Updaten Garmin

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Updaten Garmin

Bericht door Ballie »

Van de week bezig geweest om mijn zumo 590 te updaten. Voor de zekerheid eerst alleen de software laten updaten. Dit ging prima. Vervolgens de kaart-update in werking gezet. Helaas, wat nooit gebeurt, gebeurde nu wel. Tijdens het downloaden van de kaarten sloot Garmin Express spontaan af. Hierna loopt hij bij elke volgende poging om te updaten compleet vast.

Tegen mijn verwachting in (en tot mijn grote opluchting) werkt de Zumo nog wel. Ik verwacht dan ook dat er ergens een bestandje op de PC staat dat verwijderd had moeten worden. Maar welke, en waar die staat dat is de vraag...

Ik moet dit doen op de PC van mijn vrouw (want windows) en niet op mijn eigen PC (want Linux).

Heeft iemand hier enig idee hoe ik de boel weer vlot kan trekken?
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: Updaten Garmin

Bericht door De Graaf van Salland »

Nee, geen idee.
Maar Garmin heeft een redelijk goede helpdesk (weet ik uit eigen ervaring)
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Gebruikersavatar
Ate
Berichten: 436
Lid geworden op: di 31-05-2011, 18:33
Mijn motor is een: DL 650 (2004)
Woonplaats: Oosterwolde

Re: Updaten Garmin

Bericht door Ate »

javawa device manager. gratis te downloaden. kun je zien welke kaarten er op de zumo staan en welke goed zijn en welke niet goed zijn.

Kijk eens op http://www.javawa.nl/

Hier staan hele leuke tips en trucs over je navigatie. Niet alleen voor de zumo
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Updaten Garmin

Bericht door RedStrom »

Check mrgps.nl.
Hij heeft er geloof ik een item over.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Updaten Garmin

Bericht door Ballie »

Het eerste wat ik gedaan heb was contact opnemen met de helpdesk. Deze kwam wel heel snel met een antwoord, maar niet met een antwoord waar ik wat aan had.

Hier mijn melding:
Vandaag is Garmin Express gestopt tijdens het downloaden van nieuwe kaarten. Nu loopt Garmin express steeds vast wanneer ik de update opnieuw wil starten. Soms zodra ik op "Alles updaten" klik. Soms pas wanneer ik de voorwaarden al heb geaccepteerd en op doorgaan heb geklikt. Er vindt dan geen enkele activiteit meer plaats. Wat kan ik hier aan doen?
Hier de reactie:
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Nederland.

Garmin Express maakt verbindt met Internet om software, kaartupdates en andere downloadable content voor Garmin toestellen te downloaden. Problemen met de internetverbinding kunnen ervoor zorgen dat Garmin Express de inhoud niet kan downloaden. Dit probleem veroorzaakt onder andere:
  • Er was een probleem tijdens het installeren van de update foutmelding
  • Er was een probleem met het installeren van de inhoud foutmelding
  • Er is geen voortgang zichtbaar
  • De voortgang loopt terug
Als dit gebeurt, volgt u onderstaande stappen:
  • Controleer of de internetverbinding voldoet aan de vereisten van Garmin Express. U heeft een snelle internetverbinding nodig. Garmin Express kan niet orden gebruikt met mobiele breedband (MiFi, AirCard of mobiel internet), satellietinternet of inbelverbindingen.
  • Controleer of de Internet Service Provider (ISP) geen grote downloads beperkt.
  • Controleer of Garmin Express is bijgewerkt door te controleren voor updates .
  • Controleer of de computer voldoet aan de systeemvereisten voor Garmin Express
  • Zet Virtual Private Networks (VPN) uit als deze zijn ingeschakeld
  • Zet externe firewall software uit of voeg een uitzondering voor Garmin Express toe. De meeste antivirus en beveiligingssoftware zal dit vanzelf doen. In sommige zakelijke beveiligingsprogramma’s moet u dit handmatig instellen. Het is niet nodig om de geïntegreerde firewalls in Windows of Mac OS X uit te zetten.
  • Als u Wi-Fi gebruikt, zet Wi-Fi dan uit en sluit uw computer direct aan op de modem met een ethernet kabel
  • Controleer of de datum, tijd en tijdzone correct zijn ingesteld op de computer
  • Controleer of de proxy-instellingen communicatie met de Garmin servers toestaan
Deze stappen lossen problemen met het downloaden van inhoud in Garmin Express op.

Als er nog iets is waarmee ik u kan helpen, dan ben ik u uiteraard graag weer van dienst.
Al deze zaken had ik al gecontroleerd voor ik contact opnam met de helpdesk. Mijn vervolg mail is niet meer op gereageerd...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Updaten Garmin

Bericht door Eikie »

Je kan ook even langsrijden bij een Waypoint vestiging en uitleggen wat er gebeurd is. Als het in de winkel niet te druk is helpen ze je vaak even en sluiten de Garmin aan bij hun op de computer. Goede service bij die mensen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Updaten Garmin

Bericht door Ballie »

Ik heb hem niet bij Waypoint gekocht. Zijn ze dan nog steeds zo behulpzaam? Maar het is inderdaad het proberen waard.
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Gebruikersavatar
Rjzilver
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 04-11-2016, 21:27
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000XT (2017)
Woonplaats: Noord Holland
Contacteer:

Re: Updaten Garmin

Bericht door Rjzilver »

Ik had de mijne ook niet bij Waypoint gekocht (was zelfs een BMW Navigator 4) maar dat was geen enkel punt. Voor €45,- werd een volledig weigerende Navy 4 weer tot leven gewekt.
Groet, Roelof Jan
Suzuki V-Strom 1000 XT ABS (2017)
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Updaten Garmin

Bericht door Eikie »

Mijn oude Zumo 210 werd op een stille dinsdag middag aan de computer gehangen, geschoond en geupdate. Kostenloos in Moordrecht. Wel had ik op dat moment een nieuwe 12v voeding gekocht
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Updaten Garmin

Bericht door Frank »

Dit probleem lijkt aan de PC te liggen... kun je die dan ook meenemen naar Waypoint? :D
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Updaten Garmin

Bericht door Ballie »

Ehm, in elk geval niet op de motor :mrgreen:

Maar ik zal eerst eens proberen om Garmin Express te verwijderen en opnieuw te installeren. Als er dan een bestand dwarsligt, dan wordt dat (hopelijk) meteen verwijderd...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Updaten Garmin

Bericht door TT-Strom »

Minder man..ben zelf erg terughoudend geworden met updaten, zal Murphy's Law zijn maar die keren dat ik ging updaten ging het elke keer mis...

Heb niet het gevoel/idee dat Garmin Express hele stabiele software is.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Plaats reactie