pairen Sena SRL met TTrider550 of iPhone lukt niet?

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sallander
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 20-05-2018, 18:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1050

pairen Sena SRL met TTrider550 of iPhone lukt niet?

Bericht door Sallander »

Hoi,

was ik al blij met mijn tomtom rider 550, nu heb ik eindelijk ook mijn nieuwe helm binnen ( Neotec II met Sena SRL setje ingebouwd) en was dus door het dolle om dit uit te proberen. Heel enthousiast aan de gang maar ik krijg het spul niet gekoppeld.

er zit een soort minihandleiding in pictogrammen bij en als ik het goed begrijp moet ik de middelste knop 12 seconden ingedrukt houden om te koppelen. ik hoor dan inderdaad " intercom pairing". tegelijk probeer ik op de tomtom te koppelen, echter krijg ik de melding " geen headset gevonden". op de iPhone onder het bluetooth menu zie ik de headset maar wanneer ik koppelen toets ook de melding " koppelen mislukt, zorg dat SRL neotec2 v1.0.3 is ingeschakeld en gereed om mee te koppelen".

ik pruts nu al een avondje met de hele set en wat ik ook probeer, geen stap verder. het is ongetwijfeld ( en hopelijk) een heel simpel stapje wat ik mis: maar welke?

wat te doen?

mvgr
Jeroen.
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: pairen Sena SRL met TTrider550 of iPhone lukt niet?

Bericht door Weerman »

Sallander schreef: wo 11-07-2018, 21:08
er zit een soort minihandleiding in pictogrammen bij en als ik het goed begrijp moet ik de middelste knop 12 seconden ingedrukt houden om te koppelen. ik hoor dan inderdaad " intercom pairing". tegelijk probeer ik op de tomtom te koppelen, echter krijg ik de melding " geen headset gevonden". op de iPhone onder het bluetooth menu zie ik de headset maar wanneer ik koppelen toets ook de melding " koppelen mislukt, zorg dat SRL neotec2 v1.0.3 is ingeschakeld en gereed om mee te koppelen

wat te doen?

mvgr
Jeroen.
Jeroen,
Ik heb zelf ook deze combi alleen dan met TomTom 410 ben over helm en SRL goed te spreken.

Als eerste zou ik even de update op de SRL zetten op de site van sena staat software hier voor voor Windows en Mac krijg alleen het met Mac niet voor elkaar wel met Windows.

je moet de middelste knop nog langer in gedrukt houden dan kom je in het menu instellingen hierna moet je met de plus knop door het menu gaan tot dat je gps koppelen hoort (via de stem van SRL) dan klik je weer op de middelste knop om TomTom te verbinden
Het lampje van SRL knippert groen, nu moet je in TomTom gaan naar bluetooth verbinding om je SRL te koppelen.
Op deze manier moet je ook telefoon koppelen.
Als er iets niet helemaal werkt zoals jij verwacht, dan moet je via dit menu alle gekoppelde apparaten even verwijderen en ook in
je telefoon of TomTom je SRL verwijderen.

Succes.

Het werkt erg goed ook heb ik telefoon gekoppeld en kan muziek streamen en zelfs bellen ze kunnen amper horen dat je op motor rijd.
Het is een beetje uit zoeken met die drie functie knoppen maar al doende leert men zeg maar.

P.s. Zie nu dat je nieuwste firmware er al in hebt zitten. 1.0.3.

Wim.
Gebruikersavatar
Sallander
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 20-05-2018, 18:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1050

Re: pairen Sena SRL met TTrider550 of iPhone lukt niet?

Bericht door Sallander »

Hallo Wim,

het is gelukt, bedankt! en zoals verwacht iets simpels.... er zitten verrekte veel opties op, dat wordt nog even wennen...

mvgr
Jeroen.
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: pairen Sena SRL met TTrider550 of iPhone lukt niet?

Bericht door Weerman »

De meest gebruikte opties leren snel de overige opties moet je even voor gaan zitten, mooi dat het is gelukt.

Wim.
Gebruikersavatar
Sallander
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 20-05-2018, 18:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1050

Re: pairen Sena SRL met TTrider550 of iPhone lukt niet?

Bericht door Sallander »

inmiddels heeft mijn vriendin, die altijd achterop mee rijdt, ook een sena setje ( was ze eerst niet voor te porren, maar nu vindt ze het toch best leuk iets over de omgeving te kunnen praten en vooral om me te waarschuwen niet zo hard over die drempel daar in de verte te gaan...)

nu valt op dat wanneer de Tom tom een routeaanwijzing geeft, de onderlinge communicatie weg geduwd wordt. Best irritant wanneer je net ergens over praat. Weet iemand of je dat anders kunt instellen, zodat onderlinge communicatie door gaat?
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: pairen Sena SRL met TTrider550 of iPhone lukt niet?

Bericht door Weerman »

Ja meldingen van TomTom uit zetten dan rij je alleen op aanwijzingen van het scherm, of niet zoveel praten :lol: .
Met muziek kan ik het wel voor elkaar krijgen dat je alle twee gemikst kunt horen maar navi is de baas van alles zo lijkt het en knalt dan ook alles aan de kant, ook al koppel je hem via 2e telefoon.
Plaats reactie