tomtom rider europe 31

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
A5vanduijne
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 02-08-2013, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)

tomtom rider europe 31

Bericht door A5vanduijne »

Hoi beste mensen
Ik kan een tomtom kopen met bovenstaande typenaam.
Kent iemand dit type? Ik kan er nergens wat van terugvinden
Kan ik deze goed kopen of zitten hier soms haken en ogen aan?
Hoor jullie graag
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: tomtom rider europe 31

Bericht door Hans Vaessen »

Ik kom 'm hier en daar wel tegen als aanduiding (bijvoorbeeld op http://www.cnet.com/products/tomtom-rid ... -receiver/" onclick="window.open(this.href);return false;) en heb de indruk dat dat de Rider 1 is. Die 31 slaat dan vermoedelijk op het aantal landen oid.

Advies, als het inderdaad een Rider1 is (herkenbaar aan de 'rubber flap' aan de motorsteun): als dat 50 euro moet kosten kun je er geen buil aan vallen. Is het meer dan zou ik 'm lekker links laten liggen; goedkoop is duurkoop. De Rider 1 was echt fysiek niet in orde. de motorsteun vooral geschikt voor bevestiging op de kinderwagen. Tip: door de komst van de rider400 is het tweedehands aanbod van de rider 5 flink toegenomen.
Overweeg echter zeker ook de nieuwe Rider; dat is echt een aanmerkelijke verbetering tov de voorgangers..

<edit>: ik zie ook latere versies, ook rider 5, met aanduiding '31' - ik vermoed dat dat toestellen uit de Duitse markt zijn met iets beperkte kaartdekking (zonder UK, Scan??).
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: tomtom rider europe 31

Bericht door Patrick8888 »

Het is een tomtom rider 3de versie, volgens internet (3th edition). Met de kaarten van europa erop. Opzich een goed toestel. Weet alleen niet of je ook routes kan maken met deze via tyre. Verder weet ik het ook niet, misschien andere hier op het forum.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: tomtom rider europe 31

Bericht door Hans Vaessen »

Hij zal zeker met ITN overweg kunnen. Maar third edition zegt me niet zo veel. Ik vermoed dat het de 'urban rider' is, met max 48 viapunten.

Gaat het om een nieuwe? Wat moet je ervoor betalen?
Plaats reactie