Zumo 400, 500 of 550

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Klokkie

Zumo 400, 500 of 550

Bericht door Klokkie »

Dag mede V-stromers,

Met belangstelling heb ik alle berichten op het forum gelezen over navigatie. Daarnaast heb ik alle sites (waaronder die van Waypoint) uitgebreid bestudeerd. Voor mij staat inmiddels vast dat mijn eerste GPS op de motor een Zumo van Garmin wordt. Ik heb al goede ervaringen met Garmin in de auto :D. Nu ben ik er nog niet uit over de zumo 400, 500 of 550. In principe rijd ik met de motor eigenlijk alleen in Nederland en Belgie (soms een stukje Duitsland). Maar ja wie weet bevalt mijn nog te leveren V-strom 1000 zo goed dat verdere buitenlandse reisje ook volgen.

Kortom wie heeft er ook ervaringen met de 400 en 500, die me kunnen helpen bij de juiste keuze tov de 550.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:arrow: sorry.........van mij niets zinnigs als TTR-fan :schater:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

De grootste vraag is of je de Zumo ook in de auto wilt gebruiken. Als je dat wilt dan blijft enkel de 550 over.
Ga je hem toch niet gebruiken in de auto en hoef je ook geen MP3 te horen, dan zou je kunnen kiezen voor de 500.

De 400 moet je eigenlijk meteen vergeten want deze wordt niet geleverd met kaarten van europa, ook niet op een DVD wat de 500 dan wel weer heeft. Bij de 500 kun je dan een SD kaart erbij kopen en daar de rest van europa op zetten.

Succes met je keuze :lol:
Klokkie

Bericht door Klokkie »

Hunter6 schreef:De grootste vraag is of je de Zumo ook in de auto wilt gebruiken. Als je dat wilt dan blijft enkel de 550 over.
Ga je hem toch niet gebruiken in de auto en hoef je ook geen MP3 te horen, dan zou je kunnen kiezen voor de 500.

De 400 moet je eigenlijk meteen vergeten want deze wordt niet geleverd met kaarten van europa, ook niet op een DVD wat de 500 dan wel weer heeft. Bij de 500 kun je dan een SD kaart erbij kopen en daar de rest van europa op zetten.

Succes met je keuze :lol:
Hunter6,

Bedankt voor je reactie. 8)
Weet je toevallig ook of de bijgeleverde kaarten op DVD gelijk zijn aan de voorgeinstalleerde kaarten op de 550 (oftewel zijn van eenzelfde gedetailleerde niveau) :?:

Klokkie (Gaston)
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Ja,deze zijn exakt hetzelfde.
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

Ik heb een Zumo 550 aangeschaft vorig jaar nadat ik mijn Streetpilot III verkocht had. Man, wat een snelheidsverschil was dat toen.

Ik gebruik hem in de auto en op de motor.
Gewoon heerlijk, Snelheid en gebruiksgemak.
Wel even goed kijken op internet want het prijsverschil is groot.
Ik heb hem vorig jaar vlak na de motorbeurs gekocht bij Mobinav.net
Na de beurs was hij ineens 100 euris duurder maar ik kreeg hem voor de beursprijs. Waarschijnlijk is hij op de beurs in januari ook weer in de prijsknaller. Goed opletten dus. Je kan geld verdienen door een beetje surfen.

Richard :-)}
The V

Bericht door The V »

550 natuurlijk :!:
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

De Mp3 functie is waardeloos, maar voor gebruik in de auto is de 550 ideaal.
Ook al denk je 'm toch niet te gebruiken in de auto (zoals ik deed), als je 'm eenmaal hebt blijkt het toch vaker handiger te zijn dan je denkt.
't Is toch al een groot bedrag dat je uitgeeft, dan zou ik die extra kosten van een 550 t.o.v. de 500 gewoon voor lief nemen en toch voor een 550 gaan.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Plaats reactie