Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AJS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 16
Lid geworden op: di 13-10-2009, 09:41
Mijn motor is een: KTM 1190 Adv
Woonplaats: Uithoorn

Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door AJS »

Eind augustus gaat het dan echt gebeuren: de Eifel of de Ardennen. :lol: :lol: :-)} Vanwege rest van de familie niet vaak de kans om weg te gaan met de motor, maar nu gaat de hele familie mee (in de auto) en kan ik op de motor. Een weekendje net over de grens in Duitsland ter hoogte van Vielsam. Wirftall heet het vakantiepark. Dat betekent voor mij dagje heen rijden, twee dagen toeren en weer een dagje terug rijden! Eindelijk! :-)}

Ik heb Eifel en Ardennen wel voorbij zien komen op het forum en op andere plekken, maar over het algemeen in wat oudere berichten. Ik ben op zoek naar routes die in die buurt zijn en het liefst in de Eifel en bij mijn verblijf langskomen. Mijn verblijf is in het stadje D-54589 Stadtkyll/Eifel. Ik gebruik zelf een Garmin.

Het zou geweldig zijn als iemand iets heeft, want met een route rijden kan ik mij op de weg concentreren.

Alvast dank!! :worship:
ik zweer het je, als de zon schijnt knipoogt ie ....

gr Annejan
Ralf

Re: Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door Ralf »

richting daun en cochem :-)}
Fred

Re: Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door Fred »

Goi AJS,

ik heb je er een paar verstuurd, plezier ermee. :-)}
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door Joskestiller »

Fred schreef:Goi AJS,

ik heb je er een paar verstuurd, plezier ermee. :-)}

Dag Fred,

Zou je mij die ook eens willen doorsturen? Ik plan over enkele weken ook nog eens die kant uit te gaan.
Alvast bedankt.

Joske
Honi soit qui mal y pense!!
MacReal

Re: Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door MacReal »

Heb misschien nog wel ergens een paar routes liggen van vorig jaar (toen ben ik ook in wirftal geweest)

En gevonden :P Mocht je het garmin bestand willen hebben, stuur me maar een mailtje ;)
Gebruikersavatar
AJS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 16
Lid geworden op: di 13-10-2009, 09:41
Mijn motor is een: KTM 1190 Adv
Woonplaats: Uithoorn

Re: Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door AJS »

@Fred: Ik heb ze gehad. Dank je en ik ga er mee aan de slag!!


@MacReal: Ik heb je een mailje gestuurd! Thanks!!
ik zweer het je, als de zon schijnt knipoogt ie ....

gr Annejan
Fred

Re: Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door Fred »

Joskestiller schreef:
Fred schreef:Goi AJS,

ik heb je er een paar verstuurd, plezier ermee. :-)}

Dag Fred,

Zou je mij die ook eens willen doorsturen? Ik plan over enkele weken ook nog eens die kant uit te gaan.
Alvast bedankt.

Joske

Verzonden, plus 1 extra met rondje Eupen-Prum (dit is een hele mooie) heb hem zelfs nog eens overgedaan, wat ik zelden doe.
Ed Jonkmans

Re: Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door Ed Jonkmans »

Mag je mij ook doorsturen, die routes, aub. Ik heb nog wat verlof, dus er kunnen nog wel wat motorritten vanaf.
Alvast bedankt!
Grtz
Ed

Eifel routes: http://www.hansenwebsites.nl/index.html en http://www.eifelbiker.de/index.php
Laatst gewijzigd door Frank op vr 05-08-2011, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: links aangepast! Gebruik voor externe links de [url] en [/url] code, aub!
Fred

Re: Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door Fred »

Ed Jonkmans schreef:Mag je mij ook doorsturen, die routes, aub. Ik heb nog wat verlof, dus er kunnen nog wel wat motorritten vanaf.
Alvast bedankt!
Grtz
Ed

Ze komen eraan.

Eifel routes: http://www.hansenwebsites.nl/index.html en http://www.eifelbiker.de/index.php
Ed Jonkmans

Re: Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door Ed Jonkmans »

Bedankt Fred! Er zijn stukken bij die nog niet onder m'n wielen zijn geweest...
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
AJS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 16
Lid geworden op: di 13-10-2009, 09:41
Mijn motor is een: KTM 1190 Adv
Woonplaats: Uithoorn

Re: Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door AJS »

MacReal schreef:Heb misschien nog wel ergens een paar routes liggen van vorig jaar (toen ben ik ook in wirftal geweest)

En gevonden :P Mocht je het garmin bestand willen hebben, stuur me maar een mailtje ;)

Heb dit weekend twee van jou routes gereden, van 140 km en van 160km. Geweldig! Helemaal die van 160 met een stukje van de weg af! Net toen ik daar was een enorme hoosbu. Twijfelde nog of ik het zou doen, maar gelukkg doorgezet. Super!

Voor de eeste keer best vermoeid. Uieindelijk 1050km gereden in een weekend. Maar wel gaaf

Bedankt voor routes!

Annejan
ik zweer het je, als de zon schijnt knipoogt ie ....

gr Annejan
MacReal

Re: Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door MacReal »

Mooi dat de routes bevallen zijn! Al kun je daar in de omgeving wat dat betreft bijna niet verkeerd rijden ;)

Het stukje van de weg af viel reuze mee toch? Mooi stukje dwars door een bos heen. Toen ik daar zelf reed, stak er net een kleine ree incl moeder over. Erg leuk om te zien.
MacB

Re: Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door MacB »

Zondag gaan rijden in het Eifelgebied. Wat was dat daar, meer politie gezien dan anders op een gans jaar :(
De eerste gelukkige 68km/u waar hij 50 mocht, 20 euro, de 2de 115km/u waar hij 70 mocht, 183 euro. Als hij een Duitser was geweest was hij zijn rijbewijs kwijt geweest.
De plaats waar ze stonden was eigenlijk schandalig, weg leek net een snelweg breed overzichtelijk afdalend. Wij hadden geluk dat we gewaarschuwd werden, leek net braderij op de plaats waar men wat verder aan de kant werd gezet. Komt daar lekker binnen maar heeft geen re... met verkeersveiligheid te maken.
De 2de gelukkige werd na 5 min opnieuw aan de kant geplaatst " mijnheer heeft u het bordje niet gezien euh..... bord??" Verboden voor motorrijders op zat/zondag en feestdagen.
Omdat ze met 2 waren moesten ze slechts 10 euro per persoon betalen normaal is het 15. Ze mochten er wel verder doorrijden nu ze betaald hadden.
Wees gewaarschuwd, hou uw snelheid ginder goed in de gaten ;)
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door Jomme Dox »

Ik heb zo de indruk dat gij die 2de gelukkige waart ? :mrgreen:
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Mieps

Re: Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door Mieps »

MacB schreef:Zondag gaan rijden in het Eifelgebied. Wat was dat daar, meer politie gezien dan anders op een gans jaar :(
De eerste gelukkige 68km/u waar hij 50 mocht, 20 euro, de 2de 115km/u waar hij 70 mocht, 183 euro. Als hij een Duitser was geweest was hij zijn rijbewijs kwijt geweest.
De plaats waar ze stonden was eigenlijk schandalig, weg leek net een snelweg breed overzichtelijk afdalend. Wij hadden geluk dat we gewaarschuwd werden, leek net braderij op de plaats waar men wat verder aan de kant werd gezet. Komt daar lekker binnen maar heeft geen re... met verkeersveiligheid te maken.
De 2de gelukkige werd na 5 min opnieuw aan de kant geplaatst " mijnheer heeft u het bordje niet gezien euh..... bord??" Verboden voor motorrijders op zat/zondag en feestdagen.
Omdat ze met 2 waren moesten ze slechts 10 euro per persoon betalen normaal is het 15. Ze mochten er wel verder doorrijden nu ze betaald hadden.
Wees gewaarschuwd, hou uw snelheid ginder goed in de gaten ;)
Moin,moin...
Ik vind dat nog steeds een vraagteken. Ben benieuwd hoe ze met ons om gaan - nederlands rijbewijs, wonend in Duitsland. Duitsers zijn we niet, maar we wonen er wel... Ga het toch maar niet te veel onderzoeken denk ik :o)
Maar de prijzen zijn gunstiger in Duitsland - manlief reed een keer met auto (Duits kenteken uiteraard) 20 te hard (100-120 km/h); moest 20 euro betalen (zoals hierboven staat met 20 te hard)... denk dat dat in NL duurder geweest was...?
Naja, blijft altijd ff uitkijken - soms zie je ze weken niet en ineens zijn ze weer uitgevloegen die dieners :wink:
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door Wullebolle »

Mieps schreef:...
Ik vind dat nog steeds een vraagteken. Ben benieuwd hoe ze met ons om gaan - nederlands rijbewijs, wonend in Duitsland. Duitsers zijn we niet, maar we wonen er wel... Ga het toch maar niet te veel onderzoeken denk ik ...
Als het in D er hetzelfde aan toe gaat als in BE (en ook NL dacht ik, dan kun je er nog problemen mee krijgen.
Wie als buitenlander in BE woont, en er dus in het bevolkingsregister ingeschreven is, mag maximaal 6 maanden met een buitenlandse nrplaat rijden.
Na die 6 maanden moet je je voertuig laten inschrijven in BE en dus een BE nrplaat ophangen.
Reden is om financieel toerisme te vermijden. ttz dikke auto goedkoop laten inschrijven in buitenland en toch in BE wonen. Kanniet !
Wat het rijbewijs betreft, deze zijn europees geregeld, zou geen probleem moeten zijn, net als de verzekering. Enkel het inschrijven van het voertuig en de nrplaat is nationale materie.
Mischien toch maar es googelen?
Spooky Action At A Distance !
Mieps

Re: Wie heeft iets voor Eifel - Ardennen

Bericht door Mieps »

Wullebolle schreef:
Mieps schreef:...
Ik vind dat nog steeds een vraagteken. Ben benieuwd hoe ze met ons om gaan - nederlands rijbewijs, wonend in Duitsland. Duitsers zijn we niet, maar we wonen er wel... Ga het toch maar niet te veel onderzoeken denk ik ...
Als het in D er hetzelfde aan toe gaat als in BE (en ook NL dacht ik, dan kun je er nog problemen mee krijgen.
Wie als buitenlander in BE woont, en er dus in het bevolkingsregister ingeschreven is, mag maximaal 6 maanden met een buitenlandse nrplaat rijden.
Na die 6 maanden moet je je voertuig laten inschrijven in BE en dus een BE nrplaat ophangen.
Reden is om financieel toerisme te vermijden. ttz dikke auto goedkoop laten inschrijven in buitenland en toch in BE wonen. Kanniet !
Wat het rijbewijs betreft, deze zijn europees geregeld, zou geen probleem moeten zijn, net als de verzekering. Enkel het inschrijven van het voertuig en de nrplaat is nationale materie.
Mischien toch maar es googelen?
Dank!
Witte platen hebben we... alles netjes aangemeld...
Sowieso hebben we "alles geregeld" - inderdaad met je NL rijbewijs mag je nog een tijd rijden in DE. Net zoals dat we een NL ID hebben...
Het punt is alleen... die dienders die waarschijnlijk niet altijd weten hoe het zit... :roll: :wink:

Google... inderdaad... als we google toch niet hadden... :wink:

Sorry, we gaan offtopic...

[NU WEER ONTOPIC]
Plaats reactie