Gps 60C

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Declerck

Gps 60C

Bericht door Declerck »

Hoi,

wie van jullie heeft een Garmin gpsmap 60C of 60Cx op zijn Strom staan en wat zijn jullie bedenkingen, opmerkingen en suggesties hieromtrent?

Bij voorbaat dank,

Patrick
Harry

Bericht door Harry »

Normaal heb ik een 2610 op mijn Vstrom staan.

Maar ik heb ook een Map60 voor op de ATB en te wandelen.
Op vakanties zet ik die wel eens op een (huur)motor met het bijgeleverde fietsklemmetje.
Dat werkt eigenlijk best goed. Alleen is de bediening wat onhandiger, het scherm wat klein.... het geheugen beperkt.....en zij praat niet tegen je......... :lol:

Maar absoluut bruikbaar als universele GPS oplossing.
Maar als het alleen voor op de motor is zou ik toch een 2610, 2750, 2850 of ZUMO kiezen.

het belangrijkste nadeel van een 60 is dat je maar kleine stukjes kaart kunt laden, al is de huidige versie dacht ik nog uit te breiden met geheugenkaartjes.
Declerck

Bericht door Declerck »

Harry,

bedankt voor de info. De prijzen voor een nieuwe Gpsmap 60 Cx op het internet varieren van 680 € tot 497 € en voor een nieuwe Zumo 500 van 650 € tot 597 €. Een verschil van 100 € voor een groter scherm, motorfietsbevestiging, voedingskabels en Europa op DVD. De Zumo lijkt mij dan ook uiteindelijk goedkoper te zijn en toch wel beter als GPS voor een motorfiets. De 60Cx lijkt voor wandelaars en fietsers. Waarschijnlijk wordt het dan een Zumo 500. Bij Garmin zie ik ook een Zumo 450 (idem 500 maar zonder bluetooth), maar waarschijnlijk niet voor de Europese markt? Misschien nog even wachten?

Groeten,

Patrick
Motormotor

Garmin GPS 60CS

Bericht door Motormotor »

Hallo

Ik heb een Garmin GPS 60CS met europanavigatie. En ik ben er tevreden mee.
De geheugeninhoud (56 mb) is best goed. Je rijd niet zo snel van de kaart op een dagtochtje. In de vakantie wel goed plannen welke gedetaileerde kaarten je nodig hebt. Er zit altijd een basisset kaarten van Europa in. Door de "fietshouder" makkelijk te monteren op het stuur.
Het grote voordeel van de garmin is dat ie bijna overal te gebruiken is. Lopend, op de fiets, motor en in de auto. Zoek je iets wat dit allemaal kan is ie erg leuk. Wil je iets hebben dat je makkelijk van a naar b brengt op de motor is een tom tom beter. Niet dat het verstandig is om rijdend een adres op de zoeken. Op de Garmin zeker onmogelijk.
Harry

Bericht door Harry »

Als ik weer zou moeten kiezen is de Zumo zeker de oplossing!

Bluetooth
Tja, Mijn persoonlijke ervaring is dat het stemmetje in je helm in het begin wel aardig is, maar het laatste jaar gebruik ik die functie eigenlijk helemaal niet meer.

Het scherm is duidelijk genoeg en met een beetje opletten is dat extra stemmetje meestal overbodig.


:lol:
KL Voranje

Bericht door KL Voranje »

Ik heb de 2610 ppred en de map60 csx

De 2610 met bijbehorende software is super. :)
Soms gebruik ik de 60 als back up (als de dame met de 2610 rijdt en soms niet zeker van de zaak, kan over de portofoon wat geholpen worden) of voor snel monteren/rijden cq in combinatie met wandelen/routes lopen. Daar is de 60 ook voor gekocht. Geheugen uit te breiden tot 2 giga, is heel europa ex oostblok of combinaties Topo en CN kaarten
Geen stem is jammer, herberekenen is geen enkel probleem als je de route van te voren in mapsource met slimme via punten aanmaakt. Gebruik je de 60 voor A-B navigatie, al helemaal geen punt, rekent supersnel!
De 60 piept 2 keer voor opdracht navigatiebewerking tijdens rijden uitvoeren(afslag/oprit etc) en de laatste keer wel zeer kort voordat je het moet doen, de eerste keer 30 secondenvoor. De 2610 doet de meldingen afhankelijk van de snelheid en dus op bv 2,1 km de eerste bij 120km/uur. De 60 piepen zijn te horen tot 100kmh, ik rijd een KLV1000 met open Bospijpen.
Bediening (in en uitzoomen) onder rijden niet te doen en dus niet doen :!: , erg lastig, net zoals bv tankstations zoeken. Dan maar ff stoppen! Maar het kan alles wat de 2610 doet behalve praten. Het echte, enige nadeel, vind ik, is het glimmende venster, dat is lastig in combinatie Polaroid zonnebril en pinlock vizier. Dat het venster kleiner is dan de 2610, ja, zo is deze nu eenmaal ontworpen voor wandelcriteria en dan is het absoluut geen punt.
Scherm verlichting aan helpt al veel en ik heb altijd zat oplaadbare batterijen bij me.
Signaalontvangst 60 veel beter dan 2610, komt door antenne.
Wij zijn met beiden erg content met deze spullen. En ik heb geen enkele andere ervaring, kan dus ook niets slechts over andere GPS'sen zeggen.
Kijk op gps.nl, daar op het forum. staat boel veel info

Garoetn
Roland
DL650

550

Bericht door DL650 »

Patrick,

Als je voor de Zumo zou gaan en je kiest de 500 dan staat er op je zumo alleen maar de Benelux in detail, en de rest van europa de hoofdwegen.
De 550 heeft wel geheel Europa er op staan ,uitgezonderd enkel oost Europese landen.

Kijk eens op GPS.nl daar staat best veel info over navigatie systemen.

Peter,
Gompey

En de Quest?

Bericht door Gompey »

Zelf heb ik een Quest (256Mb), prima apparaatje voor zowel auto, motor, fiets en wandelen. Niet de QUEST II, want die is bagger. Geen bluetooth, maar wel begeleiding via kabel. Voordeel: Klein, eigen lithium cel met capaciteit van 17 uur (echt handig met fietsen en wandelen). Laadt automatisch op in auto (12V), motor (12V) en met bijgeleverde adapter ook op 230V. Nadeel: Niet heel Europa in apparaat, wel veel, maar zeker niet alles. Goed bedenken waar je heen gaat, dan kun afzonderlijke detail kaarten laden. Tweedehands aardig te betalen.......
Plaats reactie