Bluetooth koppeling Tomtom

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Erik
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 04-01-2017, 20:24
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 ABS Black Rhino

Bluetooth koppeling Tomtom

Bericht door Erik »

Vorige week de nieuwe Tomtom Rider 450 aangeschaft. Na montage op de motor het apparaat gekoppeld. Helaas ontstonden toen de problemen. De verbinding werd gemaakt en constant weer verbroken zowel met mijn telefoon als ook communicatiesetje. Na meermaals contact met de klantenservice. Kwam na 5 keer contact zojuist het antwoord dat het een bekende BUG is bij meerdere rider toestellen. Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing. Hopelijk op korte termijn beschikbaar. Misschien hier meerdere met de zelfde problemen ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: Bluetooth koppeling Tomtom

Bericht door Marian »

Als je even naar beneden scrollt in dit topic kom je een aantal gevallen tegen. 9 plekjes naar beneden mij eigen probleem en oplossing aangaande BT koppeling ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Erik
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 04-01-2017, 20:24
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 ABS Black Rhino

Re: Bluetooth koppeling Tomtom

Bericht door Erik »

Had al gekeken echter is er voor mijn probleem nog geen oplossing voor handen aldus Tomtom en erkenden ze een groter probleem.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: Bluetooth koppeling Tomtom

Bericht door Marian »

Mn probleem is ook niet opgelost maar tijdelijk wel te omzeilen door alles in 1 bepaalde volgorde verbinding te laten maken. Als ik headset eerst doe ben ik ook iedere x verbinding kwijt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Bluetooth koppeling Tomtom

Bericht door Hans Vaessen »

Erik schreef: do 11-05-2017, 18:44 De verbinding werd gemaakt en constant weer verbroken zowel met mijn telefoon als ook communicatiesetje. Na meermaals contact met de klantenservice. Kwam na 5 keer contact zojuist het antwoord dat het een bekende BUG is bij meerdere rider toestellen.
Er zijn heel veel mogelijk toestel/telefoon/headset combinaties dus ik hou een kleine slag om de arm. Maar...

Ik denk dat de TT helpdesk zich hier vergist. Er is weliswaar sprake van een BT probleem waaraan gewerkt wordt maar dat heeft te maken met een, soms, erg 'hees stemgeluid' van de TT. Dat lijkt veroorzaakt te worden door conflict met de dataverbinding. Doet zich bij specifieke combinaties voor.

In dit geval, alsmaar 'wisselen' van verbinding is er hoogswaarschijnlijk sprake van een gebruikersfout:
Dit gebeurt namelijk als je je telefoon zowel aan de headset als aan de rider koppelt met handsfree protocol. Je telefoon weet dan niet via welke apparaat hij moet verbinden cq de twee vechten om voorrang.

Voor handsfree moet je je telefoon ALLEEN met de Rider verbinden. En de Rider met de headset.

Wil je echter ook vanuit je telefoon muziek streamen naar de headset dan zul je daarvoor meestal aan andere toestcombinatie op de headset moeten gebruiken. Zoek in de handleiding van je headset op 'audio' cq 'A2DP.
Erik
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 04-01-2017, 20:24
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 ABS Black Rhino

Re: Bluetooth koppeling Tomtom

Bericht door Erik »

Helaas blijft geen enkel device verbonden. Ongeacht het aantal of type.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Gebruikersavatar
David
DL1000 berijder
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 14-06-2015, 21:54
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L6
Woonplaats: Julianadorp

Re: Bluetooth koppeling Tomtom

Bericht door David »

Wat bij mij het beste werkt is eerst alle apparaten aanzetten. En als laatste de headset inschakelen.

Als ik eerst de headset en daarna de Tom Tom aanzet komt het apparaat in een soort van loop. Waarbij er telkens wel/niet verbonden in het beeld komt te staan.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Bluetooth koppeling Tomtom

Bericht door Bacchus »

Mijn telefoon en mijn tomtom heb ik beide gekoppeld aan mijn Scala rider.
Ze werken prima door elkaar. Eerste plaats komt de tomtom, daarna mijn telefoon/Mp3-stand.

Zodra echter een mederijder zich aansluit op mijn headset via een 2de scala rider, valt de verbinding weg.
Zeer lastig gezien ik graag mijn navigatie hoor, dan kan ik mijn ogen meer op de weg houden.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Bluetooth koppeling Tomtom

Bericht door Marian »

Ik had vandaag ook continue verbinding die verbroken werd of een device dat niet gevonden werd. Mn telefoons moesten geupdate worden en daarna moest ik ook alles even ontkoppelen door alle apparaten bij elkaar te verwijderen en daarna werkt het weer prima.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Bluetooth koppeling Tomtom

Bericht door Hans Vaessen »

Ik had net contact met iemand waarbij ook de BT alsmaar aan/uit ging en bij hem bleek dat de ingeschakelde wifi hotspot de oorzaak was. Wellicht goed ook daar even naar te kijken.
Erik
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 04-01-2017, 20:24
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 ABS Black Rhino

Re: Bluetooth koppeling Tomtom

Bericht door Erik »

Ook die heb ik uit staan. Zelfs wanneer ik enkel BT aan heb zonder andere verbindingen blijft het probleem bestaan. Update ontvangen van de helpdesk TT. De technische afdeling werk momenteel aan een oplossing.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Bluetooth koppeling Tomtom

Bericht door Bacchus »

Uiteraard geen hotspot aanstaan, vreet ook batterij. Nooit wifi alleen 3g sync (ivm e-mail) en bt.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Plaats reactie