voor het eerst rijden met tomtom PDA

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie

wel of geen tomtom op de motor

wel tomtom
11
39%
geen tomtom
17
61%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Lexy

voor het eerst rijden met tomtom PDA

Bericht door Lexy »

Vandaag voor het eerst rijden met mijn tomtom pda.
Heb een bestaande route gedown load (rondje groene hart)
Normaal rij ik mee in de groep , en vandaag moet ik zelf het voortouw nemen.
Ben benieuwd hoe het gaat.
Wel al even proef gereden , en dat ging goed.
Het geluid kwam heel goed (eerst te hard in mijn oren)door.
Dat wou ik gewoon ff kwijt.

Misschien zijn er meer die met tomtom op de motorrijden.

Maken die nog zelf route's of gebruiken die alleen bestaande route's

Ik laat nog wel ff horen hoe het is gegaan.
The V

Bericht door The V »

Voordat ik mijn Rider had heb ik ook weleens met m'n PDA in mijn binnenzak gereden. Ik moet zeggen dat het me 100% meeviel en dat ik opzich het beeld erbij niet zo erg miste. Maar ik kan me voorstellen dat je dan wel enigzins een beetje bekend moet zijn met de kreten die TomTom eruit gooit. Als dat niet zo is, is ondersteuning dmv beeld toch wel makkelijk!
Lexy

Bericht door Lexy »

ik heb een ram-mount op mijn motor zitten.(+ otterbox)
Dus beeld is perfekt
The V

Bericht door The V »

Dan heb je een volwaardig navigatiesysteem zonder handicap zou ik zeggen!
Lexy

Bericht door Lexy »

het ging helemaal toppie.
goed en duidelijke weergave.
Roeleke

Bericht door Roeleke »

lexy schreef:ik heb een ram-mount op mijn motor zitten.(+ otterbox)
Dus beeld is perfekt
zou je hiervan een foto op het forum kunnen zetten (of mij mailen indien dit niet lukt)?
Ben dit ook van plan maar weet nog niet hoe ik de ram-mount aan de otterbox ga vastmaken en waar ik deze op de strom ga plaatsen.
Alvast bedankt!
Lexy

Bericht door Lexy »

een foto plaatsen lukt mij niet(op dit forum)
Ik stuur hem wel op straks.
Misschien dat jij hem kunt plaatsen.
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Inmiddels heb ik een bij een ander onderwerp (routes maken voor TTR) ook al een reactie geschreven. Ik heb dus zelf een doosje gemaakt waarin de PDA in is opgehangen en ben nu zelf ook met een beugeltje bezig om hem op het stuur vast te zetten. Ik ben er nog niet, maar ... Afgelopen zondag heb ik voor het eerst genavigeerd met TT5.21 PDA op m'n motor. Wat me opviel was dat de trillingen zeer beperkt waren, echter moest ik wel het backlight van m'n PDA op max zetten ivm het gebruik van een zonnebril. Waterdicht is ie nog niet, maar dat gaat ook vast nog wel lukken. Tot nu toe heb ik nog niet meer dan 15 euro hoeven uit te geven, ja nu dan motorradtourenplanner 2006/2007 voor 42 euro. Voor 50 euro extra Garmin functionaliteit, dat lijkt wel zeer aantrekkelijk. Maar verder is het een lowbudget oplossing. Ik ga lekker verder knutselen om het er nog aardig uit te laten zien.
The V

Bericht door The V »

DL1K5GT schreef:Inmiddels heb ik een bij een ander onderwerp (routes maken voor TTR) ook al een reactie geschreven. Ik heb dus zelf een doosje gemaakt waarin de PDA in is opgehangen en ben nu zelf ook met een beugeltje bezig om hem op het stuur vast te zetten. Ik ben er nog niet, maar ... Afgelopen zondag heb ik voor het eerst genavigeerd met TT5.21 PDA op m'n motor. Wat me opviel was dat de trillingen zeer beperkt waren, echter moest ik wel het backlight van m'n PDA op max zetten ivm het gebruik van een zonnebril. Waterdicht is ie nog niet, maar dat gaat ook vast nog wel lukken. Tot nu toe heb ik nog niet meer dan 15 euro hoeven uit te geven, ja nu dan motorradtourenplanner 2006/2007 voor 42 euro. Voor 50 euro extra Garmin functionaliteit, dat lijkt wel zeer aantrekkelijk. Maar verder is het een lowbudget oplossing. Ik ga lekker verder knutselen om het er nog aardig uit te laten zien.
Misschien ook een fotootje :?:
Roeleke

Bericht door Roeleke »

hier zijn de picies (van Lexy):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Roeleke op di 11-04-2006, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Lexy

Bericht door Lexy »

roeleke schreef:hier zijn de picies:
.........
En had je erwat aan?
Zoals je ziet , zit de gps-ontvanger achter de ruit.
Had hem eerst op de tank , maar het signaal viel steeds weg.
Nu een stukje klitteband eronder en achter de ruit gemonteerd , probleem opgelost.

Voordeel van deze mount is dat deze heel makkelijk alle kanten op kan.
Ga je zelf een beugel maken , dan zal dit moeilijker gaan(heeft een collega ook gedaan)
Mocht er een ongeluk gebeuren , dan buigt deze mount heel makkelijk van je af(door de 2 bollen waar hij op draaid)
Ook het verstellen gaat heel makkelijk(door 1 grote vleugelmoer)
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Ja Lexy, hier heb ik inderdaad heel wat aan.

Ga hetzelfde principe toepassen maar denk dat ik de otterbox boven de tellerpartij ga monteren; op mijn stuur staat al een roadbookroller (waar ik toch het liefste mee werk). GPS is meer als backup voor verbindingsritten (snelweg) en locatie van hotel enzo...

Hoop dat ik alles klaar krijg voor eind juni, vertrek begin juli naar Corsica (Via de Route des Grandes Alpes naar de middelandse zee, dan 8 dagen Corsica en terugweg is nog niet bepaald (maar heb 3 dagen uitgetrokken daarvoor). Totaal 16 dagen strommen... :D :D :D )

Nog een vraagje: welke PDA gebruik je (kan ik vergelijken om te checken of mijne met de stroomvoorziening ook zo mooi in de otterbox gaat passen (anders moet ik een andere bestellen))?
Lexy

Bericht door Lexy »

ik heb de mio 336.
Ik zal even zoeken waar ik de mount en otterbox vandaan heb.
Lexy

Bericht door Lexy »

roeleke schreef:Ja Lexy, hier heb ik inderdaad heel wat aan.

Ga hetzelfde principe toepassen maar denk dat ik de otterbox boven de tellerpartij ga monteren; op mijn stuur staat al een roadbookroller (waar ik toch het liefste mee werk). GPS is meer als backup voor verbindingsritten (snelweg) en locatie van hotel enzo...

Hoop dat ik alles klaar krijg voor eind juni, vertrek begin juli naar Corsica (Via de Route des Grandes Alpes naar de middelandse zee, dan 8 dagen Corsica en terugweg is nog niet bepaald (maar heb 3 dagen uitgetrokken daarvoor). Totaal 16 dagen strommen... :D :D :D )

Nog een vraagje: welke PDA gebruik je (kan ik vergelijken om te checken of mijne met de stroomvoorziening ook zo mooi in de otterbox gaat passen (anders moet ik een andere bestellen))?
kijk even bij deze zaak
http://www.otterboxcases.nl/?Source=Google" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoals je zult zien , zijn er verschillende maten en kleuren.
Ik heb de 2600 serie
Roeleke

Bericht door Roeleke »

lexy schreef:
roeleke schreef:Ja Lexy, hier heb ik inderdaad heel wat aan.

Ga hetzelfde principe toepassen maar denk dat ik de otterbox boven de tellerpartij ga monteren; op mijn stuur staat al een roadbookroller (waar ik toch het liefste mee werk). GPS is meer als backup voor verbindingsritten (snelweg) en locatie van hotel enzo...

Hoop dat ik alles klaar krijg voor eind juni, vertrek begin juli naar Corsica (Via de Route des Grandes Alpes naar de middelandse zee, dan 8 dagen Corsica en terugweg is nog niet bepaald (maar heb 3 dagen uitgetrokken daarvoor). Totaal 16 dagen strommen... :D :D :D )

Nog een vraagje: welke PDA gebruik je (kan ik vergelijken om te checken of mijne met de stroomvoorziening ook zo mooi in de otterbox gaat passen (anders moet ik een andere bestellen))?
kijk even bij deze zaak
http://www.otterboxcases.nl/?Source=Google" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoals je zult zien , zijn er verschillende maten en kleuren.
Ik heb de 2600 serie
Snelle service ook, maandag besteld, vandaag netjes via de postbode geleverd...
Nu nog installeren
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Inmiddels heb ik al een kleine 3500 kilometer gereden met m'n TT5-PDA oplossing. Het werkt perfect - zeker in combinatie met MRTP06/07 al diverse routes gepland en gereden. Zo bijvoorbeeld eerst een tour naar de noordkant van de Alpen (van Fussen naar Salzburg) en daarna nog een route in de Eifel met een grote groep waar ook Garmin's van de partij waren. Weinig verschillen te merken. De routerolrijders hebben meer problemen om de weg te volgen dan TT. Prima oplossing voor weinig geld - tenminste als je al een pda met gps hebt. Een paar foto's voor de fun bijgevoegd.

Afbeelding

Afbeelding[/img]
The V

Bericht door The V »

ziet er zeker gelikt uit! Complimenten!
Plaats reactie