Goedkope en goede navigatie

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Goedkope en goede navigatie

Bericht door Camino »

Ik heb besloten niet te gaan voor TomTom of Garmin omdat ik de systemen overdreven duur vind.
Vandaag een motor navigatiesysteem aangeschaft voor €159,95 van Prolech electronics. Eerste ervaringen zijn zonder meer goed te noemen. Heeft natuurlijk ook te maken met de frequentie waar ik gebruik van maak van navi en waarvoor je hem precies gebruikt.
Al met al had ik geen zin om honderden euro's uit te geven. Alles zit erbij incl. steun en dock. Er zit wel een stuursteun bij en ik maak gebruik van de beugel die al op de motor zat (van een rider). Past gelukkig precies want ik wil geen navi voor de klokken. Kleur was ook nog mooi oranje/zwart dus past mooi bij de klokken.
Gebruik zal ervaringen opleveren maar tot nu toe uitstekend.

Afbeelding

Ik heb hem gekocht bij Kievits electronics maar is op meerdere sites verkrijgbaar.Link voor de liefhebber:

http://www.dekievitelectronics.nl/a-376 ... n-scooter/
Laatst gewijzigd door Frank op wo 30-07-2014, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast. Gebruik aub de [URL]-link-[/URL] code voor externe links...
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Goedkope en goede navigatie

Bericht door Eikie »

Mooi ding. Zeker voor het geld. Route plannen van a naar b zal zeker lukken. Ik vraag mij alleen af of de TT of Garmin routes vanaf het forum ook omgezet kunnen worden naar jouw systeem. Misschien is daar wel een tooltje voor.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Goedkope en goede navigatie

Bericht door Bacchus »

Het zonneklepje is in ieder geval een stuk groter dan bij de Tomtom rider :duim:
Zowel op de Garmin 550 als de Rider 5 wil de zon nogal eens lastig doen. Het kleine klepje van de Rider helpt dan ook maar nauwelijks.

Kan zo niet vinden welke extensies je nav heeft. Maar met Tyre is veel om te zetten. Ziet er prima uit.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Goedkope en goede navigatie

Bericht door Camino »

Eerste ervaringen met een paar ritjes zijn goed. Wel vind ik dat de navi erg trilt maar dit heeft meer te maken met de wijze van bevestiging. Er zit inderdaad een stuurbeugel bij maar dan komt de navi voor de klokken en dat wil ik niet.
Bij het uitschakelen van snelwegen kiest hij leuke routes en bij het negeren van de route kiest hij binnen een paar seconden een alternatieve route. En of ik vastgestelde routes die op het forum staan kan downloaden daar heb ik me helemaal nog niet mee bezig gehouden. Is ook niet de reden waarom ik een navi aangeschaft heb.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Blue-Rhino

Re: Goedkope en goede navigatie

Bericht door Blue-Rhino »

Hoi Camino, ik heb dezelfde bevestiging op de strom voor de nav alleen staat hij bij mij een stuk lager!!!
Misschien zou dat schelen in de trillingen die je nu ondervindt.

Gr. Martin
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Goedkope en goede navigatie

Bericht door Camino »

Bedankt voor de tip Martin. De vorige eigenaar was kennelijk te lui om twee extra schroeven los te halen. Beugel zat maar op 2 punten vast. Nu op 4, hij zit een stuk lager en je ziet de beugel bijna niet meer. Trillingen zullen stuk minder zijn. Top! :duim:
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Goedkope en goede navigatie

Bericht door Camino »

Ben nu toe aan uit te zoeken of ik met deze navi ook kan communiceren met Tyre. Heb het nog niet uitgevonden want snap even nog geen reet van dat programma.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Goedkope en goede navigatie

Bericht door Eikie »

Volgens mij kan dit systeem routes van google maps verwerken.
Mijn zoon heeft ook deze navi. Ik zal hem eens polsen hoe hij dat doet.
Ik snap er namelijk ook geen reet van :schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Goedkope en goede navigatie

Bericht door Bacchus »

Communiceren met Tyre zal lastig zijn. Volgens mij werkt dit alleen samen met Garmin en Tomtom. Wel is het altijd mogelijk om een bepaald formaat op te slaan via Tyre en dan met je USB connectie en explorer (deze computer) te kopieren naar de daarvoor bestemde map op je navigatie.

Nu het bestandsformaat nog achterhalen :duim:
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Jacco02

Re: Goedkope en goede navigatie

Bericht door Jacco02 »

Camino schreef:Ik heb besloten niet te gaan voor TomTom of Garmin omdat ik de systemen overdreven duur vind.
Vandaag een motor navigatiesysteem aangeschaft voor €159,95 van Prolech electronics. Eerste ervaringen zijn zonder meer goed te noemen. Heeft natuurlijk ook te maken met de frequentie waar ik gebruik van maak van navi en waarvoor je hem precies gebruikt.
Al met al had ik geen zin om honderden euro's uit te geven. Alles zit erbij incl. steun en dock. Er zit wel een stuursteun bij en ik maak gebruik van de beugel die al op de motor zat (van een rider). Past gelukkig precies want ik wil geen navi voor de klokken. Kleur was ook nog mooi oranje/zwart dus past mooi bij de klokken.
Gebruik zal ervaringen opleveren maar tot nu toe uitstekend.

Afbeelding

Ik heb hem gekocht bij Kievits electronics maar is op meerdere sites verkrijgbaar.Link voor de liefhebber:

http://www.dekievitelectronics.nl/a-376 ... n-scooter/
Voor 50 euro minder kan je de opvolger hiervan al krijgen :wink: de Rage. Ik en mijn vriendin hebben beide al 3 jaar een peaklife en ondangs dat ze de laatste tijd erg vaak uitvallen tijdens het rijden doen ze het voor die 100 euro toch best goed. Hier en heel aantal paginas met info over het plaatsen van routes en andere gebruikers ervaringen van de peaklife en de nieuwe rage http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ees-1.html
Leocreusen

Re: Goedkope en goede navigatie

Bericht door Leocreusen »

4.3 inch Motor GPS Navigatie met Nieuwste Kaarten Europa van prolech
Nieuwe 4.3 inch waterdichte Motor GPS Navigatie. Dit navigatie systeem is voorzien van software en de nieuwste kaarten van heel Europa. Voorzien van bluetooth met A2DP + EDR
Met het gratis te downloaden programma Tyre kun je routes omzetten naar deze navigator, ook die je van internet download. past in het midden van mijn stuur op de V-strom met de bijgeleverde montage en de meters blijven zichtbaar.
Gekocht bij motorflo voor 160 euro, op verzoek ook leverbaar met speciale motorsoftware op micro SD.
zie:
http://www.motorflo.nl/4.3-inch-navigatie" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Goedkope en goede navigatie

Bericht door Dyrck »

Nog goedkopere navigatie:

Afbeelding
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Plaats reactie