TomTomHome......

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

TomTomHome......

Bericht door Stroompje »

N.a.v. een TT-nieuwsbrief waarin dit werd aangegeven :
Nieuw op de RIDER
U kunt nu vanuit uw luie stoel uw volgende motorrit plannen. Met onze slimme, nieuwe TomTom HOME desktopsoftware plant u uw RIDER-route voordat u op weg gaat.

:arrow: Dus niet :?
Gisteravond TTHome gedowload van hun site...... het is een 2e versie en je kan er nog niet veel mee.
Er zitten nog een aantal fouten in(bij de eerste 2 keer opstarten, daarna niet meer :roll: ) en het enige wat er nu mee kan is een paar voorgebakken route's downen zoals je dat ook op hun site kan en je hebt wel een eenvoudig overzicht van de inhoud van je SD kaart en kan ook makkelijk het een en ander er af gooien.........backuppen en weer terugzetten.
Maar daar heb je TTHome niet echt voor nodig.
In ieder geval kan je er nu nog geen route's mee plannen!!

In de luie stoel zittend kan je met je TTR trouwens al routes plannen.....en als ik het goed begrijp kan je dat op dezelfde manier straks in TThome.......
Moet ik toch weer uit de luie stoel naar boven :roll: :roll:

Dus nog weer even geduld...... en maar spelen met de duitse Motorrad Planer/Google earth als ik toch achter de PC zit.....en wachten op update's.

Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Berie

Bericht door Berie »

idd heb TTHome ook gedownload en het is dus nog steeds niet mogelijk om vooraf routes te plannen, sebiet es mailtje sturen naar tomtom ...
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Heleen,

Inmiddels heb ik TT home ook geinstalleerd, ziet mijn PDA alleen niet! Maar goed dat wist ik van te voren. Echter blijf ik inderdaad nieuwsgierig naar de plan functie vanuit TT home. Kan je vanuit deze versie TT rider plan functie dan nog niet opstarten? Ik had namelijk de indruk als je naar "mijn apparaat" in TT home gaat dat je dan de besturing van TT rider oid over kan nemen en dus ook de planningsfunctie. Ik heb echter wel het beeld dat het niet meer dan een slimme remote control of active synch (PDA) is. Maar goed ik als het ik het goed begrijp het jij de planmogelijkheid nog niet gevonden vanuit TT home?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi Wim,
TTH herkend wel dat ik een Rider heb en wat er op mijn SD kaart staat........maar dat is het dan ook..... de functie icoontjes links :arrow: :verkennen-backup maken-traffic alerts-shoppen :arrow: blijven bruikbaar.

Planning/Mijn Rider wordt grijs als ik hem aansluit.......dus wachten op de update!! :?
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Berie

Bericht door Berie »

berie schreef:idd heb TTHome ook gedownload en het is dus nog steeds niet mogelijk om vooraf routes te plannen, sebiet es mailtje sturen naar tomtom ...
bij deze het antwoord van TomTom :

Geachte heer Denhaene,

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Tom Tom Home moet nu de optie hebben routes vooraf te plannen. Het best kunnen wij u aanraden Tom Tom Home opnieuw te installeren via de volgende weblink:
http://www.tomtom.com/plus/service.php?ID=17&Language=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunt u ons laten weten of het hierna wel werkt?
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team
Berie

Bericht door Berie »

het werkte dus nog steeds niet, dus nog maar eens een mailtje gestuurd en had al zeer vlug volgend antwoord ->

Geachte heer Denhaene,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie.

Heeft u inmiddels wel het programma van uw PC verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
Wij moeten er echter wel bij vermelden dat u gebruik moet maken van de software update 6.xx, die momenteel alleen nog op de nieuwe TomTom apparaten staat en hoogstwaarschijnlijk niet op uw Rider.
Deze zomer zullen de nieuwe software updates voor de oude TomTom apparaten verschijnen. U kunt zich via uw account op onze website aanmelden voor de nieuwsbrief zodat u hiervan op de hoogte blijft.

Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team

-> dat wordt dus wachten tot deze zomer :?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Yippy......fijn.... :? :?
Ik had 'm al weer opnieuw d'r op gezet..... niet dus :(
:arrow: Wanneer komt die zomer , brrrrrr koud hè...... :?:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

En ja hoor na een eerdere poging van TT waarbij een update versie weer ingetrokken werd, vanwege enkele bugs, is er nu 6.14 .........
Met gekruiste vingers deze gedownload ennnnnnnn .......alles doet 't :!: :!: :!: :D :D
Na het aankoppelen van de TTR is het plannen op de PC is nu met een muisklik te sturen.....volgens de planner uit de TTR zelf.
Het geheel heeft een facelift gehad en alle icoontjes zien er weer fris en fruitig uit.
Plus een paar extra functies die ik nog eens nader ga bekijken.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Ik zag bij Motoport een actie van TTR rider. Europe
kreeg je de bevestiging voor de auto( 85 €) er gratis bij.
Alleen dit weekend.
Denk toch dat ik maar eens even ga kijken :)
Plaats reactie