Problemen met de Garmijn Zumo 390LM

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Tatanka

Problemen met de Garmijn Zumo 390LM

Bericht door Tatanka »

Ik heb het volgende probleem met de Zumo 390LM. Ik heb netjes een route uitgezet in Basecamp, waarbij ik bij mijn vorige Garmin toestellen, geen problemen mee had, en deze lekker kon rijden. Bij de 390LM, verzend ik de route naar de de GPS. Op het moment dat ik de GPS start, zegt deze ik heb nieuwe routes, moet ik deze importeren, ik klik op JA, en er vind automatisch een herberekening plaats.. Als je de route gaat rijden (zoals vandaag), stuurt hij mij op een bepaald moment naar links (terwijl ik weet dat ik naar rechts moet). Daarna begint het apparaat vreemd te doen, en wil me terug sturen naar het punt waar het verkeerd is gegaan.

Hou zou ik dit kunnen oplossen? IK wil n.l.niets laten herbereken (deze staat ook uit op de GPS)! Dus m.a.w. de route die ik in Basecamp heb gemaakt wil ik verzend naar de GPS, en bij het opstarten (want dit vraagt het toestel) niet herberekenen?

M.v.g. Wil
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: Problemen met de Garmijn Zumo 390LM

Bericht door De Graaf van Salland »

Als je een route maakt in basecamp, dan heb je harde en zachte waypoints.
De harde waypoints MOET 'ie overheen komen. De zachte kan 'ie overslaan.
Bij herberekenen zal de GPS sommige zachte waypoints overslaan, maar de harde niet. MrGPS heeft hier een goede video over.

Weet je zeker dat je herberekenen hebt uit staan ?
Bovendien is dit afhankelijk van je "profiel"; in mijn Zumo350 staat herberekenen uit onder m'n motorprofiel, maar in mijn autoprofiel staat het aan.

GvS
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Tatanka

Re: Problemen met de Garmijn Zumo 390LM

Bericht door Tatanka »

Mijn vraag is of het mogelijk is om de route die je naar je GPS stuurt, NIET te laten her berekenen.

Want zodra ik de GPS opstart, wanneer ik nieuwe route heb geladen via Basecamp, vraagt hij of ik de route wil importeren naar de reisplanner, en dan gaat de GPS hem automatisch herberekenen, en dat wil ik NIET.
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: Problemen met de Garmijn Zumo 390LM

Bericht door De Graaf van Salland »

Als je dezelfde kaarten in je GPS en in Basecamp hebt zitten, dan zal het herberekenen exact dezelfde route opleveren. (Toch ?)
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Problemen met de Garmijn Zumo 390LM

Bericht door Hans Vaessen »

Sterker: ook al zijn die kaarten niet hetzelfde dan nog zal bij dit herberekenen de route in essentie niet veranderen.

Maar mogelijk vindt het effect een fase eerder plaats: http://www.mrgps.nl/kennis/route-verand ... t-toestel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tatanka

Re: Problemen met de Garmijn Zumo 390LM

Bericht door Tatanka »

Ik heb de juiste instelling Hans (eerdere fase). Mij gaat het erom, dat ik geen herberekening wil hebben, dit hebben mij vorige toestellen nooit gedaan. Maar mijn inziens kan je dit niet veranderen, of...?
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Problemen met de Garmijn Zumo 390LM

Bericht door Hans Vaessen »

Als de route 100% perfect is zal er niet worden herberekend. Omgekeerd: als er wèl wordt herberekend is daar een reden voor.

Die reden is:
- route is gemaakt in andere versie kaartmateriaal of
- route bevate viapunten die niet op de weg staan of
- de route is in trackformat

Het herberekenen van een dergelijke route kun je niet uitschakelen: omdat er 'iets' is met de route MOET het toestel herberekenen om de route te kunnen gebruiken.

ECHTER: dat herberekenen is niet hetzelfde als het herberekenen bij afwijken van de route. Bij deze vorm van herberekenen blijft de route in principe onveranderd. Behalve dat het even geduld vraagt kan het weinig kwaad.
Tatanka

Re: Problemen met de Garmijn Zumo 390LM

Bericht door Tatanka »

Ik heb de DVD aangeschaft, en nu zijn mij verschillende zaken duidelijk. Zoals via-punten goed controleren, zachte punten aanmaken e.d. Is echt een aanrader, vooral als je zelf routes uitzet. Ik heb nu verschillende aanpassingen gedaan en zal binnen kort de route nogmaals rijden, en benieuwd hoe die gaat reageren. Het is toch wel belangrijk dat je bij een nieuwe toestel ff wat test ritjes maakt, zodat je tijdens de grote motor vakantie niet voor grote verassingen komt te staan, en het voorkomt dat ook irritatie.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Problemen met de Garmijn Zumo 390LM

Bericht door Hans Vaessen »

Helemaal mee eens! En dan vooral, zodra je toch tegen een verrassing aanloopt er even de tanden in te zetten. Het is (bijna) altijd logisch verklaarbaar.
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Problemen met de Garmijn Zumo 390LM

Bericht door Ballie »

Mee eens, maar alleen als je goed op de hoogte bent van de werking van het apparaat. Wat voor de 1 gesneden koek is, waardoor deze het met twee klikken werkend krijgt, daar heeft de ander geen kaas van gegeten. En die laatste is vervolgens weken zoet met het vinden van een oplossing. Daarna vergeet 'ie 't natuurlijk nooit meer, da's dan wel weer een voordeel :mrgreen:
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Plaats reactie