Montage Garmin Zumo

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
KL FEE

Montage Garmin Zumo

Bericht door KL FEE »

Niet zo lang geleden een Zumo 550 gekocht waar ik erg blij mee ben. Volgens mij zijn en komen er nog veel meer rijders met een Zumo. Wellicht een ideetje voor de montage:

Ik heb de Zumo strak boven de tellers gemonteerd. 2 cm vrijblijvend van het ruitje. Blijf je altijd recht naar voren kijken en is zo prima te zien en te bedienen. Bovendien blijft je stuur vrij en kun je de bekabeling onzichtbaar wegwerken. Heb de 12v en audio kabel gecombineerd met een meerpolig stekkertje. Er komt een contra jackplug uit tussen de buddy en het plastic zijpaneel bij de tank, zodat het spiraalkabeltje recht langs je romp omlaag hangt: geen geflabber.

Voor de montage heb ik gebruik gemaakt van de originele ruitsteun waar ik een zwart gespoten (en een beetje in stroomlijn gezaagd) aluminium hoekprofieltje voor gebruikt heb. Heb twee originele Suzuki boutjes (met zo een heel grote kop) gebruikt en een korte RAM mount. Alternatief van € 4,- voor de in de handel verkrijgbare bracket van € 90,-?

Beperking: dit kan alleen zo als het ruitje in de hoogste stand staat. Maar een creatieve geest............

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lapkes

Bericht door Lapkes »

ik heb ook sinds zaterdag een zumo 550 ,en vandaag heb ik hem eens getest ,zonder klank (hoortjes :lol: ) maar ik vind het zo ook prima .De bevestiging klassiek op het stuur ,en dat bevalt me wel
Biker

Bericht door Biker »

lapkes schreef:ik heb ook sinds zaterdag een zumo 550 ,en vandaag heb ik hem eens getest ,zonder klank (hoortjes :lol: ) maar ik vind het zo ook prima .De bevestiging klassiek op het stuur ,en dat bevalt me wel
Tja die klank mis je ook pas als je hem met spraak eens hebt gehad en dan wil je niet meer zonder klank!
Ghaesz

Bericht door Ghaesz »

KL-FEE,

Dat ziet er netjes uit! Inderdaad een prima plek voor de Zumo, zo boven de tellers.

Welke stekker heb je gebruikt voor het combineren van 12V en audio?

Groeten,

Casper.
KL FEE

Bericht door KL FEE »

Stekkertje had ik nog liggen, weet niet waar het van is geweest. In de handel zijn verschilende varianten er van te koop. Mag een fijn stekkertje zijn omdat er heel weinig milliamperes doorheen gaan. Je hebt een 6 polige nodig of kan desnoods met een 4 polige volstaan als je de mic. niet aansluit en de jackplug als dubbel mono aansluit (het orignele korte stekkerje met 2 jackplugs onder elkaar gebruik je dan niet).

Overigens heb ik dit zo gedaan omdat ik de Zumo afwisslend op 2 motoren gebruik en de houder met het aangebouwde contrastekkertje dan snel op beide motoren kan aansluiten. Anders had ik het gewoon via een vast verbinding gedaan en met krimpkous/tape afgewerkt. Je kunt dan ook de ram mount weglaten en op een andere manier een vaste verbinding met de houder maken. Eventueel met rubberjes ertussen om trillingen te dempen.
Plaats reactie