afgelopen week een tripje naar Frankrijk & Luxemburg gemaakt en ik was toch erg blij met de Scala qua gps aanwijzingen (vooral toen we dwars door Parijs heen reden :schater: ). De speakers zitten nu precies goed zodat ik er geen last meer van heb. De koppeling tussen de Zumo en de Scala verloopt tot nu toe altijd binnen enkele seconden nadat beide apparaten zijn ingeschakeld. Vooral bij woon-werk verkeer maak ik veel gebruik van de radio functie. Het valt me op dat de Scala batterij het flink lang uithoud wanneer alleen de gps aanwijzingen worden doorgegeven, met de radio of een andere muziekbron erbij gaat het wat sneller, maar het ruim voldoende voor een lange dag touren! Helaas heb ik nog steeds niet de intercom funtie kunnen proberen aangezien ik verder niemand ken die ook deze set heeft :cry: . Ik zit er sterk over na te denken om een extra set aan te schaffen voor mijn vriendin die de laatste tijd veel achterop de v-strom zit.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Frank »

Furiousz schreef:Ik zit er sterk over na te denken om een extra set aan te schaffen voor mijn vriendin die de laatste tijd veel achterop de v-strom zit.
Ik sprak laatst iemand die zei geen intercom op de motor te nemen, want op de motor was het enige moment dat even een tijdje niet naar het geklets van z'n vriendin hoefde te luisteren... :mrgreen: :schater:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Furiousz

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Furiousz »

Frank schreef:
Furiousz schreef:Ik zit er sterk over na te denken om een extra set aan te schaffen voor mijn vriendin die de laatste tijd veel achterop de v-strom zit.
Ik sprak laatst iemand die zei geen intercom op de motor te nemen, want op de motor was het enige moment dat even een tijdje niet naar het geklets van z'n vriendin hoefde te luisteren... :mrgreen: :schater:
Dat zou absoluut een goede reden zijn om er geen setje bij te kopen :mrgreen: . Maar op een ritje van 3 uur mag ze af en toe heus wel wat zeggen :schater:, en kan ze ook lekker naar muziek luisteren. Zit alleen nog even te twijfelen of ik er een Q2 of normale Scala rider bij koop :?:

Iemand advies?
Bizet

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Bizet »

Ik heb een vraag over de scala rider.
Ik heb bij mijn tomtom een scala rider gekregen (gewone) en later een extra set bijgekocht voor op mijn zomerhelm (geen zin om steeds dat ding te wisselen). Bij de extra set zat de mogelijkheid om een mp3 aan te sluiten met een kabeltje. Het geluid doet het goed, het bellen gaat in tegenstelling tot mijn gewone set niet echt jofel (bij de gewone set ben ik goed te verstaan, bij de nieuwe met platte microfoon heel slecht). Als ik mijn mp3 aansluit met het kabeltje (volgens het boekje was dat het enige wat ik zou moeten doen) gebeurt er dus helemaal niets dan alleen wat gekraak in mijn oren.
Heeft iemand ervaring met deze extra set en kan mij advies geven over hoe ik mijn muziek kan beluisteren op de motor (lijkt me zo lekker op lange stukken...)

Alvast bedankt,
Karin
M.A.D

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door M.A.D »

Ha Karin ,

Slimme actie van mij om op je Hyves te reageren om bij dit forum een antwoord te vragen .

Had je dus ook al gedaan !
Is dus weer echt een voorbeeld van 'eerst roepen ,dan kijken '

Hopelijk hebben ze hier een antwoord voor jou .

Gr.
Marco.
Bizet

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Bizet »

M.A.D schreef:Ha Karin ,

Slimme actie van mij om op je Hyves te reageren om bij dit forum een antwoord te vragen .

Had je dus ook al gedaan !
Is dus weer echt een voorbeeld van 'eerst roepen ,dan kijken '

Hopelijk hebben ze hier een antwoord voor jou .

Gr.
Marco.
haha, beter een antwoord teveel dan geen reactie. Inmiddels heb ik een dag met de set rondgereden en ben 3x gebeld. In tegenstelling tot de originele set die bij de Tomtom geleverd is ben ik met deze set dus niet te verstaan.
Ik overweeg om maar eens uit te zoeken wie de importeur is van dat spul en daar mijn beklag eens te doen ( :oops: de motorzaak waar het ding gekocht is wil/kan ik niet meer naartoe, ik heb daar al een hoop onenigheid gehad over garantie op een helm en die mensen zijn vooral niet van plan om garantie te verlenen op de zaken die ze verkopen - zeer onaangenaam)
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Frank »

Heb je het wel eens geprobeerd met een andere mobiele telefoon? Want bij mij lukt het ook niet met alle telefoons om een normale verbinding te maken. De simpelste telefoons (Bijv. Nokia 6230 werkt het beste bij mij). Bij mijn N73 heb ik constant problemen....
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Bizet

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Bizet »

Frank schreef:Heb je het wel eens geprobeerd met een andere mobiele telefoon? Want bij mij lukt het ook niet met alle telefoons om een normale verbinding te maken. De simpelste telefoons (Bijv. Nokia 6230 werkt het beste bij mij). Bij mijn N73 heb ik constant problemen....
Ik heb idd geprobeerd mijn nieuwste nokia (van de opdrachtgever) te koppelen, ook bij die ben ik niet te verstaan..... het geluid klinkt net als bij mijn eigen nokia (een oudje) wel prima
Bizet

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Bizet »

het probleem met het niet verstaanbaar zijn is opgelost! Ik heb het microfoontje los gemaakt en zag dat er een stukje draad tegen het metalen zijkantje kwam. Ik heb dat in orde gemaakt en toen was ik luid en duidelijk te verstaan!!
Komende week ga ik de importeur bellen waarom de mp3 het niet doet als ik hem aansluit.......
M.A.D

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door M.A.D »

Bizet schreef:het probleem met het niet verstaanbaar zijn is opgelost! Ik heb het microfoontje los gemaakt en zag dat er een stukje draad tegen het metalen zijkantje kwam. Ik heb dat in orde gemaakt en toen was ik luid en duidelijk te verstaan!!
Komende week ga ik de importeur bellen waarom de mp3 het niet doet als ik hem aansluit.......

Duidelijk dus toch niet helemaal in orde .
Ik zou hem proberen om te ruilen ......
Strombo

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Strombo »

Onderzocht of de scala rider ook op mijn Schuberth C3 past. Helaas. De klem past niet om de rand van de helm. Bevestiging kan alleen door plakken, maar daar ben ik niet voor gegaan, omdat ik toch wat huiverig ben dat dit vroeg of laat los zal laten.
:D
M.A.D

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door M.A.D »

M.A.D schreef:
Furiousz schreef: Ik heb het probleem met de lader al opgelost, heb zojuist een lader besteld bij Waypoint.


Toevallig had ik nog een universele adapter rondslingeren die ook op de scala rider te gebruiken was.
Had me nog geen 10 euro gekost.
Ik heb het mooi voor elkaar met mijn goedkoper Scala rider uit australie :
lekker goedkoop gekocht voor € 34,- , maar inmiddels wel kapot geladen.
Waarschijnlijk omdat ik niet de originele lader kon gebruiken door de Ausi aansluiting & de ebay winkel bestaat niet meer.

Zou ik evt garantie kunnen verhalen bij de NL importeur ? en dan heel onschuldig niks vermelden over de universele oplader ?
HD bye-bye

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door HD bye-bye »

hoi wie heeft er toevallig een scala setje in een n43 ingebouwd ???????

mvg patrick
Plaats reactie