12 volt aansluiting voor GPS

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
spirelli

12 volt aansluiting voor GPS

Bericht door spirelli »

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Garmin Streetpilot III deluxe. Deze kan dus in de auto en dus ook op mijn DL650. Maar nu is mijn vraag hoe jullie het hebben opgelost met de 12 volt aansluiting op de motor. Ik weet nog niet hoe ik het precies ga maken. Tips en foto's zijn welkom. Ik wil het wel netjes en degelijk maken.

Gr Spirelli
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

De meest degelijke oplossing is die met een Lemo (Lemosa) stekker. Die zijn echter voor particulieren erg moeilijk te bemachtigen. Maar als je er wel aan kunt komen dan is het een professionele oplossing.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Lexy

Bericht door Lexy »

wat voor aansluiting?
ik heb er een gemaakt in de kuip.
Deze gebruik ik voor mijn navigatie.
Afbeelding
spirelli

Bericht door spirelli »

Ik bedoel dus inderdaad de sigaretten aansteker voor 12 volt. Ik wil het liefste niet in de kuip gaan boren om daar de sigaretten aansteker in te bevestigen. Ook deze aansluiting moet waterdicht zijn. Meerdere tips en/of foto's zijn welkom.

Gr Spirelli.
Lexy

Bericht door Lexy »

die van mij zit ook niet geboord.
deze zit met een tayrape vast aan de steun van de kuip.
Het dekseltjes klikt dicht.
onderkant heb ik extra met kit dicht gemaakt.
Dus ik kan alles zo weer verwijderen.
M-Strom

Re: 12 volt aansluiting voor GPS

Bericht door M-Strom »

Voor 14,95 koop je bij Louis in Duitsland een waterdicht stopkontakt dat je in je kuip kan inbouwen.
Afbeelding
Voordeel is dat de set al helemaal kompleet is en je het zo op de accu kan aansluiten.
Ik zou het wel in de kuip zetten en de draden netjes wegwerken.
Bij veel toermotoren zie je zo'n aansluiting al standaard in de kuip gemonteerd zitten.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Bij de halfords is de zogenaamde "BMW" stekker te koop voor een paar euro. Kijk hier maar eens http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=347 ... ht=stekker
UIteraard kun je hem ook in Notter bestellen, maar Halford heeft een handige haakse stekker.
Voor het aansluiten van de GPS is deze stekker eigenlijk het meest geschikt omdat de stekker er niet uit kan trillen. Bijne elke motorrijder met GPS monteert deze.
M-Strom

Re: 12 volt aansluiting voor GPS

Bericht door M-Strom »

Ik heb het stopkontakt van LOUIS op m'n strommetje geïnstalleerd.
Mooi rond gaatje geboord, en met de bijgeleverde zwevende zekering rechtstreeks op de accu aangesloten. "t is net of hij erop hoort.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zit nu te wachten op de 'bikeholder' voor m'n MIO 268+

zodra ik die heb zal ik deze ook met foto erbij plaatsen.
spirelli

Bericht door spirelli »

Ziet er inderdaad netjes uit. Zo zou ik het ook graag hebben. Ik zal eens kijken hoe ik hem bestel via Louis. Mijn Duits is nl niet al te best.
spirelli

Bericht door spirelli »

Ff nog een rare vraag, heb hem zojuist besteld. Ik heb niet de keuze aangekruist dat ik met een creditcard wil betalen. Krijg ik nu zelf bericht van Louis hoe ik verder moet betalen of hoe gaat het verder in zijn werk.

Alvast bedankt
Lexy

Re: 12 volt aansluiting voor GPS

Bericht door Lexy »

M-Strom schreef:Ik heb het stopkontakt van LOUIS op m'n strommetje geïnstalleerd.
Mooi rond gaatje geboord, en met de bijgeleverde zwevende zekering rechtstreeks op de accu aangesloten. "t is net of hij erop hoort.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zit nu te wachten op de 'bikeholder' voor m'n MIO 268+

zodra ik die heb zal ik deze ook met foto erbij plaatsen.
Ik heb hem achter de koplampunit gebouwd , omdat als het regend , er water in de aansluiting komt(als de sigaretteaansteker in gebruik is)
Dus voor diegene die nog moeten inbouwen , hou daar rekening mee.
M-Strom

Bericht door M-Strom »

[quote="spirelli"]Ff nog een rare vraag, heb hem zojuist besteld. Ik heb niet de keuze aangekruist dat ik met een creditcard wil betalen. Krijg ik nu zelf bericht van Louis hoe ik verder moet betalen of hoe gaat het verder in zijn werk.

Alvast bedankt[/quote

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik heb m'n creditcard gebruikt.
Ik denk dat ze onder rembours toezenden, betalen aan de bezorger.


En over die regen,

de MIO is toch ook niet waterdicht dus als het zo hard regent dat de stekker daar nat zou worden, zit ie in m'n koffer, en het baasje in het café . . . .]
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

spirelli schreef:Ff nog een rare vraag, heb hem zojuist besteld. Ik heb niet de keuze aangekruist dat ik met een creditcard wil betalen. Krijg ik nu zelf bericht van Louis hoe ik verder moet betalen of hoe gaat het verder in zijn werk.

Alvast bedankt
Ik denk dat je een bericht krijgt om vooruit te betalen. Ze accepteren voor Nederland namelijk alleen credit card of vooruitbetaling. Anders even een mailtje eraan wagen, je kunt er ook in het Engels terecht voor het geval je Duits niet al te goed beheerst.
Bestellungen aus anderen Ländern

Kein Mindestbestellwert, Zahlung per Vorkasse, ausserdem aus folgenden Ländern auch mit Kreditkarte: Belgien, Dänemark, Finnland, Frankreich, Griechenland, Großbritannien, Irland, Island, Italien, Liechtenstein, Luxemburg, Malta (GBY), Malta (M), Monaco, Niederlande, Norwegen, Österreich, Portugal, Schweden, Schweiz, Spanien.

Versandkostenpauschale für die einzelnen Länder (bis volle 50 kg Paketgewicht):


Österreich, Schweiz, Dänemark, Niederlande, Belgien, Luxemburg: jeweils € 6,95

Frankreich, Großbritannien: jeweils € 10,95

Italien, Spanien, Portugal, Finnland, Norwegen , Schweden: jeweils € 14,95

Bei allen hier nicht aufgeführten Ländern werden die tatsächlich anfallenden Versandkosten berechnet. Bitte beachten Sie, dass unter Umständen zusätzliche Zollkosten anfallen. Informationen erteilt Ihnen Ihre örtliche Zollbehörde.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
spirelli

Bericht door spirelli »

Oke bedankt. Even afwachten dus nog.
Lexy

Bericht door Lexy »

M-Strom schreef:
spirelli schreef:Ff nog een rare vraag, heb hem zojuist besteld. Ik heb niet de keuze aangekruist dat ik met een creditcard wil betalen. Krijg ik nu zelf bericht van Louis hoe ik verder moet betalen of hoe gaat het verder in zijn werk.

Alvast bedankt[/quote

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik heb m'n creditcard gebruikt.
Ik denk dat ze onder rembours toezenden, betalen aan de bezorger.


En over die regen,

de MIO is toch ook niet waterdicht dus als het zo hard regent dat de stekker daar nat zou worden, zit ie in m'n koffer, en het baasje in het café . . . .]
Mijn mio zit in een otterbox , dus als het goed is waterdicht.
Maar bij een beetje regen ga je toch niet gelijk stoppen?


maar het ziet er mooi uit.
manvanSas

Bericht door manvanSas »

Ik heb de 12V en geluid voor mijn Garmin 276C via een LEMO connenctor gemaakt ! (lemosa is mij niet bekend)

Was inderdaad moeilijk om aan te komen , en lastig om te solderen (micro connector)

Het was een hele toer om de connector die ik heb te vinden en krijgen.
Uiteindelijk is het me gelukt !

De connectors zijn van LEMO, en voor Nederland alleen te verkrijgen via http://uk.farnell.com" onclick="window.open(this.href);return false; Dit zit in Maarssenbroek, en de magazijn en verzendingen gaan binnen 24hr vanuit de UK.

De Kapjes voor de steker en het chassisdeel was niet via Farnell te verkrijgen, die heb ik via een welwillende director van Lemo Nederland gekregen ...als ik weer wat will hebben, den ik dat ik alles maar via hun probeer te regelen,...Farnell is een log bedrijf !



Dit is wat ik heb:

Steker:

FGG.0k.304.CLAC45Z: PLUG, IN LINE 4

Chassis:

EGG.0K.304.CLL:SOCKET, PANEL 4 WAY

Kap voor de steker

BFG.0K.100.NAS

Kap voor het chassis

BRE.0K.100.NAS

( Er zijn ook mooie dekseltjes uit de EVG serie, maar die zijn niet geschikt voor op de motor in weer en wind !)


Mocht je niet alles via Farnell kunnen krijgen, dan rechtstreeks via LEMO Connectors Nederland B.V.

De Trompet 1860

1967 DB Heemskerk

Postbus 50

1060 AB Heemskerk

T. 0251 - 783151

F. 0251 - 783150

info@lemo.nl
http://www.lemo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ikke

Re: 12 volt aansluiting voor GPS

Bericht door Ikke »

lexy schreef: Ik heb hem achter de koplampunit gebouwd , omdat als het regend , er water in de aansluiting komt(als de sigaretteaansteker in gebruik is)
Dus voor diegene die nog moeten inbouwen , hou daar rekening mee.
Ik moet hem dus nog gaan inbouwen. Zijn fotootjes mogelijk??

Marco
spirelli

Bericht door spirelli »

Ik heb bij de automaterialen zaak een "waterdichte" stekker gehaald. De bestelling via Louis duurd me tot nu toe te lang. Ik heb hem hetzelfde bevestigd als Lexy. Hij zit mooi weggewerkt en niet in het zicht. Is alleen een beetje lastiger als je de stekker er in moet steken. Maar het werkt perfect.
Lexy

Bericht door Lexy »

tis even pielen maar hoe vaak moet hij erin.
Ik heb wel een beetje tape om mijn stekker gedaan ivm los trillen van de stekker.
Voor de rest , werkt perfekt.
Plaats reactie