Converteer vraagje

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
V-for-Herman
Berichten: 286
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Converteer vraagje

Bericht door V-for-Herman »

Hans Vaessen spreekt in een van zijn verslagen over het converteren van een GPX bestand naar Track bestand, de zg. broodkruimels".
Kan ik nu deze GPX bestanden die ik van het internet pluk en die weinig waypoints bevat, converteren naar een Track bestand in bv. MyRoute-App (gold) waarbij ik dus zoals in een uitleg niet de snelweg wordt opgestuurd? Dus zal deze convertie er automatisch veel meer waypoints aan toevoegen om dit te voorkomen?
Natuurlijk als je de kronkelroute heb gekozen.

Groet,
Hetman
V-Strom Bj.2010
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Converteer vraagje

Bericht door RedStrom »

Ja.

Gewoon proberen.
Basecamp, ook zonder kaart op de pc, kan het ook prima.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Converteer vraagje

Bericht door Hans Vaessen »

V-for-Herman schreef: ma 20-02-2017, 10:46 Kan ik nu deze GPX bestanden die ik van het internet pluk en die weinig waypoints bevat, converteren naar een Track bestand in bv. MyRoute-App (gold) waarbij ik dus zoals in een uitleg niet de snelweg wordt opgestuurd?
Bij een dergelijk gpx-bestand heb je in essentie twee mogelijkheden:
a. het bevat dusdanig veel viapunten dat het zelfs met rechte lijnen de bedoelde route redelijk goed volgt. In dat geval zak het, met enige nabewerking, best lukken
b. het gpx bestand bevat een garmin-route. Veelal minder via's, maar 'onderhuids' wel de track informatie. MRA die met die onderhuidse gegevens echter niets.

Makkelijkste werkwijze is zo'n gpx even te openenen in Basecamp (zelfs als er geen kaart in zit). Zie je daar een 'vloeiende route' (ergo: geen rechte lijnen?) dan heb je inderdaad met een dergelijk type route te maken. Dubbelklik even op de routelijn en kies voor 'spoor maken'. Je ziet dan dezelfde routenaam, maar dan voorzienvan twee 'voetjes'. Da's de track; exporteer die als gpx.
Alternatief, maar iets meer blackbox is je route even van gpx naar gpx te converteren met http://www.gpsvisualizer.com/

Overigens is dit één van de thema's die aan bod komt (cq gaat komen) in https://www.mrgps.nl/gps/toeren-met-je-tomtom/
Plaats reactie