met de trein naar italie: alessandria

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

met de trein naar italie: alessandria

Bericht door Jeen »

Ha beste mensen. 'k heb gisteren voor de meivakantie een retour met de autoslaaptrein van Düsseldorf naar Alessandria in Italie geboekt. Ik ben niet de eerste heb ik op het forum al gelezen, maar ik heb weinig gezien van tips voor die kant van Italie: leuke hotelletjes aan de bloemenriviera en zo. Iemand geweest? goede tips voor Ligurië? tips voor de trein? Interessante weggetjes voor de Garmin?
Ik meld begin mei wel even hoe het is geweest. Krijg nu wel vreselijke zin!! :D Groet Jeen
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: met de trein naar italie: alessandria

Bericht door Tulipan »

Even een vraagje tussendoor..... Heeft je betere helft nu haar roze papiertje en gaan het
nu met twee brommers :-)} :-)} ??
Quote:
" Bijna driekwart daarvan met mijn betere helft achterop en het eerste toertje Eifel samen is inmiddels ook achter de rug. Dat beviel ook haar zo goed dat ze inmiddels twee keer per week aan het lessen is. Dat gaat volgend jaar een leuke vakantie worden! "
Einde quote
Bron:http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... 989#p94989
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: met de trein naar italie: alessandria

Bericht door Jeen »

Goed opgelet Tulipan! Bij sommige zaken zou je willen dat je er meer tijd voor hebt :frusty: , zo ook zij voor de motorrijles. Ze vordert desalniettemin gestaag en begin mei examen. Duimen dus! Ik hoop wel in de (na?)zomer nog met twee fietsen een keer op pad te kunnen. Dan lijkt me Engelang/Schotland ook wel mooi. Nu dus nog achterop en ik moet de hellingproef maar weer eens met volle bepakking en duo gaan oefenen. Volgens mij is het rijden geen straf in Italie. Ik gok zo op 20 graden en een lekker zonnetje .
groet Jeen
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: met de trein naar italie: alessandria

Bericht door Bozobin † »

Met 35 graden door de Po vlakte is echt NIET leuk meer !
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: met de trein naar italie: alessandria

Bericht door Iron Horse »

Dat klopt helemaal en kan ik uit ervaring bevestigen. Maar met de meivakantie zul je die temperatuur denk ik niet gaan halen. Was het maar waar dat het wel kon zou je bijna denken, maar dat gaat niet lukken weet ik bijna zeker.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: met de trein naar italie: alessandria

Bericht door Frank »

Och, als je in Alessandria van de trein rijdt, ben je de Po-vlakte al bijna over... :o)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: met de trein naar italie: alessandria

Bericht door Tulipan »

Wat oefenen met een helling is helemaal niet nodig ( iets hoger toerental ), de breedte van de koffers wel.
Als de duo weet hoe ze zich moet gedragen op een tweewieler dan is de bepakking ( mits evenwijdig geladen )
geen enkel probleem meer, als je eenmaal rolt merk je die exstra kilo´s niet meer. Beetje langere remweg
maar dat is het wel
http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... en#p101712
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: met de trein naar italie: alessandria

Bericht door Jeen »

Ik heb ortliebtasjes aan de zijkant. Bevielen de vorige keer prima. Niet de allergrootste maar maken de fiets niet breder dan strikt noodzakelijk en wegen niks. met 115 liter in totaal en een klein rugzakje van de duo als reserve moet het maar lukken. Ik ben nog wel een bevestiging voor de garmin aan het bedenken :idea: . Een simpel stripje in U vorm gebogen tussen de twee draaiknoppen van de madstad/kloontje lijkt me wel iets. kost niks en is in een kwartiertje gemaakt en blijft volledig verstelbaar, mocht ik last van spiegeling van de zon hebben. Alleen maar hopen dat het apparaat niet te zwaar is. Komt op die plaats ook mooi in je gezichtsveld terecht zonder er last van te hebben. Als ik heb gemaakt wat ik nu in m'n hoofd heb, én het voldoet zal ik wel een fotootje plaatsen.

die 35 graden zou mooi zijn maar dat is wel wishful thinking.
Plaats reactie