gps gekocht

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
eddie007

gps gekocht

Bericht door eddie007 »

Hallo allemaal,

ik heb ook een gps gekocht op mijn aanstaande vstrom 650 rhino. Het is een zumo 550 geworden. Ben er al vele uurtjes mee bezig en begrijp het steeds beter.

Ik begrijp alleen niet wat ontgrendelen inhoudt. Ik kan dan ook een extra sleutel(?) krijgen in de mapsource. Tevens zie ik geen datalimiet qua geheugen in mijn zumo. :?

Verder erg blij mee en veel mogelijkheden.

Groeten,

Benno
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Gefeliciteerd met je nieuwe speeltje :wink: Het ontgrendelen houdt in dat je de kaarten bruikbaar maakt op je Zumo. Dit moet je echter nog niet doen, de kaarten staan er ja al op :lol: .

Bij Garmin werkt het zo dat je bij aankoop recht hebt op het allernieuwste kaartmateriaal wat voorhanden is. Nu heeft de Zumo die laatste versie al (V9.0) dus hoef je je daarvoor niet te registreren.
Je registreert jezelf pas zodra er een nieuwere kaart beschikbaar is (2008 of 2009) dan krijg je die kaartversie nog gratis want ze gaan ervan uit dat jou toestel al die tijd in een magazijn gelegen heeft.
Het is volledig legaal, het is alleen onbekend of dit truucje nog lang gebruikt kan worden. :lol:
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Oh ja, ander voordeel van een Garmin is dat je er niet later nog een fatsoenlijke klem bij moet kopen van €135,- :lol:
Biker

Bericht door Biker »

Hunter6 schreef:Oh ja, ander voordeel van een Garmin is dat je er niet later nog een fatsoenlijke klem bij moet kopen van €135,- :lol:
Garmin heeft die tenminste, dat kan Tomtom niet zeggen :lol: :lol:
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Hunter6 schreef:Oh ja, ander voordeel van een Garmin is dat je er niet later nog een fatsoenlijke klem bij moet kopen van €135,- :lol:
Heb je al een bluetooth headsetje aangeschaft bij je zumo???
Zit er nl.niet standaard bij voor de aanschafprijs van
EUR 850,-- :!: :!: :!:

Na aanschaf van de TTR en de riderpod ben ik dus nog steeds EUR 250,00
goedkoper uit dan jij met de Garmin Zumo en heb jij nog geeneens geluid
in je helm :lol::lol::lol::lol::lol:

Wie laat zich hier nou foppen ?? :wink:
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

blackstrom schreef:
Hunter6 schreef:Oh ja, ander voordeel van een Garmin is dat je er niet later nog een fatsoenlijke klem bij moet kopen van €135,- :lol:
Heb je al een bluetooth headsetje aangeschaft bij je zumo???
Zit er nl.niet standaard bij voor de aanschafprijs van
EUR 850,-- :!: :!: :!:

Na aanschaf van de TTR en de riderpod ben ik dus nog steeds EUR 250,00
goedkoper uit dan jij met de Garmin Zumo en heb jij nog geeneens geluid
in je helm :lol::lol::lol::lol::lol:

Wie laat zich hier nou foppen ?? :wink:
Mijn Zumo is geleverd met headset en Bluetooth ontvanger bij Notter voor €850,- :wink:
Komt dan nog bij dat er software bijgeleverd wordt om zelf routes te kunnen maken. :lol:

Maar je hebt wel gelijk dat Garmin's niet goedkoop zijn. Ik persoonlijk vindt het echter alleen jammer dat veel mensen de TTR kopen enkel omdat hij een stuk goedkoper is. Ik wil ook geen discussie uitlokken wie er beter af is met welk toestel. Dat kan een ieder heel goed voor zich zelf beoordelen.
Er zijn veel motorrijders die heel gelukkig zijn met de TTR en daar gaat het toch om? 8)
eddie007

Bericht door eddie007 »

bedankt voor de antwoorden. Ik ben er erg blij mee en heel veel mogelijkheden. Ik weet zeker dat de zumo mij hele mooie plekjes laat zien!!

Tja tom tom rider is dan wel goedkoper echter volgens mij gaat deze uit de handel en op langere termijn denk ik dat ik met mijn zumo beter uit ben.

Daarnaast zit er ook een goede complete autosteun bij en hij is waterdicht. zowiezo vind ik het een stoer apperaat en dat hoort bij een rhino!! :)

Echter 1 vraag blijft namelijk hoe zie ik hoeveel geheugen er nog beschikbaar is. Ik wil namelijk ook mp3tjes downloaden. Ik denk dat ik een SD kaatje erbij moet kopen.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Op de Zumo 550 is een dikke 300 Mb geheugen beschikbaar.
Ik heb er een SD kaart van 2 Gb bijgekocht van €16,50. Daar staan nu 350 nummers op.

Muziek op de motor vind ik persoonlijk niet echt interessant behalve op de snelweg bijv. naar de Eiffel.
Om dat saaie stuk te overbruggen is wat muziek nooit weg. Zodra ik de afrit neem gaat de muziek gewoon uit :lol:
Erwin

Bericht door Erwin »

Hoi Benno,

Gefeliciteerd met de goede aankoop van je Garmin. Hunter 6 heeft het goed om nog even te wachten met het ontgrendelen je kunt beter versie 10 overslaan en gelijk naar 11 te gaan. Dat duurt nog wel even. Je moet alleen niet vergeten af en toe updaten. Dat vind je onder Help Controle op update. Ik zelf heb een STREET Pilot hij is al wat ouder maar de wereld gaat voor je open je komt op wegen waar je anders niet komt. Veel sterkte met het maken van routes op mooie wegen.

Groet Erwin
eddie007

Bericht door eddie007 »

Tjeemig heb ik mij al geregistreerd bij garmin en kan dus in de optie MY GARMIN.

Garmin kan dus nu zien dat de Zumo niet meer in het magazijn aanwezig is en dan kan ik zeker fluiten naar een nieuwe kaart??(over een jaartje of twee)

bedankt allen voor de tips en uitleg :D
Erwin

Bericht door Erwin »

Hoi Benno,

Ja dat is jammer ik zie je hebt aangemeld. Je GPS heb je bij Waypoint in Rijssen gekocht. Ik heb zo niet gauw hun tel. bij de hand alleen hun vorige tel. in Noter. Je kunt ze makelijk vinden op ineternet. Je kunt ze makelijk even bellen of mailen, leg ze uit dat je hebt aangemeld hun zijn vaak wel behulpzaam met het helpen misschien hebben hun wel een tip wat je kunt doen. Sterke. :evil: :worship:

Groet Erwin
eddie007

Bericht door eddie007 »

hoi Erwin,

Nee, ik heb de zumo bij motoport Almere gekocht.

groeten,

Benno
Plaats reactie