Pagina 1 van 1

onroute select 1001 start niet

Geplaatst: zo 04-06-2017, 21:12
door V-for-Herman
Ik heb in maart de Onroute Select 1001 motorroutes geinstalleerd en ook gewoon gebruikt, maar vandaag de cd erin, starten maar niet werken....
Ik krijg alleen maar het start icoon in mijn taakbalk te zien maar het progamma start niet door..
Wat kan dat zijn??

Re: onroute select 1001 start niet

Geplaatst: zo 04-06-2017, 23:31
door RedStrom
Windows versie?
Automatisch afspelen cd staat aan?
Zoek in verkenner op de cd naar een .exe bestand. Zal onroute.exe oid heten.
Dubbelklikken.
Wat gebeurt er dan?

Re: onroute select 1001 start niet

Geplaatst: ma 05-06-2017, 10:01
door V-for-Herman
Alles al gedaan wat jij ook voorstelt, zat zelf ook nog te denken aan de laatste updates van flash en andere drivers.
Alles geüpdatet maar helaas geen soelaas...

Re: onroute select 1001 start niet

Geplaatst: ma 05-06-2017, 13:02
door RedStrom
CD-speler? Virusscanner, firewall?
In een andere computer geprobeerd?

Re: onroute select 1001 start niet

Geplaatst: ma 05-06-2017, 13:30
door Bruur
Ik heb het zelfde probleem, na het opstarten blijft het beeld zwart. Op me andere computer werkt het wel.
Ook opnieuw installeren helpt niet.



Re: onroute select 1001 start niet

Geplaatst: di 06-06-2017, 18:51
door V-for-Herman
Heb helaas geen andere computer om de cd te testen, maar andere cd/dvd prog. werken weer wel gewoon op mijn laptop..
En idd, opnieuwe installeren helpt ook niet.
Zal mijn kaspersky virusscan eens uitschakelen en het nog eens proberen.

Re: onroute select 1001 start niet

Geplaatst: di 06-06-2017, 19:57
door Iron Horse
Welk besturingssysteem gebruik je? Windows 7, 8, 10? Eventueel compatibiliteitsprobleemoplosser (Win 10) gebruiken (menu rechter muisknop) of programma proberen op te starten in een backwards compatibele versie. (Ook met rechter muisknop maar voor eerdere versies dan Win 10.)

Re: onroute select 1001 start niet

Geplaatst: di 06-06-2017, 20:21
door V-for-Herman
Windows 8.1 je suggestie probleemoplosser geprobeerd maar helaas pindakaas...
Zojuist een mailtje met het probleem naar support van Onroute gestuurd.
Nu wachten op antwoord en evt. oplossing.

Re: onroute select 1001 start niet

Geplaatst: di 06-06-2017, 20:41
door Frank
Brrr.. Windows... ik gebruik het al 10 jaar niet meer... :D

Re: onroute select 1001 start niet

Geplaatst: di 06-06-2017, 21:26
door Ebrostrom
+1...oh nee toch nog wel op t werk maar goh wat werkt t daar ook vaak niet...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: onroute select 1001 start niet

Geplaatst: wo 07-06-2017, 08:19
door Bruur
Beide computers zijn het zelfde met win.10 en instellingen. De ene wel de andere werkt niet. Ook de computer terug zetten naar een datum dat onroute wel werkte helpt ook niet.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk


Re: onroute select 1001 start niet

Geplaatst: wo 07-06-2017, 15:45
door Bruur
Net zo onverwachts als hij het niet deed doet hij het ineens weer.
Ik heb niks veranderd aan de instellingen van de computer.
Alleen de route bekijken in de browser doet het nog niet goed.
Daar zijn weer andere programma's voor om de routes te bekijken

Re: onroute select 1001 start niet

Geplaatst: wo 07-06-2017, 17:54
door V-for-Herman
Vandaag een antwoord gehad van Onroute, er zijn 2 mogelijke oplossingen.
De eerste werkte direct al, dit is:
Houd de shift toets ingedrukt terwijl je met de rechter muisknop op het icon van Onroute in de taakbalk staat en kies "Maximaliseren"
Hoe simpel kan het zin... :>}
De 2e oplossing is een bestand downloaden.

Dank allen voor het meedenken.

Re: onroute select 1001 start niet

Geplaatst: za 14-07-2018, 18:43
door ALPL
Had zojuist hetzelfde... de shift-oplossing werkt hier ook. Heel bijzonder... :)