Alpe d'huez (zes)

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knarf1990
DL1000 berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 29-07-2010, 09:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: kop van Noord-Holland
Contacteer:

Alpe d'huez (zes)

Bericht door Knarf1990 »

Ik ga dit jaar met de motor richting de Alpe d'Huez. Dit is vanaf af mijn huis, bijna 1200 km..

Ik ben van plan om door Nederland de snelweg te pakken. Maar als ik dit vlakke kikkerlandje verlaten heb, zou ik toch wel graag de mooiere B weggetjes mee willen pakken. Mijn plaatselijke bekendheid in Frankrijk is ongeveer 0. Maar ik kan me zo voorstellen dat iemand van jullie hier wat beter bekend is of misschien zelfs al een leuke route weet.

Ik was niet van plan die 1200 km in één dag weg te rijden. heb me dan ook voorgenomen om er 3 dagen over te doen.

Mijn vraag dan ook: Weet iemand een mooie route vanuit Nederland naar de Alpe d'Huez?
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Alpe d'huez (zes)

Bericht door PDvD »

Goh toevallig dezelfde post als hier: http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... uez-1.html

Paar jaar geleden hebben wij ook in Oz en Oisans (naast Bourg d'Oisans) gezeten met Motorvision. Routes heen terug en daar in de buurt zijn te downloaden vanaf de oude pagina van toen: http://www.motorvision.nl/oz.html
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 03-05-2013, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten. Anders werken langere links niet.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Knarf1990
DL1000 berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 29-07-2010, 09:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: kop van Noord-Holland
Contacteer:

Re: Alpe d'huez (zes)

Bericht door Knarf1990 »

Zo toevallig is dat niet! maar goed scherp opgemerkt!
Echter vind ik het nog niet zo simpel om een goeie route te maken.
Vandaar dat ik de vraag her en der uit zet. Met de hoop op een zo mooi mogelijke route! :-)}
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Alpe d'huez (zes)

Bericht door Spip70 »

Vorig jaar (en ga dat dit jaar weer doen) in 2 dagen gereden. Eerste dag tot ongeveer bij Nancy via de snelweg en dan via Nancy binnendoor naar Besançon alwaar ik overnacht hebt. Toen weer binnen door (gewoon mijn Garmin gevolgd die snelweg uitsloot) door de Jura, via Bellegarde sur Valserine de Alpen ingetrokken. Kwam o.a. op de Croix de Fer uit voordat ik in Bourg d'Oisans aankwam. Waar ik precies gereden heb weet ik dus niet, heb gewoon vanuit Besançon het eindadres in mijn navigatie gezet en snelweg/tolweg vermijden.
Ik ken het westelijk deel van de Jura vrij goed (ook wel Haut-Jura genoemd), super mooi gebied om in rond te rijden. Het maakt dus niet echt uit hoe je rijd.

Een andere oplossing is om vanuit Nederland richting Reims te rijden (is binnedoor in 1 dag goed te doen), daarna mikken op de Haut-Jura (Lons le Saulnier, St Claude, Mijoux) en via de Col de la Faucille naar de zuidkant van de Jura. Dan kun je ervoor kiezen via Genève - Annecy richt de Alpen te gaan of rechtsom te gaan. Heel mis kan het niet gaan (alle wegen gaan toch naar Rome O:-) ).
Wel raad ik je aan in de Jura goed op je tank inhoud te letten, het kan soms even duren voordat je weer kan tanken.

Veel rijplezier!

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Plaats reactie