GPS mount

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Killahrooster

GPS mount

Bericht door Killahrooster »

Heb op de beurs in Utrecht bij Garmin een mount gekocht voor de Vstrom.
Is dezelfde van Migsel. Prijs is ook identiek, nl. 90 euro. Niet goedkoop maar wel heel mooi.
Ik heb wat foto's gemaakt tijdens de montage. Het meeste werk is je scherm eraf halen.
De los bijgeleverde kogel waar de GPS opzit heb ik met Locktite vastgezet.
Je kunt nog overwegen een korte klem voor de gps te nemen, maar dan kun je er moeilijk bij.
De aansluiting is gemaakt met een Lemo steker. Hierin zit zowel het geluid als de stroom aansluiting. Voor liefhebbers heb ik wel een digitaal schema.
(heb het door een technische collega laten maken)
Hoop dat de foto link gelukt is :shock:
Juke

Bericht door Juke »

Foto link werkt oke, evenals de Migsel, die zit er bij mij ook prima op.

Ben alleen nog bezig met n 12 volt stekker, zodat ik de houder van de mount af kan halen als ik niet in de buurt van de motor ben.
Houders kosten geloof ik n aardige duit.

gr Jack
Lucky Luck

Bericht door Lucky Luck »

Ziet er mooi uit , maar waar zit die steun/ mount aan vast .
Aan je stuur je kuipruit of kuipsteunen.
Ik loop nog te zoeken met een standaard steun, maar deze krijg ik nooit op zo'n mooie plek als op jouw fotoos.
Is die steun die jullie gekocht hebben soms langer vanaf de kogel :?:
groet Frank,
Killahrooster

GPS 12V aansluiting.

Bericht door Killahrooster »

Juke schreef:Foto link werkt oke, evenals de Migsel, die zit er bij mij ook prima op.

Ben alleen nog bezig met n 12 volt stekker, zodat ik de houder van de mount af kan halen als ik niet in de buurt van de motor ben.
Houders kosten geloof ik n aardige duit.

gr Jack
Hallo Jack,

Ik haal altijd als ik ergens stop mijn complete gps met cradle van de motor, kwestie van stekker uit de contra stekker halen, beugel van GPS los draaien en klaar.
Ik heb een foto van mijn aansluiting gemaakt.
Zoals je ziet is het audio gedeelte van de kabel eraf gehaald.
Dit zit aangesloten in de stekker. De contra stekker heb ik rechts in de kuip gezet, hierop zit 12V en het afgeknipte audio snoertje met contra plug.
Kort daarachter heb ik een verbinding met stekkers en zwevende zekering, zodat wanneer de kuip eraf moet ik slechts de 12V stekkers en de audiostekkers los moet halen.
Dit kun je uiteraard ook maken met alleen 12V. Heb je alleen 12V stekker en contra nodig. Zorg alleen wel dat je achter de contra stekker het snoer onderbroken hebt door stekkers, zodat je zonder probleem je kuip weg kunt halen.
Het is een lang maar naar ik hoop duidelijk verhaal geworden. :roll:

Peter
Killahrooster

Bericht door Killahrooster »

LUCKY LUCK schreef:Ziet er mooi uit , maar waar zit die steun/ mount aan vast .
Aan je stuur je kuipruit of kuipsteunen.
Ik loop nog te zoeken met een standaard steun, maar deze krijg ik nooit op zo'n mooie plek als op jouw fotoos.
Is die steun die jullie gekocht hebben soms langer vanaf de kogel :?:
groet Frank,
Hallo Frank,

hij zit a/d binnenkant van de kuipruit met 4 schroeven vast aan het ruit frame. De ruit wordt er vervolgens voor geplaatst.
Ik denk wel dat je ruit alleen maar in de laagste stand kan, maar misschien weet Jack dat beter want die heeft dezelfde steun van Migsel en hem vermoedelijk al langer dan ik hem heb.
Heb hem zondag gemonteerd en daarna geen tijd meer gehad om e.e.a uit te proberen :cry:
Peter :wink:
Plaats reactie