GARMIN Zumo550 versus Garmin2610

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Rino Negro

GARMIN Zumo550 versus Garmin2610

Bericht door Rino Negro »

Ik gebruik reeds 3 jaar de GARMIN 2610 naar volle tevredenheid op de motor gemonteerd in zo'n Touratech mount. Nu kwam laatst mijn buurman aan zetten met de nieuwe GARMIN Zumo550 zodat ik dit apparaat goed heb kunnen bestuderen. Ik moet zeggen dat de verbeteringen talrijk zijn en dat ik, als die 2610 stuk zou zijn, geen moment zou twijfelen om de Zumo550 te kopen. Ook de manier van inpluggen in de cradle is veel degelijker en professioneler dan bij de 2610 om nog maar te zwijgen van bluetooth, mp3, vormgeving etc.

Alleen jammer bij Garmin dat losse onderdeeltjes zo ongelooflijk veel geld moeten kosten Dat geldt ook voor de updates. Het pakket van de ZUMO is wel enorm compleet.
snarf

Bericht door snarf »

Zelf heb ik een Garmin 276C en ik zie de nodige nieuwe apparaten voorbij komen. De zumo is er ook weer één... Steeds beter en fraaier, maar de prijs is er dan ook naar. Voor mij geldt: ik hou mijn geld in de knip totdat die of kuren gaat vertonen, of dat er echt iets bij zit wat ik super handig vind; 'killer-app' zoals de Amerikanen zeggen.

Zo'n 2610 lijkt me helemaal geen verkeerd apparaat om te navigeren. En ja de Zumo is gelikter, maar BT... klinkt geweldig, maar ik heb een test gelezen (geloof promotor) over de kwaliteit van de headsets en helmen met BT ingebouwd en die is nog niet super. Ligt iig nog duidelijk achter op traditionele draadverbinding. Ik zou nog even wachten totdat de boel echt uitgerijpt is. Kans is dat over een jaar een verbeterde Zumo is en er BT headsets zijn die goed functioneren.
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Zumo & 2610

Bericht door Chopperbiker »

Heb vorig jaar goud betaald voor de 2610, koste toen in de winkel zo'n 1100 euro. :shock:
Doet het perfect, ben zeeeer tevreden, maar dat mag dan ook wel voor die prijs.
Eerst maar een paar jaartjes door met m'n vertrouwde streetpilot, als de Zumo met de helft is gezakt zien we wel weer.
8)
Laatst gewijzigd door Chopperbiker op do 18-01-2007, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Rino Negro

Re: Zumo & 2610

Bericht door Rino Negro »

chopperbiker schreef:Heb vorig jaar goud betaald voor de 2610, koste toen in de winkel zo'n 1100 euro. :shock:
Doet het perfect, ben zeeeer tevreden, maar dat mag dan ook wel voor die priis.
Eerst maar een paar jaartjes door met m'n vertrouwde streetpilot, als de Zumo met de helft is gezakt zien we wel weer.
8)
Ja ook ik heb er goudgeld voor betaald :( , maar ja zo gaat dat met dit soort dingen. Die 2610 van mij kan ook nog wel wat jaartjes mee, alleen die updates zijn zo belachelijk duur. Dat doe ik dan maar ook eens in de 2 jaar. Misschien kunnen wij weer lachen :twisted: over een paar jaar als de Zumo gratis is bij een pak waspoeder.
Plaats reactie