Welke gps op mijn nieuwe strom

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
eddie007

Welke gps op mijn nieuwe strom

Bericht door eddie007 »

Hallo,

Welke gps raden jullie mij aan als ik mijn nieuwe strom heb?

Zie door de bomen het bos niet meer, ik dacht dat een tom 2x rider een goeie was, zegt mijn zwager dat de houder niet goed is. :(
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Ik zou nu kiezen voor een Garmin Zumo denk ik. Heb zelf een Garmin SP2610. Garmin bevalt mij goed qua betrouwbaarheid en mogelijkheden (b.v. Mapsource software voor het thuis plannen van routes). De Zumo is daarnaast lekker handzaam qua formaat.

Tom.
Juke

Bericht door Juke »

Op de volgende site kan je veel vinden om je keuze te maken.
Ook op het gpsforum vind je veel ervaringen.

http://www.gps-garmin.nl/gps_op_de_motor.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben er zelf momenteel ook mee in de weer en denk dat ik kies voor de Garmin streetpilot 2720.
MP3 / Bluethoot zit op de 2820 maar vind ik overbodig.
Komt bij dat ik n leuke aanbieding heb van mn dealer.

Tom Tom rider levert inderdaad geen goede steun, maar je kan daar n goede voor kopen ( € 75,00 )

gr Jack
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Mijn ervaring is dat je je zelf héél goed moet voor laten lichten, neem er de tijd voor, geen uren maar ook géén maanden, voordat je overgaat tot een aankoop en wat niet onbelangrijk is dat je beter iets meer uit kan geven voor een product waar je jaren lang plezier van hebt i.p.v. snel en goedkoop, er zijn aanbieders die GPS verkopen en werkelijk niet weten waar ze over praten.
Voordat ik zelf tot aanschaf ben overgegaan heb ik deze ervaring opgedaan (soms negatief, helaas). Waar ik zéér tevreden over ben zijn de jongens van :arrow: Waypoint weten waar ze over praten, goede service en ze 'moeten' je niets verkopen, willen ze wel maar hun insteek is anders als laat ik zeggen dan bij Mediamarkt of één of ander motorzaak die dit artikel als bij product heeft, letwel er zijn natuurlijk altijd ook wel goed adviseerende bij.

Tip1: lees je eens in op het :arrow: Forum
Tip2: Kijk ook bij :arrow: Occasions, dit is een onderdeel van Waypoint > zelfde service en advies
Tip3: De :arrow: Waypoint shop

Metname occasions zijn nu veel voorhande aangezien er een nieuw model op de markt is sind November 2006. Let bij de 2720 metname op het 'vocht' probleem, dit kan je in het gps forum terugvinden :arrow: hier.
Suc6
Laatst gewijzigd door RvGS op wo 10-01-2007, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Robert |
Biker

Bericht door Biker »

Mijn advies:

Ga naar Way-point en laat je daar goed adviseren (in Moordrecht of Notter) en bepaal wat voor JOUW de beste GPS is en dan kun je de keuze goed maken. Dit hoeft dan echt geen maanden te duren. Succes!
Rino Negro

Bericht door Rino Negro »

Ik zou absoluut gaan voor de Garmin ZUMO 550. Bij GARMIN hebben ze al jaren ervaring met GPS gebruik op de motor. Goed bestand tegen trillingen, regen en stoten.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Ook ik kan alleen de Garmin's adviseren. Ik heb eerst 2 jaar met Tomtom gereden voordat ik overstapte op een 2610. Op zich werkt een Tomtom goed, echter niet voor routes maken (lees: motorrijders). De Garmin is hier duidelijk in het voordeel.
Over enkele weken komt er een nieuwe uitgeklede Zumo naar Nederland zonder Bluetooth. Dit is een goedkoper alternatief voor de Zumo 550.

Mocht je toch verleid worden door de lage prijzen van de TTR:

A-hij gaat waarschijnlijk uit produktie, vandaar de leegverkoop prijzen.
B-je kunt beter een tweedehands Garmin kopen voor hetzelfde geld.
Rino Negro

Bericht door Rino Negro »

Hunter6 schreef:.....B-je kunt beter een tweedehands Garmin kopen voor hetzelfde geld.
Klopt helemaal, en er worden er best veel ingeruild op dit moment heb ik begrepen dus de 2e hands prijzen staan ook onder druk :wink:
Juke

Bericht door Juke »

Hunter6 schreef:Over enkele weken komt er een nieuwe uitgeklede Zumo naar Nederland zonder Bluetooth. Dit is een goedkoper alternatief voor de Zumo 550.
Waar heb je deze wijsheid gevonden, ben wel benieuwd.

gr Jack
Remakil

Bericht door Remakil »

Iig een Garmin... :worship:
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Juke schreef:
Hunter6 schreef:Over enkele weken komt er een nieuwe uitgeklede Zumo naar Nederland zonder Bluetooth. Dit is een goedkoper alternatief voor de Zumo 550.
Waar heb je deze wijsheid gevonden, ben wel benieuwd.

gr Jack
Hierzo :wink:
Juke

Bericht door Juke »

THNX :)
Juke

Bericht door Juke »

http://www.gps.nl/zumo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandaag ff n bezoek gebracht aan Waypoint/Moordrecht. Na heel veel lezen op het gps forum besloten dat het of de 2720 of de Zumo word.
Nadat ik voor het eerst n Zumo en zn geweldig mooi en stevig afgewerkte assecoires in handen had vandaag is deze verkozen.
De doorslag gaf ook ...de accu en het feit dat de 2720( niet echt leverbaar volgens verkoper) toch wel veel last heeft van een wazig beeld na het verlaten van n warme huiskamer naar de koude buitenlucht. Dit verdwijnt na n tijdje wel maar ik vind dit niet kunnen bij n product in deze prijsklasse.

Op de Zumo is iets minder in te stellen , doch ik ga er van uit dat ik dat niet zal missen voor het doel waar ik m voor gebruik. MP3 speler en bluethoot functie zal ik voorlopig ( of nooit) niet gebruiken. Maar dat is weer n persoonlijke voorkeur. Het zit er op voor dezelfde prijs.

Wel direkt voor n goede bevestiging gekozen en dat is geworden de Migsel voor de V-Strom.

bekijk hier de foto's >>>link<<<

Nu weer ff met het ding spelen.
gr Jack
Robopot

Tevreden....of toch niet ?

Bericht door Robopot »

Ik had eerst een 2720 op mijn DL1000 maar door vochtproblemen en resetten op te navigeren routes overgestapt naar de 2820. Volledig tevreden. Je moet alleen niet updaten naar versie 4.0 want dan werkt je BT niet meer. Daar heeft Garmin nog niets op gevonden :(
Stoker

sp 2820

Bericht door Stoker »

Hallo Robopot

Ben ook in het bezit van een 2820 :D ook voor 14 dagen terrug omgeruild had een 2720 met condensprobleem, bij mij staat versie 4 geinstalleerd en werkt prima met bt en mp3.
en leid je over de mooiste motor weggetjes. :wink:

Gr

Stoker
Robopot

Bericht door Robopot »

Hoi Stoker,

Mijn BT werkte wel met versie 4 maar niet met mijn nolan helm. Als het bij jouw werkt moet ik hem misschien nog een keer updaten.

Robopot
Stoker

sp 2820 bluethooth

Bericht door Stoker »

Hallo, Robopot

Ben niet in bezit van nolan helm, dus kan niet garanderen dat bij updaten naar v4 dit gaat werken, ben zelf in bezit van nokia 6310i welke goed werkt met de nieuwste update welke door Waypoint Notter al in toestel was gezet.
Misschien moet je even op het gps forum zoeken http://forum.gps.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes veder :wink:

Gr

Stoker.
Plaats reactie