zumo 550
zumo 550
Ik kon het niet laten!
Ik heb gisteren op de motorbeurs utrecht een zumo 550 gekocht.
vandaag even in de auto gehangen en hier is ie in iedergeval top.
Op de strom moet ik hem nog opbouwen en aansluiten, als het zover is zal ik laten weten hoe het bevalt.
Even wat beter weer afwachten want ik moet buiten sleutelen.
In ieder geval veel leuke mogelijkheden met dit speeltje.
Verder ben ik totaal niet bekent met routes maken en en uploaden via mapsource of iets dergelijks, dus dat wordt nog een paar avondjes studeren.
Als iemand handige tips of informatie heeft is die altijd welkom.
groet Frank,
Ik heb gisteren op de motorbeurs utrecht een zumo 550 gekocht.
vandaag even in de auto gehangen en hier is ie in iedergeval top.
Op de strom moet ik hem nog opbouwen en aansluiten, als het zover is zal ik laten weten hoe het bevalt.
Even wat beter weer afwachten want ik moet buiten sleutelen.
In ieder geval veel leuke mogelijkheden met dit speeltje.
Verder ben ik totaal niet bekent met routes maken en en uploaden via mapsource of iets dergelijks, dus dat wordt nog een paar avondjes studeren.
Als iemand handige tips of informatie heeft is die altijd welkom.
groet Frank,
Re: zumo 550
Veel plezier met je Zumo. En voor makkelijke beginnerstips moet je eens hier kijkenLUCKY LUCK schreef:Ik kon het niet laten!
Ik heb gisteren op de motorbeurs utrecht een zumo 550 gekocht.
vandaag even in de auto gehangen en hier is ie in iedergeval top.
Op de strom moet ik hem nog opbouwen en aansluiten, als het zover is zal ik laten weten hoe het bevalt.
Even wat beter weer afwachten want ik moet buiten sleutelen.
In ieder geval veel leuke mogelijkheden met dit speeltje.
Verder ben ik totaal niet bekent met routes maken en en uploaden via mapsource of iets dergelijks, dus dat wordt nog een paar avondjes studeren.
Als iemand handige tips of informatie heeft is die altijd welkom.
groet Frank,
Van het gps forum haal ik ook veel info.
Voor de bevestiging heb ik deze http://www.migsel.com/store/extra/prodI ... oductId=18" onclick="window.open(this.href);return false; steun.
gr Jack
Voor de bevestiging heb ik deze http://www.migsel.com/store/extra/prodI ... oductId=18" onclick="window.open(this.href);return false; steun.
gr Jack
De steun bij de zumo ziet er prima uit, maar of ik hem op de meest perfecte plek kan monteren moet ik nog even uitzoeken.
misschien moet ik een beugeltje bijmaken zodat hij mooi in het midden boven de tellers kan.
alhoewel links op het stuur ook niet verkeert is.
Een kwestie van uitproberen ,kan altijd die migsel nog bestellen.
groet,
misschien moet ik een beugeltje bijmaken zodat hij mooi in het midden boven de tellers kan.
alhoewel links op het stuur ook niet verkeert is.
Een kwestie van uitproberen ,kan altijd die migsel nog bestellen.
groet,
Gewoon op het midden van het stuur plaatsen. Iets omlaag kijken is voldoende om alles te zien.
Voordeel ten opzichte van het plaatsen boven de tellers is dat je je arm niet 20 langer hoeft te maken als je hem bedienen wilt. En je bediend hem vaker dan je verwacht. Niet zozeer om dingen te zoeken ofzo maar meer om even in, of uit te zoomen als iets niet duidelijk is ('k heb praktijkervaring )
Dit voordeel is in mijn ogen vele malen groter dan het kleine stukje dat je minder naar beneden hoeft te kijken
Voordeel ten opzichte van het plaatsen boven de tellers is dat je je arm niet 20 langer hoeft te maken als je hem bedienen wilt. En je bediend hem vaker dan je verwacht. Niet zozeer om dingen te zoeken ofzo maar meer om even in, of uit te zoomen als iets niet duidelijk is ('k heb praktijkervaring )
Dit voordeel is in mijn ogen vele malen groter dan het kleine stukje dat je minder naar beneden hoeft te kijken
Helemaal mee eensHunter6 schreef:Gewoon op het midden van het stuur plaatsen. Iets omlaag kijken is voldoende om alles te zien.
Voordeel ten opzichte van het plaatsen boven de tellers is dat je je arm niet 20 langer hoeft te maken als je hem bedienen wilt. En je bediend hem vaker dan je verwacht. Niet zozeer om dingen te zoeken ofzo maar meer om even in, of uit te zoomen als iets niet duidelijk is ('k heb praktijkervaring )
Dit voordeel is in mijn ogen vele malen groter dan het kleine stukje dat je minder naar beneden hoeft te kijken
Je contact heb je natuurlijk maar heel weinig nodig en dat nadeel weegt niet op tegen het voordeel van een lagere plaatsing. Je kunt de GPS zo plaatsen dat de tellers nog goed af te lezen zijn dus dat is geen enkel probleem. Ik heb de 2610 en die is zelfs groter dan de Zumo.LUCKY LUCK schreef:In het midden?
Is dan je contact nog wel een beetje bereikbaar.
En volgens mij heb je dan helemaal geen zicht meer op de rest van de cockpit!
Of heb je een fotootje?
Contact slot prima bereikbaar, zicht op cockpit denk ik zeer goed. Ik had hiervoor een 2610 met cradle en die was gemonteerd op een knijper van gemiddelde lengte. De Zumo wordt geleverd met korte knijper en zal dus ook iets lager komen waardoor de tellers zeer goed zichtbaar zijn.
Een foto heb ik nog niet, de brommer staat nog in de winterstalling maar daar haal ik hem morgen uit. Zal misschien zaterdag of anders zondag wel ff een fotootje maken voor je.
Echt ik ben van mening dat de Zumo beter op een goed bereikbare plaats kan zitten dan op een plaats waar je je hoofd iets minder naar beneden hoeft te kantelen. Die paar seconden dat je op het scherm kijkt ontgaat het verkeer toch wel aan je aandacht, ongeacht waar hij zit.
Een foto heb ik nog niet, de brommer staat nog in de winterstalling maar daar haal ik hem morgen uit. Zal misschien zaterdag of anders zondag wel ff een fotootje maken voor je.
Echt ik ben van mening dat de Zumo beter op een goed bereikbare plaats kan zitten dan op een plaats waar je je hoofd iets minder naar beneden hoeft te kantelen. Die paar seconden dat je op het scherm kijkt ontgaat het verkeer toch wel aan je aandacht, ongeacht waar hij zit.
Weer mee eensHunter6 schreef:Contact slot prima bereikbaar, zicht op cockpit denk ik zeer goed. Ik had hiervoor een 2610 met cradle en die was gemonteerd op een knijper van gemiddelde lengte. De Zumo wordt geleverd met korte knijper en zal dus ook iets lager komen waardoor de tellers zeer goed zichtbaar zijn.
Een foto heb ik nog niet, de brommer staat nog in de winterstalling maar daar haal ik hem morgen uit. Zal misschien zaterdag of anders zondag wel ff een fotootje maken voor je.
Echt ik ben van mening dat de Zumo beter op een goed bereikbare plaats kan zitten dan op een plaats waar je je hoofd iets minder naar beneden hoeft te kantelen. Die paar seconden dat je op het scherm kijkt ontgaat het verkeer toch wel aan je aandacht, ongeacht waar hij zit.
Re: zumo 550
Eén heeele belangrijke en zinvolle tip: http://forum.gps.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;LUCKY LUCK schreef:Ik Verder ben ik totaal niet bekent met routes maken en en uploaden via mapsource of iets dergelijks, dus dat wordt nog een paar avondjes studeren.
Als iemand handige tips of informatie heeft is die altijd welkom.
groet Frank,
Als je hier het antwoord niet kunt vinden ligt het toch echt aan jezelf
Mijn cockpit
http://www.mijnalbum.nl/Album=C7VKBLKP" onclick="window.open(this.href);return false;
Zumo boven de tellers
Zumo boven de tellers
Nu ik mijn vraag terug lees zie ik dat het heel raar staat idd. Was het woordje "NIET" vergeten. Maar ik heb het nog even opgezocht en het moet niet de resterende tijd zijn maar de resterende kilometers.
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=123 ... light=zumo" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=123 ... light=zumo" onclick="window.open(this.href);return false;
Opvragen van te rijden kilometers en restant reistijd is vrij eenvoudig: druk bij een aktieve route op de groene balk bovenin het scherm, daarna druk je onderin het scherm op " toon kaart".
Onderin beeld staat de info.
Misschien kan je deze info met een 276 of TTR continu in beeld houden maar ja, die hebben weer andere punten waar de Zumo (veel) beter in is
De perfecte PND bestaat (nog niet)
Onderin beeld staat de info.
Misschien kan je deze info met een 276 of TTR continu in beeld houden maar ja, die hebben weer andere punten waar de Zumo (veel) beter in is
De perfecte PND bestaat (nog niet)
Zit er hard over na te denken om mijn Rider in te ruilen voor een Zumo 550 met Migsel bevestiging. Ik vraag me alleen hoe de kabel dan loopt als 'ie met de Migsel boven de tellers zit.
En kan iemand een kleine vergelijking maken tussen het kaartenmateriaal de Rider en Zumo? Kwa overzichtelijkheid ben ik zeer tevreden over TomTom. Hoe is dat bij de Zumo?
En kan iemand een kleine vergelijking maken tussen het kaartenmateriaal de Rider en Zumo? Kwa overzichtelijkheid ben ik zeer tevreden over TomTom. Hoe is dat bij de Zumo?
De TTR is een stuk goedkoper dan een Garmin. dat prijsverschil vindt je natuurlijk ergens terug, onder andere in de meegeleverde software. ook is de hardware van de Garmin (in dit geval de Zumo) van een betere kwaliteit.
Het kaart materiaal zal waarschijnlijk minder verschillend zijn, beiden maken gebruik van Navteq materiaal.
Wat het gebruik van de Migsel houder betreft, het lijkt er sterk op dat kopers hiervan zich met name hebben laten overtuigen door het uiterlijk.
Het is zeker een hele mooie bevestiging echter ik vind dat de bediening er niet eenvoudiger van wordt.
De navigatie is geen versiersel maar een functioneel apparaat en verdient een functionele plek op de motor. De Migsel voldoet hier in mijn ogen niet aan, hoe mooi hij ook is.
Let wel: dit is mijn persoonlijke mening, je mag het er niet mee eens zijn
Het kaart materiaal zal waarschijnlijk minder verschillend zijn, beiden maken gebruik van Navteq materiaal.
Wat het gebruik van de Migsel houder betreft, het lijkt er sterk op dat kopers hiervan zich met name hebben laten overtuigen door het uiterlijk.
Het is zeker een hele mooie bevestiging echter ik vind dat de bediening er niet eenvoudiger van wordt.
De navigatie is geen versiersel maar een functioneel apparaat en verdient een functionele plek op de motor. De Migsel voldoet hier in mijn ogen niet aan, hoe mooi hij ook is.
Let wel: dit is mijn persoonlijke mening, je mag het er niet mee eens zijn
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Dat is een uitdaging, zet de voors en tegens dan maar eens op een rijtje vinden de andere gebruikers ook misschien interessant.Hunter6 schreef:...een 276 of TTR ..., die hebben weer andere punten waar de Zumo (veel) beter in is ...
zal je op weg helpen, kijk hier maar eens voor de garmins, is wel in 't duits.
Groet, Robert |
Dat is zeker een uitdaging. Echter de feitelijke verschillen zijn door iedereen gemakkelijk te vinden op het internet. Hoeveel gewicht je daar aan geeft is daarna weer heel persoonlijk.BlackstromNL schreef:Dat is een uitdaging, zet de voors en tegens dan maar eens op een rijtje vinden de andere gebruikers ook misschien interessant.
Voor mij is de keus voor de Zumo met name bepaald door een nagenoeg stroingsvrije ontvangst van satelietten, ook als je door een bosrijk gebied rijdt.
Specifieke minpunten van de TTR zijn voor mij: omslachtige manier om routes te maken, Via punten MOETEN gehaald worden, staat een via punt op een afgesloten straat, zul je hem er eerst handmatig uit moeten halen anders kom je niet verder.
Motorhouder slechte kwaliteit. Voor mij is dit allen al genoeg om af te vallen. Er zijn overigens momenteel goede alternatieven te koop.
Minpunten van de 276: geen SIRFIII antenne, geheugen voor kaarten niet europa dekkend, geen Touchscreen, voor veel mensen te ingewikkeld.
Het ging mij met name om de SIRFIII antenne. Ik rij vaak voor, ook in de eiffel en daar heb je nu eenmaal veel bos. Daar liet de 2610 mij toch af en toe te ver doorrijden omdat de ontvangst even weg was.
Kabel kan heel simpel naar onderen gevoerd worden en lang de zijkappen richting accu.The V schreef:Zit er hard over na te denken om mijn Rider in te ruilen voor een Zumo 550 met Migsel bevestiging. Ik vraag me alleen hoe de kabel dan loopt als 'ie met de Migsel boven de tellers zit.
Ben nog steeds op zoek naar een goed stekkertje +/- 12v om de stroomtoevoer te onderbreken, zodat ik de houder er simpel af kan halen wanneer ergens buiten gestald. ( ivm diefstal)
Tussen mn druppellader en de accu heb ik er al een , maar om er een los te kopen valt niet mee.
gr Jack
De zogenaamde BMW plug is hiervoor zeer geschikt. Deze wordt door Notter ook geadviseerd, echter zij leveren een rechte stekker.The V schreef:Ben nog steeds op zoek naar een goed stekkertje +/- 12v om de stroomtoevoer te onderbreken, zodat ik de houder er simpel af kan halen wanneer ergens buiten gestald. ( ivm diefstal)
Ik heb daar een haakse stekker bij gezocht, en gevonden bij Halfords superstore.
De contactdoos, met scharnierend deksel, heb ik ingebouwd in het linker zwarte paneel.
Heb gisteren ook zo'n zumo gekocht.
Heb alleen een 2003 model DL 1000 waar geen migsel plaat voor gemaakt wordt, geen punt verder.
Maar de aansluiting voor stroom kan toch veel beter direct onder het contact zodat de stroom er ook af is wanneer je de motor niet gebruikt. Graag een advies hieromtrend
Heb alleen een 2003 model DL 1000 waar geen migsel plaat voor gemaakt wordt, geen punt verder.
Maar de aansluiting voor stroom kan toch veel beter direct onder het contact zodat de stroom er ook af is wanneer je de motor niet gebruikt. Graag een advies hieromtrend
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5099
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Hmmm laat jij je Zumo dan met een gerust hart op je Strom zitten als je je motor niet gebruikt Dan er wel naast gaan liggen of een waakhond nemen.
Het is onderweg of ff voor vertrek echt wel handig als je GPS het gewoon doet zonder dat je daarvoor je contact moet gebruiken.....
Het is onderweg of ff voor vertrek echt wel handig als je GPS het gewoon doet zonder dat je daarvoor je contact moet gebruiken.....
Greetings, Heleen. Smiling all the way
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Indien je 'm nog niet in gebruik hebt kun je ook de aansluiting van je handvat verwarming gebruiken, even dit topic lezenhier en je weet waar die aansluiting zit.Rombert schreef:Nee, ik vind het geen fijn idee dat de bedrading onder stroom blijft staan als je je motor gewoon geparkeerd. Of haal jij die ook weg als je een kop koffie gaat drinken?
Suc6
Groet, Robert |
Heb mij ook een Zumo 550 aangekocht en gebruik mijn sennheiser oortjes om geluid over te brengen op de moto. Maar wat mij zeer stoort is het wapperende kabeltje van de oortjes naar de gps unit. Zijn er nog mensen met dit probleem dat eventueel al een oplossing hebben? Ik wil momenteel nog geen bluetooth gebruiken. Ik dacht aan zo'n spiraaldraad maar hoe kun je een normale draad zo spiraalachtig maken.
Alle ideeen zijn welkom.
Alle ideeen zijn welkom.
In de nieuwe Frimware 3.30 voor de Zumo hebben ze toch naar de gebruiker geluisterd! Herberekening is nu in te stellen op automatisch, uit of prompted!!!
Zie hier; http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=13849" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie hier; http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=13849" onclick="window.open(this.href);return false;
Routes maken doe je bij voorkeur op de PC. Dit werkt aanzienlijk beter dan op het apparaat zelf.
Snuffel eens rond op het GPS forum van Notter. Hier staat enorm veel informatie waar je zeker je voordeel mee kunt doen.
http://forum.gps.nl
Snuffel eens rond op het GPS forum van Notter. Hier staat enorm veel informatie waar je zeker je voordeel mee kunt doen.
http://forum.gps.nl
Voor de liefhebbers heb ik een review geschreven over de zumo. Lezen kan via deze link: http://www.pocketinfo.nl/reviews/naviga ... motor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe hebben jullie hem eigenlijk aangesloten op de Vstrom. Ik heb zelf voor de test gekozen, om hem rechtstreeks op de accu te koppelen. Snel en gemakkelijk. Kent de Vstrom makkelijke aansluitpunten voor externe apparaten?
Groeten,
Ton
Hoe hebben jullie hem eigenlijk aangesloten op de Vstrom. Ik heb zelf voor de test gekozen, om hem rechtstreeks op de accu te koppelen. Snel en gemakkelijk. Kent de Vstrom makkelijke aansluitpunten voor externe apparaten?
Groeten,
Ton