Rondje Frankrijk 2011

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Rondje Frankrijk 2011

Bericht door PDvD »

Nog een weekje en dan mag ik weer 2 weken gaan rijden in het land waar ik het lieftse rijd: Frankrijk! Het reisgezelschap: een 1100 en een 1200 GS. Beiden ook erg ervaren.
Alles natuurlijk goed voorbereid en de routes wil graag met jullie delen, misschien dat iemand er iets aan heeft.

Hieronder alvast een overichtskaartje van de complete route.

Afbeelding

Hieronder links naar de routes zoals we deze uitgewerkt op Motorvision hebben gezet. Natuurlijk gratis en voor niets downloadbaar voor de GPS.

Etappe 1: Eindhoven naar Vogezen
Etappe 2: Vogezen naar Jura (Col du Bramont, Ballon Alsace, Le Doubs)
Etappe 3: Jura naar Vanoise (Lac Annecy, Cormet de Roselend, Col Iseran)
Etappe 4: Vanoise naar Parco Argentera en Mercantour
Etappe 5: Mercantour naar Lac Serre Poncon
Etappe 6: Lac Serre Poncon naar Drome
Etappe 7: Drome via Ardeche en Auvergne naar Morvan
Etappe 8: Morvan via Bourgogne naar Franse Ardennen
Etappe 9: Franse Ardennen via Meusse naar Hilvarenbeek

Dagtochten hebben we ook al gemaakt en een reisverslag gaat zeer zeker volgen...
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Rondje Frankrijk 2011

Bericht door Fogel »

Leuk rondje! Goede plannen zo te zien,
Wel pittige etappes -qua lengte- zo te zien. (Maar volgens mij ben jij wel een doorrijder, je andere verslagen gelezen te hebben). Of deel je de etappes nog op in meerdere dagen? Zitten echt hele mooie stukken bij, dat stuk van Privas naar Le Cheylard reken ik tot één van mijn favoriete stukken weg op deze aardkloot. Trouwens, de hele Ardeche is gaaf motorpretpark en (gelukkig) een vergeten gebied.
Veel plezier! we wachten je verslag weer af!

Groeten,
Niels
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Koekoek
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 03-03-2010, 10:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050XT - 2022
Woonplaats: Sittard

Re: Rondje Frankrijk 2011

Bericht door Koekoek »

Vraagje; je schrijft duidelijk 'ervaren motorrijders'. Etape 1 is 580km / 7.45u Hoelang doet een onervaren motorrijder er dan over?

Ik wil over twee weken van Sittard (zuid limburg) naar Basel. Dit lijk me een mooie route om tot Strasbourg te nemen en dan nog een kort stukje snelweg in Duitsland of misschien jouw route helemaal volgen en binnendoor doorrijden tot mulhouse en dan naar Basel.

Ik heb het voordeel in tijd dat ik Eindhoven-Sittard (45min?) niet meer hoef te doen.

groeten, koekoek - Frank
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Rondje Frankrijk 2011

Bericht door PDvD »

Dat zijn rijtijden... tel daar al je tankstops, pauzes en eventueel oponthoud bij op... tijden hebben niets te maken met ervaren of niet, dat is wat het routeprogramma aangeeft wat haalbaar is.
Met ervaren bedoel ik meer 100.000+ buitenlandkilometers.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Strombo

Re: Rondje Frankrijk 2011

Bericht door Strombo »

Tussen Gap en de E15 kun je eigenlijk niet om de Mont Ventoux en Vaison la Romaine heen rijden. Je kunt dan bij Bollene de Route du Soleil oversteken en bij de Pond St.Esprit de Gorge Ardeche oppikken. Dit betekent dat je een klein beetje zuidelijker moet blijven op deze etappe, maar je krijgt er veel moois voor terug. :D
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Rondje Frankrijk 2011

Bericht door PDvD »

Mont Ventoux heb ik al een behoorlijk aantal keer gereden... Gorges d'Ardèche ook al 2 x. We verblijven ook een aantal dagen op Camping Moto en dat zijn van daaruit ook weer leuke dagtochtjes (alhoewel ik denk dat het meer allroad spelen daar in de buurt gaat worden)

Zie ook: http://vimeo.com/15917330 (van vorig jaar)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Strombo

Re: Rondje Frankrijk 2011

Bericht door Strombo »

Kijk, dat wist ik niet :D Bon voyage :!:
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Rondje Frankrijk 2011

Bericht door Wullebolle »

Weetniet of je deze kent:
Toffe motofriendly camping met ook goedkope hutjes te huur, een bar-resto met een uitstekende & entousiaste kokkin, en een grandioos uitzicht over de vallei.
Op de helling van de kleine Sint Bernard pas, een 40km noordelijk van de Col d'Iseran.
http://www.camping-larosiere.com/

goegelmaps: 45,62335, 6,85439


Have fun ... en vergeet geen kurkentrekker mee te nemen O:-)
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Rondje Frankrijk 2011

Bericht door PDvD »

Niet bekend maar hebben alle slaapplaatsen al itgezocht en in de route ingepland... gaat helemaal goed komen dus!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Ed Jonkmans

Re: Rondje Frankrijk 2011

Bericht door Ed Jonkmans »

Dat komt goed uit zeg! Ik ben al geruime tijd aan het rondneuzen voor routes richting Z-Frankrijk. Vorig jaar hebben we 12 dagen in het zuiden (hotel Thomas- Le Cannet) verbleven, en hebben dus daar al heel wat gereden. Maar we willen meer, maar dan niet meer steeds vertrekken vanuit hetzelfde hotel. Dus van de ene chambre d'hote naar de ander. Zo van "we zien wel waar we uitkomen, we willen geen tijdsdruk: mooie omgeving : we blijven een dagje langer.
Een vraagje: gaan je routes ook over onverhard, of kiezelbanen? Sinds onze valpartij (met gebroken pootjes) is m'n vrouw echt "allergisch" geworden voor slechte wegen.
Vorig jaar deden we verschillende cols met kiezelbaantjes en dat wil ik liefst niet meer meemaken. Dan klopt m'n hart ook wel wat sneller :oops:
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Rondje Frankrijk 2011

Bericht door PDvD »

Ed Jonkmans schreef:Dat komt goed uit zeg! Ik ben al geruime tijd aan het rondneuzen voor routes richting Z-Frankrijk. Vorig jaar hebben we 12 dagen in het zuiden (hotel Thomas- Le Cannet) verbleven, en hebben dus daar al heel wat gereden. Maar we willen meer, maar dan niet meer steeds vertrekken vanuit hetzelfde hotel. Dus van de ene chambre d'hote naar de ander. Zo van "we zien wel waar we uitkomen, we willen geen tijdsdruk: mooie omgeving : we blijven een dagje langer.
Een vraagje: gaan je routes ook over onverhard, of kiezelbanen? Sinds onze valpartij (met gebroken pootjes) is m'n vrouw echt "allergisch" geworden voor slechte wegen.
Vorig jaar deden we verschillende cols met kiezelbaantjes en dat wil ik liefst niet meer meemaken. Dan klopt m'n hart ook wel wat sneller :oops:
Grtz
Ed
Voor zover ik weet gaan alleen de dagtochten over "slechte" wegen.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie