660 met elke versie van bluetooth?

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

660 met elke versie van bluetooth?

Bericht door Joskestiller »

Misschien maak ik me zorgen om niks maar ik stel de vraag om zekerheid te krijgen.

Momenteel combineer ik mijn Garmin 660 met mijn oude gsm via bluetooth (samen met de scala rider G4). Ik zou mijn gsm willen inruilen voor een Huawei Ascend P6 maar zie dat deze werkt met Bluetooth 3.0 terwijl de meeste gsm's uitgerust zijn met 4.0.

Zijn er forumleden die een Huawei P6 combineren met hun Garmin 660? Graag jullie bevindingen.

Alvast bedankt.
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 660 met elke versie van bluetooth?

Bericht door Iron Horse »

Misschien dat deze informatie kan helpen?

They are backward compatible. But - since each version brings new functionalities with it, only the basic function set is backward compatible all the way, see the table for more detail. In addition to that 2 devices wanting to communicate using bluetooth have to support the same profile(s), the full piece that i copy/pasted from here.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Rongoos

Re: 660 met elke versie van bluetooth?

Bericht door Rongoos »

Tjee Rob, jij hebt ook overal een antwoord voor :worship:
Echt heel bijzonder :D
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: 660 met elke versie van bluetooth?

Bericht door Frank »

Denk dat de Bluetooth versies gewoon meegroeien met de Garmin bij iedere update, want heb zelf een Samsung S4 en geen problemen...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 660 met elke versie van bluetooth?

Bericht door RedStrom »

Bluetooth is backward compatible.
Garmin is nooit up to date. Die hebben fabrieken waar nog stoommachines (triple expansie is wel erg mooi!) in staan denk ik.
Oftewel: je telefoon gaat vast matchen met de 660.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: 660 met elke versie van bluetooth?

Bericht door Ebrostrom »

Als ik de tabel lees, maakt t geen donder uit of je BT2.0 of BT4.0 hebt ;-) voordeel ve versie hoger is idd vaak de extra mogelijkheden. Ze zullen niet snel iets schrappen.

Waarom neem je de 660 anders niet mee naar de winkel en test je het daar voordat je de telefoon meeneemt?

Mooie phones zijn dat trouwens.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 660 met elke versie van bluetooth?

Bericht door Iron Horse »

Let erop dat er ook nog low energy versies 4.0 bestaan die niet backwards compatible zijn!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: 660 met elke versie van bluetooth?

Bericht door Joskestiller »

Ebrostrom schreef:Als ik de tabel lees, maakt t geen donder uit of je BT2.0 of BT4.0 hebt ;-) voordeel ve versie hoger is idd vaak de extra mogelijkheden. Ze zullen niet snel iets schrappen.

Waarom neem je de 660 anders niet mee naar de winkel en test je het daar voordat je de telefoon meeneemt?

Mooie phones zijn dat trouwens.


Tapatalk via mijn  iPhone
Misschien best doen zoals Erik voorstelt om de 660 gewoon mee te nemen naar de winkel en ter plaatse te testen.

Bedankt voor de reacties en nog een prettig uiteinde!
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: 660 met elke versie van bluetooth?

Bericht door Hans Vaessen »

Ik verwacht hier geen enkel probleem. BT4 is vooral voor toepassingen met geringe data en dito gering stroomverbruik, zoals veel actuele domotica toepassingen. Voor telefonie wordt die techniek niet gebruikt.

Wat je wèl tegenkomt in de combi BT/Garmin voor telefonie is dat bijvoorbeeld niet bij alle apparaten het telefoonboek goed gebruikt kan worden. Op de motor gaat het echter meestal vooral om 'gebeld worden' en dan is dat minder van belang (hooguit dat je niet ziet wie je belt..).
Blue-Rhino

Re: 660 met elke versie van bluetooth?

Bericht door Blue-Rhino »

Het is een kwestie van proberen met bluetooth. Ik zelf heb een Zumo 340 LM echter vanaf FW versie 3.XX werkt bij mij de bluetooth headset niet meer. De remedie was voor mij dus niet updaten!!! Het gaat overigens om de combi Zumo 340 en Interfoon F5.

Gr. Martin
Plaats reactie