Route 66

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
Fons53

Route 66

Bericht door Fons53 »

Iemand van de V Strommers ervaring met groepsreizen in de US?
We denken er over om in 2012 een motorreis in Amerika te maken.
Wie heeft er tips :?:
FastLoe

Re: Route 66

Bericht door FastLoe »

Ik zou zeggen, probeer vanuit Nederland een leuke route uit te stippelen. Nog tijd zat, zou ik zo zeggen.
Zoek via de verhuurbedrijven een type motorfiets waar je je prettig bij voelt
Markeer de plaatsen waar je wilt overnachten.
Laat de motorfiets afleveren op het vliegveld waar je wilt beginnen, liefst op datum van aankomst :wink:

:-)} :-)} :-)} :-)} :-)}

Lever daarna je motorfiets weer in op het vliegveld waar vandaan je weer naar Nederland wilt


Je begrijpt het al, ik heb een hekel aan groepsreizen :bye:
Ricco

Re: Route 66

Bericht door Ricco »

Het kan leuk zijn als het een groep is waar je in thuis kan voelen,tenzij het je vrienden zijn.
Maar dat gebeurt pas als je in de groep zit.
Zelf ben ik ook tegen groepsreizen maar ik heb het 1 keer mee getroffen.
Naar Portugal vanuit amsterdam!!! Hele mooie ervaring en naarmate ik de groep langer ken ging het steeds beter onderling.
Je bent op elkaar aangewezen en je gaat elkaar aanvullen.
En je wordt steeds inventiever. O:-)
FastLoe

Re: Route 66

Bericht door FastLoe »

ONAFHANKELIJKHEID.

Juist daarom heb ik voor een motorfiets gekozen. Normaal ga ik er in m'n ééntje op uit, Frankrijk Schotland. Afgelopen jaar toevallig iemand (een hele goede vriend en collega) op sleeptouw genomen. Een dag of 10 off road wezen rijden. Gewoon op Madeira 2 motorfietsen gehuurd en gaan.

Ik kan het heel goed met de beste man vinden en heb me prima vermaakt, alleen aan het eind van het jaar wel even gedacht, "Hé, ik heb dit jaar nog geen vakantie gehad"

Kijk, die 10 of 14 daagjes er alleen op uit, heb ik wel gemist.
Dit jaar gaan we in Mei met een iets groter groepje door Zuid Engeland (er kunnen er nog mee hoor) en dat doe ik alleen omdat ik weet dat ik toch nog een week of drie er alleen op uit ga.
Ed Jonkmans

Re: Route 66

Bericht door Ed Jonkmans »

@Fastloe: Zuid-Engeland: Dat ga ik in de gaten houden!
In het najaar willen m'n vrouw en ik dat deel van Engeland ook doen.
Misschien dat je er wat leuke Garmin GPS-tracks en tips aan kan overhouden :roll:
Maar eerst is er in April nog een weekje Normandië, nogmaals de Alpen tijdens het groot verlof en...
Grtz
Ed
FastLoe

Re: Route 66

Bericht door FastLoe »

Ik ben nog bezig de routes uit te zetten, voor 80% klaar.
Als we ze gereden hebben haal ik de waardeloze stukken uit de tracklogs en dan zouden er een paar leuke routes uit moeten kunnen rollen.
Strombo

Re: Route 66

Bericht door Strombo »

Ik heb ook wel eens gekeken naar motorverhuur in de VS. Errug kostbaar vond ik. Daarbij weet ik niet of je daadwerkelijk Route66 wil rijden, maar ik wil je wel aanraden goed na te denken wat je daar wil zien. Route66 is echt niet het mooist om te rijden, er zit veel snelweg tussen. Bovendien als je voor de mooie Western uitzichten gaat, deze liggen ten noorden van de Grand Canyon en niet aan de zuidkant. Het is echt positief bedoeld als zeg dat je misschien beter een mooie cabriolet kunt huren daar en gewoon thuis weer lekker motorrijden. De meeste motorrijders zag ik in Florida, niet in het zuidwesten.

O ja, groepsreis zou ik ook niet doen. Zeker niet in zo'n fantastisch land als de VS waar je ongelooflijk makkelijk kunt reizen en vakantievieren op eigen gelegenheid.
:D
Plaats reactie