gps tracker

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blokker134
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 02-08-2017, 19:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 2017
Woonplaats: De Meern

gps tracker

Bericht door Blokker134 »

hallo
ik heb een gps tracker maar ik heb een prepaid kaart nodig waarvan de data/internet langer dan een maand geldig is.
heeft iemand ook zo,n tracker en wat voor simkaart/provider hebben jullie dan ?
gr henk
Ik haat bumberklevers.....ze zitten pal op je voorwiel !!
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: gps tracker

Bericht door Camino »

Begrijp het niet helemaal. Een prepaid sim kaart blijft toch gewoon onbeperkt bruikbaar zolang je hem maar af en toe gebruikt en opwaardeeert ? Andere toepassing maar ik heb al twee jaar een prepaid kaart op een mobeye alarm in mijn garage. Af en toe laat ik het alarm expres afgaan en tweemaal per jaar waardeer ik de kaart met een paar euro op.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Blokker134
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 02-08-2017, 19:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 2017
Woonplaats: De Meern

Re: gps tracker

Bericht door Blokker134 »

nee bij allemaal (of bijna allemaal) is het maar 30 dagen geldig....bij een abbo weet ik het niet maar heb alleen maar voor tracker nodig
Ik haat bumberklevers.....ze zitten pal op je voorwiel !!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: gps tracker

Bericht door Iron Horse »

IK heb al jaren een *blieb prepaid op m'n tablet en dat is een half jaar geldig en onbeperkt zolang je maar 1 keer per half jaar activeert, oplaadt of gebruik van maakt. Internet zet je per dag aan of uit voor minimaal 25 cent per dag. Je moet alleen niet vergeten hem meteen weer te deactiveren voor de volgende dag anders loopt je actieve instelling door en blijf je elke dag betalen voor internet. Zelfs een keertje gehad dat ik 3 maanden over het half jaar zat. 1 e-mailtje en het account werd weer geactiveerd inclusief het tegoed dat er nog opstond. Dit kan coulance geweest zijn en is dus geen garantie en geeft geen recht.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: gps tracker

Bericht door Bacchus »

Wij gebruiken op Scouting al jaren een oude Nokia met, volgens mij een Vodafone, prepaid kaart. Deze gebruiken wij 2 keer per jaar. 1 kaar rond pasen en 1 keer met zomerkamp.
Zolang we deze maar 1 keer per jaar opwaarderen met min 10 euro is hij weer een jaar geldig. Internet gebruiken wij niet, is puur voor noodgevallen,
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: gps tracker

Bericht door Rene »

Een tracker is een beetje zinloos vandaag de dag - de gemiddelde dief ontleed de gestolen motor -of- onmiddellijk in onderdelen (brengt meer op), of het ding wordt enige tijd "kaltgestellt' in een container (GPS ontvangt niets). En als een joyrider hem pakt heb je hem liever niet terug (indien verzekerd)
Gebruikersavatar
Blokker134
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 02-08-2017, 19:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 2017
Woonplaats: De Meern

Re: gps tracker

Bericht door Blokker134 »

het is opgelost.
gewoon bij AH een simkaart gekocht met 5 euro beltegoed wat 6 maanden goed was van Simpel.
het enige probleem was dat er in de tracker een grote simkaart zat en die werd pas geactiveerd nadat hij in de telefoon zat maar alle mobieltjes hebben tegenwoordig die nano kaarten.
eindelijk toch nog een oude mobiel gevonden die het nog deed en daarmee geaktiveerd nadat ik er eerst weer de pincode moest afhalen maar het werkt nu perfekt !
als ik nu kijkt waar de motor staat en hij geeft aan dat hij bij mij in de garage staat dat klopt dat haha
gr henk

@Rene

ach waarom zou ik voor die 17 Euro geen extra veiligheid inbouwen...ik bedoel voor het geld hoef je het niet te laten.
Ik haat bumberklevers.....ze zitten pal op je voorwiel !!
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: gps tracker

Bericht door Camino »

Misschien dan nog 1 tip. Koop de volgende keer een Lebara sim kaart. Deze prepaid kaarten kun je in drie formaten uitdrukken en beltegoed wordt altijd verdubbeld. Koop je 20 euro beltoed dan staat er meteen 40 euro op. Gebruik deze al jaren in mijn garage in mijn Mobeye i110 alarm.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: gps tracker

Bericht door Eikie »

Rene schreef: vr 15-09-2017, 14:18 Een tracker is een beetje zinloos vandaag de dag - de gemiddelde dief ontleed de gestolen motor -of- onmiddellijk in onderdelen (brengt meer op), of het ding wordt enige tijd "kaltgestellt' in een container (GPS ontvangt niets). En als een joyrider hem pakt heb je hem liever niet terug (indien verzekerd)
Wel handig voor als je de motorfiets uitleent, weet je gelijk waar hij/zij allemaal geweest is :schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: gps tracker

Bericht door Frank »

Camino schreef: za 16-09-2017, 08:42 Deze prepaid kaarten kun je in drie formaten uitdrukken ...
Dat kan met alle simkaarten, maar het probleem hier was (denk ik) dat als je de kleinste eruit drukt en activeert in een telefoon, hoe krijg je hem dan weer in het grootste formaat om hem in de tracker te plaatsen? ;)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: gps tracker

Bericht door Camino »

Ik bewaar altijd de kaart waar ik ze uitdruk. Dan kun je ze altijd terug drukken. Dat gaat goed hoor.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Plaats reactie