Rondje Scandinavië

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
Ipetra

Rondje Scandinavië

Bericht door Ipetra »

Wij komen al jaren in Noorwegen maar dit jaar gaat het echt gebeuren....

Aanstaande vrijdag, 15 juli vertrekken wij naar het noorden. Het doel? Via Denemarken, Zweden en (stukje) Finland naar de Noorkaap. Vanaf de Noorkaap volgen we de Noorse kustlijn tot aan Stavanger om vandaar een reis naar huis te plannen.

Afbeelding

Vorig jaar ben ik zelf voor het eerst met de motor op vakantie geweest. Dit beviel me erg goed maar mijn motor gaf niet het comfort en vertrouwen om deze geplande rit te maken. 8 weken geleden heb ik mijn Fazer vervangen voor een V-strom.
Na een aantal tochtjes ben ik ervan overtuigd dat deze motor mij veel plezier en vertrouwen zal geven in het Scandinavische landschap.

Om deze reis helemaal compleet te maken zijn in Mei naar IJsland gegaan. in eerste instantie zou dit de zomer bestemming met de motor zijn. Uiteindelijk gewoon een weekendje weg geworden. Super mooi eiland maar niet voor de motor. Bij slagen van deze trip hebben we dus alle Scandinavische landen gezien in 2011. :)

Ik heb een mat zwarte Strom uit 2008 gekocht. Deze uitvoering heeft valbeugels met beschermplaat, een originele koffer en handkappen.
Om hem compleet te maken en voor te bereiden heb ik de volgende zaken aangepakt:
- 12 volt aansluiting;
- Aansluiting acculader;
- Tassenset van Moto Detail;
- zelf gefabriceerde bagage rekje zodat tassen niet tegen kuipwerk komen;
- SW Motech tanktas;
- Touratech jiffy plaatje;
- Bagage rolletje voor aan valbeugels;
- Zumo 220 steun;
- Gopro hero steunen (diverse plaatsen);
- 12.000km beurt (met 11.000 km op de klok);
- Nieuwe set Bridgetone banden.

Schuur-maatje van de Strom mag ook mee. Deze grote en oudere broer heeft al wat meer ervaring in de bergen en mag dan ook deze zwaardere bagage dragen. De 1100rt van mijn vriend zal tijdens deze vakantie 100.000km op de teller zetten. Het is dus echt een vakantie voor jong en oud.

De route is een doel maar niets staat vast. Vrijdag avond zullen we landen in Kolding DK en verders moeten we half augustus weer op kantoor verschijnen. Alles daar tussen is afhankelijk van conditie, weer en technische gesteldheid.
Aan de voorbereiding kan het in ieder geval niet liggen.

Mocht je interesse hebben in de voortgang van onze reis? we zijn te volgen op twitter #J_en_P_inNorway
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Rondje Scandinavië

Bericht door RvGS »

Mooi reis planning... Ga jullie zeker volgen #_RvGS

planning is om in 2012 ook die kant op te gaan. :bye:
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Rondje Scandinavië

Bericht door Hessie »

Veel plezier!!!!
Morgen wordt het in ieder geval iets droger :)
Wel altijd prettig om met een beetje normaal weer te vertrekken.

Misschien komen we elkaar tegen in Noorwegen :wink:
Wij zijn daar de laatste week van juli en de eerste week van augustus.

Groetjes :bye: :bye: :bye:

Hessie
doei
Ipetra

Re: Rondje Scandinavië

Bericht door Ipetra »

Dank!

En ook jullie veel plezier in het hoge noorden :)
Plaats reactie