Garmin 2720 (incl DL 1000)

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Garmin 2720 (incl DL 1000)

Bericht door Stroompje »

Voor de liefhebbers onder ons die van plan zijn een nieuwe DL 1000 aan te schaffen...........momenteel bij 'onze' dealer een aanbieding:
:arrow: http://www.de-valkenier.nl/nieuws/news_ ... ?NewsID=94
Dit doen ze om mij te pesten..... :? :?
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Hoi Heleen,

Ik heb de afgelopen vakantie in Schotland met een 2720 gereden. EEEEEERGGG lekker om al die kleine wegen in gestuurd te worden die je niet kent, en dan zeker te weten dat je aan de andere kant niet hoeft om te keren.

Voordeel 2720 t.o.v. 2610: alle detailkaarten Europa zitter er standaard in

Probleem 2610 en 2720: tracklog is te klein voor vakantiedoeleinden. Dit wordt opgeslagen in een beperkt deel van het interne geheugen. De 2720 heeft geen aparte geheugen kaart en kan dus ook niet anders, de 2610 heeft wel een aparte kaart, maar slaat daar de tracks niet op.

Niet bekend van de 2610, maar ik weet zeker dat het scherm van de 2720 niet volledig bestand is tegen Schotse regen. We zijn in ruim twee weken 4 keer door massief water gegaan. De 2720 krijgt kennelijk toch iets achter het scherm, want na opdrogen van de buitenkant zal de achterkant van de scherm een tijdlang beslaan als de zon erop schijnt.

Dit heeft overigens geen enkel effect gehad op de werking, maar maakt het aflezen van het scherm een tijd lang onmogelijk. De effecten bleken telkens 1 á twee droge dagen later weer verdwenen.

We krijgen binnenkort onze 2610 weer terug na reparatie (garantie) van de afstandsbediening IR-poort. Die is echt nodig als je de cradle van Notter wilt gebruiken..

Aangezien de 2820 HEEL kort achter de 2720 aankomt vermoed ik dat er met de 2720 misschien toch een probleempje is dat niet zo bekend is gemaakt. Misschien wel de waterdichtheid :?:

Ik weet niet of ik de 2720 wel permanent zou willen.

Leo
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hoi Leo,

Mmmm massief water....dass errrug nat :lol: :!: :!:
:arrow: maar ondanks dat blijft Schotland mooi niet waar :!: :lol: :lol:
Heb je nog mooie foto's om ons even in Schotse sferen te brengen.... :?:

Ik ben overtuigd van het gemak en plezier van een GPS Systeem maar ben nog niet aan aan nieuwe DL toe...dus ook nog geen Garmin.
Trouwens in afwachting van de reparatie van mijn TTR dus we sparen gestaag door....... :P
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Biker

Bericht door Biker »

Ik heb een 2610 en in hevige buien gereden, uren achter elkaar en ik heb geen enkel probleem gehad met condens. Het is echter wel een vaker voorkomend probleem, dit is te lezen op het gps forum. Ik heb een 1 GB geheugenkaart in mijn 2610 gezet, er kan zelfs 2 GB in dus kan heel Europa er in gezet worden. ik ben bijzonder goed tevreden over mijn 2610, met de TTR heb ik geen ervaring maar de Garmin is zeker een aanrader!!
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Hoi,

Ik hoop ook dat mijn eigen 2610 na de raparatie waterdicht blijft, afwachten dus.

Voor wat betreft de foto's:

schotland.leoprast.nl

Er staan een paar foto's van onze kat bij, en een oude foto van een paar jaar terug in de sneeuw die jullie kunnen negeren, maar verder is het allemaal Schotland.

Leo
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Yessssss zag ik daar Loch Carron en Dunrobin Castle..... de 'chaos' op de boot....en Mooooooooooi Schotland :!: :!: :!:
Weer helemaal blij.....

Afbeelding

Is het bevallen op de motor met GPS......?!?!? ('t valt niet mee om on topic te blijven....:wink:)
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Hoi Heleen,

Dunrobin is natuurlijk helemaal raak, inclusief de valkenier aldaar.

LochCarron.... jup, ook al raak (verkleind4.jpg en verkleind5.jpg voor de mensen die niet lokaal bekend zijn).

"Chaos" op de boot? Op de terugweg niets met maar 15 motoren die dus allemaal op de stalen kabels konden. Op de heenweg: geschat 90 motoren, bloed heet en verschikkelijk krap. We moesten ons vastleggen aan ad-hoc gespannen span-banden die over de hele breedte van het schip liepen. Wij stonden nog aan de kant, maar de middelste stok de band gewoon tegen het motorblok en stond effectief alleen maar klem tussen de andere motoren. Gelukkig was het een rustige overtocht zodat er geen schade was. Door jullie tips hadden we overigens de juiste spullen bij ons om heen en terug goed over te komen. Nog dank daarvoor.

Verdere panorama foto's: verkeind002.jpg is in de buurt van Unapool (noord vanaf Ullapool), Verkleind006.jpg is een panorama vanaf de camping van Dunvegan op Sky.

Als al eerder gezegd: onze Mien (kort voor Car-Mien) heeft ons perfect door het Schotse land gedirigeerd. Zonder Mien hadden we zeker niet al die kleine weggetjes genomen en hadden we veel van de mooiste stukken gemist. Nu geen kaart die je elke paar kilometer moet bekijken en die na de eerste regenbui volledig tot pap verworden is.

Voor mij geen ritten meer zonder Mientje in onbekende gebieden, als het niet hoeft. Je concentratie op verkeer en weg wordt natuurlijk niet anders, maar waar je anders erg bezig bent met waar die volgende afslag is, kun je nu genieten van de omgeving en het landschap.

Hopelijk heb je snel weer de beschikking over je eigen Bram al heb je die in eigen omgeving c.q. bekend terrein natuurlijk niet zo hard nodig.

Leo
Plaats reactie