Pfalz met Hemelvaart

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
Tukker

Pfalz met Hemelvaart

Bericht door Tukker »

Afgelopen week de Pfalz bekeken: veel bomen daar. We hadden een tocht van Vrij-uit geboekt. Op woensdagavond naar Slenaken,250k regen en wind. Op donderdag naar Neustadt a/d Weinstrasse via vlot te berijden wegen, 350k met circa 20 graden en een zonnetje. Op vrijdag een rondje via de zuidelijk Pfalz, veel bomen en leuke kasteelruines, 270k met 16 graden en bijna geen zon. Op zaterdag een rondje noordelijk Pfalz met veel uitzicht maar weinig bezienswaardigheden en erg slechte wegen, 270 graden 12 graden en geen zon. Op zondag via de snelweg naar huis om de kids weer op te halen, 600k veel wind en regen en 8 graden.

M'n eega was voor het eerst mee achterop en ze had zich voorbereidt met een luisterboek om niet in slaap te vallen, iets wat ze in de auto al doet voordat we de straat uit zijn. Maar ze heeft zich kranig geweerd ondanks dat ze het erg koud heeft gehad. Zelfs 5 lagen thermokleding mochten niet baten. Het resultaat is in ieder geval dat we dit 't najaar gaan herhalen.

Op zich was het een leuk tochtje voor vier dagen, wel veel slechte wegen daar. Het is duidelijk dat de welvaart enigszins langs de Pfalz is getrokken de laatste tijd. Na vier dagen heb je de Pfalz ook wel weer gezien. Maar wat een bar slecht Hotel. Nu hadden we vorig jaar, na een Vrij-uit tocht in Normandie gedaan te hebben, al besloten om niet meer in die grote Hotelketens te overnachten maar dit was een last-minute actie van ons en hebben daarom voor 'makkelijk' gekozen. Het buffet-voer daar was gewoon iet te eten en zijn de derde avond dan ook maar uit eten geweest. Ik verheug me nu al op de 1e week juni als we een rondje Ardennen-Morvan-Jura-Vogezen gaan doen.

Ow ja, en Pa reed op z'n Honda Crosstourer mee, wat heeft dat ding dorst zeg! Meestal was de verhouding V-strom:Crosstourer 2:3 wat betreft benodigd aantal liters peut.

Groetje

Eelco
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Pfalz met Hemelvaart

Bericht door Iron Horse »

Je maakt ons wel nieuwsgierig welk hotel dat nu was waar we kennelijk beter niet heen kunnen gaan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Tukker

Re: Pfalz met Hemelvaart

Bericht door Tukker »

Vrij uit maakt bijna altijd gebruik van dezelfde hotels. In dit geval het ramada hotel in neustadt.
Leon

Re: Pfalz met Hemelvaart

Bericht door Leon »

Ik weet niet hoeveel extra watt een vstrom over heeft, maar dit zou iets voor je vrouw kunnen zijn?

http://www.powerlet.com/shop-by-product ... HEATCLTHNG


Ik heb de binnen handschoenen en dat is ECHT lekker in het voor/najaar


Tja, the Pfalz en ook de Eiffel zijn op een lager plan gezet toen er eerst heeeeel veeel eurotjes naar de voormalige DDR moesten O:-)
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 17-05-2013, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten. Anders werken langere links niet.
Plaats reactie