Met de motor naar Engeland

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
IrisdeBruijn123

Met de motor naar Engeland

Bericht door IrisdeBruijn123 »

Hi allemaal!

Ik had een paar vragen en uit ervaring weet ik dat jullie mij hierbij uitermate goed kunnen helpen:)

Zelf erg onervaren met het rijden naar het buitenland. 1 maal naar Duitsland geweest met een vriend maar nog nooit alleen.
Dit keer gaat dus de eerste keer worden!

Ik wil in Maart naar Engeland gaan met de motor. Nu dus een aantal vragen die hierbij komen..

Met de boot of trein? Qua prijzen ga ik waarschijnlijk liever met de boot.
Maar hier moet deze natuurlijk worden vastgezet. Moet ik dan zelf ratels mee nemen of hebben ze deze op de boot? (ik wil vanaf Calais naar Dover)

En dan hoorde ik iets over het afplakken van de lampen... Dit hoorde toch alleen bij auto's of ben ik gek?

Zijn er verder misschien nog belangrijke dingen waar ik op moet letten of rekening mee moet houden, behalve het links rijden :schater:

Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Met de motor naar Engeland

Bericht door Iron Horse »

Is allemaal al (grotendeels) uitgebreid verwoord in een eerder topic. Zie hier. Gaat weliswaar niet over Calais, maar het principe is hetzelfde. En ja, je moet je verlichting inderdaad ook afplakken. Links en rechtsrijdende motoren hebben hun koplamp anders afgesteld. Namelijk zodanig dat deze een groter deel in de berm schijnt. Daardoor kun je als je aan de andere kant van de weg rijdt iemand verblinden met een niet goed afgestelde of afgeplakte verlichting.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Shifty
DL1000 berijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
Mijn motor is een: CRF1000DH '17

Re: Met de motor naar Engeland

Bericht door Shifty »

Ik ga in mei naar de UK, maar ik ga door de tunnel. Is heel goed te betalen maar je moet dan ook eerst naar Calais.
Ligt er ook een beetje aan waar je in Engeland wilt rijden, als je onderin Engeland wilt zijn is de tunnel gemakkelijker.

Boeken gaat online en op de trein hoef je volgens mij niks vast te zetten, je blijft bij je motor voor zover ik dat weet.

Afplakken van de lampen doe ik niet, lijkt me ook een beetje overdreven.
Normaal rijd ik met een vriend uit Engeland richting Sauerland maar heb bij hem ook nog nooit wat afgeplakt gezien.

't Is voor mij ook de eerste keer dus best spannend, vooral links rijden.
Zorg dat je je reisverzekering en evt. wegenwacht goed voor elkaar hebt mocht je wat krijgen daar.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Met de motor naar Engeland

Bericht door Iron Horse »

Ik heb er nooit met de motor gereden, maar wel meermaals met de auto. Ik plakte de lampen ook nooit af. Maar ik had het setje wel in de auto liggen voor het geval ik eens zou worden aangehouden. Dan had ik het zogenaamd vergeten en kon het dan alsnog ter plekke doen. Scheelt dan hopelijk weer een boete. Zo'n setje (als je een kant en klare koopt) is maar eenmalig bruikbaar. Je kunt met de V-Strom helaas er ook niet vanuit gaan dat je bijvoorbeeld niet 's avonds rijdt omdat de Strom altijd licht aan heeft. Anders kun je je daar nog achter verschuilen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
IrisdeBruijn123

Re: Met de motor naar Engeland

Bericht door IrisdeBruijn123 »

Ik ga naar Reading het is namelijk maar voor paar dagen en ik verblijf daar. Ik zal wat ducktape voor de zekerheid meenemen:)

Ga gelukkig niet helemaal alleen heb een passagier achterop maar toch erg spannend.

Bij de trein is het volgens mij wel belangrijk van te voren te boeken. Anders word het een erg duur grapje. Met de boot scheelde dit volgens mij maar 20,- totaal.
Gebruikersavatar
Shifty
DL1000 berijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
Mijn motor is een: CRF1000DH '17

Re: Met de motor naar Engeland

Bericht door Shifty »

Reading, dan zou ik sowieso met de Eurotunnel gaan.
Ik zit in mei in dezelfde hoek van Engeland.

Iig veel plezier. :-)}
IrisdeBruijn123

Re: Met de motor naar Engeland

Bericht door IrisdeBruijn123 »

Dankjewel:) dat komt wel goed!!

Reis verzekering is iig helemaal in orde:) 1 zorg minder
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Met de motor naar Engeland

Bericht door Dyrck »

Ik ga met Pinksteren en pak de boot.
Ik ben al een aantal keren met de motor naar GB geweest en afplakken heb ik nog nooit gedaan.

Links rijden is geen enkel probleem met de motor.
Zolang je met het overige verkeer mee rijdt wijst het zich vanzelf.
Ik vind links rijden (met rechts voorrang) zelfs een stuk veiliger dan rechts rijden, omdat je bij links rijden beter overzicht hebt als er verkeer van rechts komt.
Waar je wel op moet letten, zijn de moment als je alleen weg rijdt en er is geen overig verkeer. Dan heb je sneller de neiging om toch rechts te gaan rijden.
Ik hoor van veel mensen dat ze daarom een gekleurd koord o.i.d. aan de linkerspiegel knopen, om je er aan te herinneren dat je links moet rijden.

Have fun!
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
IrisdeBruijn123

Re: Met de motor naar Engeland

Bericht door IrisdeBruijn123 »

Dat is wel een goed idee ja:)
Plaats reactie