Quest II, het alternatief?

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Quest II, het alternatief?

Bericht door Iron Horse »

Misschien is de Garmin Quest II wel dé tussenoplossing. Heeft alleen geen optie voor Blue Tooth, maar als je verder alles leest is de prijs vergelijkbaar met de TTR, maar heeft (m.u.v. de BT) meer mogelijkheden.

Ter vergelijking; de TTR plus Europapakket komt momenteel op 848 Euro en de Quest II (is complete Europa versie) tussen de 800 en 875 Euro afhankelijk van de motoroptiekeuze. De SP 2610 komt in vergelijkbare uitvoering op 1075 Euro. Maar de SP 2610 is niet gemakkelijk los (wandelend) te gebruiken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi Rob,

dat zijn conclusies waar ik me o.a. door heb laten leiden...maar het draad loze, het los van de motor gebruik en de Euro's hebben mij doen besluiten de TTR te kiezen.Met de draden van mijn winterwarmehandschoenen stoei ik al genoeg.........
Er is nog steeds niets mis met het papier....de kaarten gaan nog steeds mee voor het overzicht... Ik weiger om met een labtop op vakantie te gaan....(Heb ik niet, dus zou nog meer kosten :( )
En wat het Europa pakket betreft.......ik wacht nog ff bij TomTom weet je het maar nooit :arrow: geduld wordt beloond met korting....... :wink:


Wat ben je toch een puzzelaar.... :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gerard_S

Bericht door Gerard_S »

Ik heb kortgeleden een SP2610 aangeschaft incl. het gehele motor toebehoren.

Kep nu 2 echte ritten op navigatie gereden en ik ben er behoorlijk enthousiast over. :D
In die 2 ritten ben ik een paar keer verkeerd gereden maar dat heeft meer op detail klikken te maken (op de PC).
Nadeel van mijn apparaat is geen voeding bij losnemen.

Waarom dit hele verhaal :?:
Ik heb via een tip een demo op de kop kunnen tikken.
Incl. motorset 825
Dus als je Notter in de gaten houd 8) (ze hebben regelmatig aanbiedingen.)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

@ Heleen,

Het is maar goed dat er op deze manier keuzes gemaakt kunnen worden. Voor een ieder heeft iets anders weer een prioriteit. En inderdaad die draden, als dat er veel worden dan ben je er zo ééntje vergeten. In mijn geval zou het alleen het oortje zijn. En inderdaad even wachten en de prijzen zakken misschien weer. De prijs voor het Europapakket is nu 249,= Euro. Maar aangezien daar 100 Euro in het 2 Gig kaartje zitten gaat die binnen een half jaar waarschijnlijk met ca. 50 Euro omlaag. En misschien mag je de software á 149,= Euro eens van iemand lenen om het uit te proberen...... :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Tuke

Bericht door Tuke »

De quest II is een alternatief. Scheelt je 300/400 euro met de 2720/2610. Da's ook meteen het grootste voordeel. De meer uitgebreide tracklog is ook een voordeel. Hiermee kan je een route die je gereden hebt terugkijken. Vooral handig als je regelmatig routes uitzet.
Nadeel is een kleiner scherm en geen touchscreen. Gebruiksvriendelijkheid is minder (moet je maar eens kijken hoe je een adres in moet voeren op de QII en de 2720). Enfin, het is persoonlijk of de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Grootste probleem van de QII is volgens het gps forum de snelheid van opbouw kaart en route berekenen. Dit is bedroevend slechter dan bij de QI :shock: Ik heb afgelopen weken het forum niet bekeken, maar tot eind januari was er nog geen antwoord/oplossing van Garmin.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Als die berekening idd zo bedroevend langzaam is dan valt de QII voor mij af. Ik erger me groen en geel aan het Renault inbouwsysteem dat wanneer je pech hebt rustig 5 minuten (of meer) aan het rekenen is. Dus dat is een, voor mij althans, goede reden eventueel meer uit te geven. Hoe zit dat met de snelheid van de TTR in verhouding?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Iron Horse schreef: Hoe zit dat met de snelheid van de TTR in verhouding?

Volgens de testers.............erg snel.......heb ik ergens op mijn zoektocht gelezen. :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Remakil

Bericht door Remakil »

Iron Horse schreef:Als die berekening idd zo bedroevend langzaam is dan valt de QII voor mij af. Ik erger me groen en geel aan het Renault inbouwsysteem dat wanneer je pech hebt rustig 5 minuten (of meer) aan het rekenen is. Dus dat is een, voor mij althans, goede reden eventueel meer uit te geven. Hoe zit dat met de snelheid van de TTR in verhouding?
Dat kan je terugvinden in het Motor73 jaarboek, waar een complete GPS test in zit, diverse tips, uitleg en een cd-rom met 10 routes te gebruiken op de Garmin en de TTR... :)

Dat blad kost 9,95 en geeft je een hoop info en 10 leuke routes van tussen de 175 en 240 km... ;)


Overigens... ik heb em liggen en wil de test wel ff bekijken voor je... :)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat is interessant. Ik ben wel benieuwd naar de resultaten daarvan.
Tegenwoordig wel makkelijk dat MSN van die grote mailboxen heeft :wink:

stalenros [at] hotmail [punt] com
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

motomalibu schreef:De meer uitgebreide tracklog is ook een voordeel. Hiermee kan je een route die je gereden hebt terugkijken. Vooral handig als je regelmatig routes uitzet.
Op het moment heeft de nieuwe Beta versie voor de 2720 net zoveel track opslag dan de Quest, dus die reden valt af :wink:
Tuke

Bericht door Tuke »

Het prijsvoordeel blijft voorlopig nog wel....
Weet iemand in duitsland een betrouwbare (en goedkope) leverancier?Goedkoopste wat ik zag scheelde 130 euro met Notter. Alleen lastig om te bepalen of die leverancier ook betrouwbaar genoeg is.
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Waarschijnlijk een open deur, maar via b.v. http://www.kieskeurig.nl vindt je vlot goedkope aanbieders in NL. De Garmin 2610 gaat momenteel al voor 799 euro over de toonbank incl verzenden.

Tom.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat scheelt precies 1 Euro met Notter/Moordrecht. En dan heb je nog geen motorbenodigdheden. Dan ga ik voor die ene Euro wel naar Notter/Moordrecht. Ik wil daarmee je opmerking over de site niet teniet doen, want ik kijk er ook regelmatig voor gebruikersbeoordelingen van diverse apparatuur. :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Remakil

Bericht door Remakil »

Iron Horse schreef:Dat is interessant. Ik ben wel benieuwd naar de resultaten daarvan.
Tegenwoordig wel makkelijk dat MSN van die grote mailboxen heeft :wink:

stalenros [at] hotmail [punt] com
Moet ik em wel inscannen en helaas... Rema heeft geen scanner... :(
Maar wellicht kan ik op een andere manier crea bea zijn... :)
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Iron Horse schreef:Als die berekening idd zo bedroevend langzaam is dan valt de QII voor mij af.
Ik las op het gps forum van de firma Waypoint, dat het hertekenen op de Quest II zo langzaam gaat omdat het bijgeleverde CN NT v8 kaart materiaal gecompressed is. Ene Elsinga (heeft een website voor de Quest) heeft de CS v7 kaarten op een Quest II geupload en dan gaat het hertekenen van het scherm net zo snel als bij een Quest I met CS v6 kaarten. CS v7 is niet gecomprimeerd.

Het nieuwe kaartmateriaal CN v8 is ook niet gecomprimeerd, dus daar zou de Quest II dan normale snelheden mee moeten kunnen halen... Misschien is een Quest II toch een goede tussenoplossing?
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

Heb vandaag mijn QuestII opgehaald. Ik heb nog geen ervaring met het uitzetten van routes op mijn pc (heb daar nu nog even geen tijd voor). Als allereerste daad heb ik de allernieuwste firmware geïnstalleerd (volgens het gps-forum een absolute must).
Als gewone routeplanner werkt hij prima. Ik ga straks nog even een bestandje op het apparaat zetten met alle flitspalen in NL. Zodra ik routes heb gereden met het apparaat laat ik het jullie weten. Let hierbij wel op........kan wel even duren (moet eerst een scriptie schrijven).

De twee belangrijkste punten om het apparaat aan te schaffen waren:
- hij is zeer compact en draagbaar, zodat hij ook al wandelend gebruikt kan worden;
- Europa is voor-geïnstalleerd op het apparaat, er komen dus geen bijkomende kosten bij, software-matig heeft hij dezelfde mogelijkheden als de streetpilot, alleen de bediening met handschoenen aan is niet mogelijk.

Groets,

Gerrit
DL650

verkoop stop gezet

Bericht door DL650 »

Gerrit,

Heb jij de Quest II bij Waypoint gekocht ?

Ik was woensdag 19 April bij Waypoint in Moordrecht ,daar was de verkoop van de Quest II stop gezet. En hij zou pas weer in de verkoop gaan als de probleempjes kwa snelheid op gelost zouden zijn .

Ik heb na dat zij het een en ander hadden verteld de Quest I gekocht.
De montage onderdelen voor op de motor waren niet op voorraad deze worden nageleverd .

In de auto en op de fiets werkt het perfect
Route op de pc maken een makkie, of dat het rijden van zoeen route op de motor werkt moet ik afwachten, nadat ik de nageleverde spullen hebt
gemonteerd, maar eens uitproberen.

Peter
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

Gekocht via waypoint (bij een sub-dealer).

Problemen met de snelheid blijkt in de praktijk mee te vallen. Uiteraard is het wel van belang dat je een speakerset in je helm hebt zitten. Op de motor heb ik het nog niet uit kunnen proberen, zie hiervoor mijn topic bij motorpraat het onderwerp NIMAG..........

Als alles goed is kan ik volgende week motor en Quest in combinatie met elkaar uittesten. In de auto blijkt de Quest2 prima te werken. Wel is het zo dat in dichtbevolkte gebieden de tekeningen soms achterblijven. De audio is wel op tijd, dus ik kom hierbij niet in de problemen.

Quest 1 heb ik wel over nagedacht, maar het geleverde kaartmateriaal was voor mij onvoldoende.
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

De berichten over waypoint doorgezet naar het gps-forum. Uiteindelijk kwam op mijn vraag het volgende antwoord terug van de verkopers van waypoint:
Zegert schreef:
Bij een aantal kortere en langere bezoekjes aan Moordrecht kreeg ik niet de indruk dat de Quest2 verkeerd in de gesprekken aan de orde komt.

Wat de 'snelheid' van de Quest2 betreft blijft het natuurlijk moeilijk om exact aan te geven hoe dit zit en er wordt, naar mijn mening, duidelijk geprobeerd uit te leggen hoe het zit.



Precies zo is het.

Kijk: de Quest II heeft veel te bieden. Een superklein toestel met heel europa, waterdicht en shockproof, met een lange acculevensduur. En dat voor een behoorlijk scherpe prijs; althans een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld een 2720.
Toch staat daar een keerzijde tegenover, en vinden we de Q-II op een aantal punten niet het niveau halen dat we eigenlijk van een Garmin anno 2006 verwachten.
Maar ook wij hebben de wijsheid niet in pacht; en of je ook echt last hebt van de beperkingen is per persoon en gebruik verschillend. Het lastige is vervolgens dat ervaringen in de praktijk achter een bureau niet echt te testen zijn.

We proberen dus zo compleet mogelijke informatie te geven en bovendien, minstens even belangrijk, een inschatting te maken van hoe iemand het toestel zal gaan gebruiken. Niet alleen nu, maar ook over een half jaar. En dan komt het beslist voor dat we de Q-II ronduit afraden, en dat de klant met een Quest I, 276C of 2720 vertrekt.

Het is ook een budgettair/toepassingsvraagstuk. 'Ja, ik wil er ook mee kunnen fietsen' (maar fiets nu eigenlijk nooit). Nou, dan ga je dat ook niet doen door een gps; kies dan voor de 2720. Of: ach, ik weet meestal tevoren waar ik naar toe ga; kijk dan ook naar de Quest I. Tot slot: ik verwacht ook vaak routes op het toestel te maken maar vind een accu cruciaal; dan komt de 276C nadrukkelijk in beeld. Want da's toch een beetje een super-Quest, maar is ook een stuk duurder.

We zullen nimmer een ander toestel adviseren 'omdat dat duurder is'; we zullen wel een ander toestel adviseren als we verwachten dat men spijt zal krijgen van de Quest-II.

Al met al: nee, het is beslist niet zo dat we de Quest II afraden; wel zijn we extra kritisch. En al helemaal is het niet zo dat we de Q-II niet meer leveren: uiteindelijk is het de klant die bepaalt wat ie koopt, en niet wij.

Dat de meningen verdeeld zijn blijkt wel uit het feit dat er in Belgie een dealer is die besloten heeft verkoop van de Q-II te staken, terwijl er (zie elders op dit forum) ook een dealer is die de Q-II juist afficheert als 'beter dan de 2720 op de motor'. Met beide stellingen zijn we het nadrukkelijk oneens.
_________________
Groeten uit Notter (en Moordrecht),
Hans



Groets,

Gerrit
Plaats reactie