Navigatie steun Cosmo

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jabba
DL650 berijder
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 25-04-2014, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L4
Woonplaats: Eindhoven de gekste

Navigatie steun Cosmo

Bericht door Jabba »

Ik heb nu al een jaar een steun voor de navigatie van Cosmo in de kast liggen en ga hem maar verkopen. Is slechts een week gebruikt en zo goed als nieuw. Gaat weg omdat ik hem teveel vond trillen met mijn Rider 5.
Mag voor €25.= weg.
Is voor 2012 tot 2016 model.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jabba
DL650 berijder
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 25-04-2014, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L4
Woonplaats: Eindhoven de gekste

Re: Navigatie steun Cosmo

Bericht door Jabba »

Deze dusAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Navigatie steun Cosmo

Bericht door Eikie »

Ik heb dezelfde steun op mijn L2. M’n TT450 trilt alleen als de klem verkeerd gesteld staat. Het is zorg om de ruimte tussen de steun en TT zo kort mogelijk te houden. De bal is van hard plastic en heb ik vervangen voor een originele Ram Ball.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Navigatie steun Cosmo

Bericht door Iron Horse »

Ik heb die van Cosmo ook gehad. Werkt inderdaad alleen goed met het vervangen van de bal door een originele Ram Ball. Ik heb er contact over gehad en het blijkt dat in Griekenland die originele bal iets van 30-40 euro moet kosten. En dat werd Cosmo te prijzig, wat begrijpelijk is. Dat is ook de reden dat er in de Cosmo harde bal een gleuf zit. In die gleuf kun je een passende o-ring plaatsen waarna de houder niet meer zou mogen verschuiven. Ik heb dat geprobeerd maar was er niet erg enthousiast over. Vervangen door de originele, kost in Nederland geloof ik 10 euro, is het beste en dan is het een perfect ding.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Robert71
Berichten: 75
Lid geworden op: za 02-12-2017, 23:44
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Navigatie steun Cosmo

Bericht door Robert71 »

Ik overweeg binnenkort de cosmo oplossing. Ik lees dus hier dat de bal het beste vervangen door een originele RAM versie. Bij de tt premium echter lijkt zo'n losse bij te zitten, ik kan me zo voorstellen dat iemand die handig is (zoals ik ) dit kan verwisselen of denk ik nu te simpel? Iemand al geprobeerd?
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Navigatie steun Cosmo

Bericht door Hans Vaessen »

Bij de Rider Premium zit de bol op een plaat gemonteerd. Die plaat zou je wellicht op die cosmo kunnen schroeven. Maar wat je eigenlijk wilt is een RAM bolletje met schroefdraad. Die zijn links en rechts wel te koop voor ca 15 euro. (bijv https://www.bol.com/nl/p/ram-bol-met-m1 ... ypedsearch) Dat ze in Griekenland 30 tot 40 euro zouden kosten lijkt me erg onwaarschijnlijk ;)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Navigatie steun Cosmo

Bericht door Iron Horse »

Hans Vaessen schreef: di 02-01-2018, 20:00 Dat ze in Griekenland 30 tot 40 euro zouden kosten lijkt me erg onwaarschijnlijk ;)
Ik meld alleen wat hij mij terug e-mailde. Ik heb dat verder niet geverifieerd. Dus als hij niet de waarheid vertelde dan lieg ik in commissie.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Navigatie steun Cosmo

Bericht door Frank »

Misschien moeten we de Griek ff de bol.com link sturen.. haha :D
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Navigatie steun Cosmo

Bericht door Iron Horse »

Of zelf aan hem verkopen en de winst pakken :schater:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Robert71
Berichten: 75
Lid geworden op: za 02-12-2017, 23:44
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Navigatie steun Cosmo

Bericht door Robert71 »

Bedankt voor de tips, zal het tzt eens bekijken. Mocht ik iets moois (lees: voordelig maar goed) in elkaar flansen post ik het.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Navigatie steun Cosmo

Bericht door Hans Vaessen »

Iron Horse schreef: di 02-01-2018, 20:22 Dus als hij niet de waarheid vertelde dan lieg ik in commissie.
Ik wilde ook niet zeggen dat je zat te liegen maar veeleer dat die Griek en niet helemaal juiste weergave van zaken geeft. En dat weet ie zelf donders goed..

Ik zag trouwens dat de BOL aanbieder een externe NL partij is met een zeer breed aanbod aan RAM onderdelen. Zie ook bijvoorbeeld https://www.emounting.nl/bouw-zelf-je-r ... ra-kogels/
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Navigatie steun Cosmo

Bericht door Weerman »

Ik heb er hier nog 3 van deze steunen liggen 2 met standaard dikte van materiaal en 1 iets dikker die is wat stabieler.
Zelf had ik er nog een stripje bij onder gemaak die ik tussen teller en kuip had gemaakt voor versteviging,
toen was mijn TomTom 410 aardig trillingen vrij.
Als iemand nog belangstelling heeft hoor ik het wel, ze zijn voor een V-Stom 650 van 2012-2016.

Wim.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert71
Berichten: 75
Lid geworden op: za 02-12-2017, 23:44
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Navigatie steun Cosmo

Bericht door Robert71 »

Helaas, 2009. Maar mocht iemand nog iets hebben liggen dan houd ik me aanbevolen, anders maak ik het tzt waarschijnlijk ook zelf.
Gebruikersavatar
R3mc0
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 29-12-2017, 20:04
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 abs

Re: Navigatie steun Cosmo

Bericht door R3mc0 »

Vandaag bezig geweest om zelf iets in elkaar te zetten.
https://www.dropbox.com/s/dyknqayg4akea ... 3.jpg?dl=0
Trotse eigenaar van een DL650 abs uit 2008. Kleur blauw, topkoffer, handvatverwarming, gear indicator, skid plate, kettingbeschermer, smoked vario screen.
Gebruikersavatar
Robert71
Berichten: 75
Lid geworden op: za 02-12-2017, 23:44
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Navigatie steun Cosmo

Bericht door Robert71 »

Ook strak, al kan ik me voorstellen dat dit meer trilt vanwege de klemmen. Kan uit de foto moeilijk zien hoe robust het is.
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1578
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Navigatie steun Cosmo

Bericht door Motormuus »

Ja kan ook 2 gaatjes boren door het buisje dan zit hij nog dichter tegen je kuip en minder kans op trillingen. Trillen doen ze allemaal wel een beetje voor.
Gebruikersavatar
R3mc0
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 29-12-2017, 20:04
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 abs

Re: Navigatie steun Cosmo

Bericht door R3mc0 »

Twee gaatjes door de buis zou voor mij net te weinig afstand geven. Daar ik een goedkoop navi setje heb en de steun wat ruimte vraagt.

Heb de klemmen vastzitten op de bout. Welke met een koppelstukje geheel is opgevuld. Dus ansich heeft het geheel geen speling. Dus de eventuele trilling die ik zal ervaren is puur die van de strom / wegdek zelf. Misschien dat deze foto het iets duidelijker laat zien:

https://www.dropbox.com/s/me4xvjfmfkzo6 ... 2.jpg?dl=0
Trotse eigenaar van een DL650 abs uit 2008. Kleur blauw, topkoffer, handvatverwarming, gear indicator, skid plate, kettingbeschermer, smoked vario screen.
Plaats reactie