Zuid-Engeland

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
FastLoe

Zuid-Engeland

Bericht door FastLoe »

Ben van plan om begin Mei een rondje Zuid-Engeland te doen, of in ieder geval uit te zetten voor een groepje.
Weet er nog iemand een paar leuke weggetjes daar?
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Zuid-Engeland

Bericht door RvGS »

Misschien staat hier wat tussen Leo :arrow: HIER , kleine 80 pagina's met reizen thread's :mrgreen:
South east England weekend rides en Trail route across England sprongen eruit.

Zijn al wat oudere draadjes en dus waarschijnlijk 'already done' door diegene die ze gepost hebben en waarschijnlijk weten ze nu ook waar je wel en waar je niet moet zijn :o) . Maar ik zou zeggen; vragen staat vrij en de meeste op dat forum zijn sengels en die kennen wel de juiste regio's en 'roads to be" :wink:

En hier nog wat leesvoer: :idea: Roads to get your pegs down on
En anders gewoon je Afbeelding achterna.

Have fun West Coast Rider :bye:
Groet, Robert |
FastLoe

Re: Zuid-Engeland

Bericht door FastLoe »

Mooi, we gaan het eens eventjes doorspitten, bedankt
Gebruikersavatar
Heleen
DL650 berijder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 04-04-2010, 17:39
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 V
Woonplaats: Huizen

Re: Zuid-Engeland

Bericht door Heleen »

He Fastloe,

Leuk idee! Wat had je in gedachten? Dagen, route, accomodatie, prijs ed.....
Never drive faster than your Angels can fly !!
FastLoe

Re: Zuid-Engeland

Bericht door FastLoe »

Ik dacht aan een dag of 6-7, accomodatie. Tja sommigen zijn allergisch voor tenten en slaapmatjes, ik krijg de kriebels van een hotelbed dus ik moet een beetje zien te plannen op campings met een hotelletje in de buurt, ligt er een beetje aan wie er mee gaan en hoeveel.
Verder probeer ik per dag zo'n 200-250 Km te plannen. Op Google Earth proberen de meest kleine smalle weggetjes te vinden om van A naar B te komen en als het kan, hier en daar ook een stukje waar ze het asfalt vergeten zijn.
Heenweg, proberen langs de zuidkust te rijden, dan via de "landinwaartse" route terug richting Stonehenge. Kijken of we het militaire oefenterrein daar over kunnen steken (300 vierkante kilometers zonder een meter asfalt) en dan weer richting boot of trein.

Het is allemaal nog een beetje in voorbereiding, datum is zo ongeveer 9 - 10 mei vertrek, alweer afhankelijk van wie en wat er meegaan en dan waarschijnlijk de zondag (15e) weer terug :-)}
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Zuid-Engeland

Bericht door Aad900 »

Ik voel wel wat voor een ritje naar Zuid Engeland. Ik ben er al een aantal keren geweest, maar meestal met de auto. In 2003 was ik er met de motor. Uiteraard ook langs Stonehenge geweest. Voor mij was het een beetje ontluisterend om een drukke autoweg vlakbij te horen. Al blijft het wel een indrukwekkend monument.
Afbeelding

Dartmoor vond ik wel een belevenis. Paarden, Schapen en ze steken gewoon over :P
Afbeelding

Ook heel bijzonder vond ik het Minack Theater vlakbij Land's End
Afbeelding

En leuke weggetjes zijn er genoeg
Afbeelding
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
FastLoe

Re: Zuid-Engeland

Bericht door FastLoe »

Ach Aad, die snelweg hoor je niet op de foto's :o)

Wie weet hoe het er daar overeen paar jaar uitziet, bezoekerscentrum??
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Zuid-Engeland

Bericht door Aad900 »

FastLoe schreef:Ach Aad, die snelweg hoor je niet op de foto's :o)

Wie weet hoe het er daar overeen paar jaar uitziet, bezoekerscentrum??

Dat klopt, en op de foto lijkt of ik er alleen was :schater:

Een bezoekerscentrum is er al jaren hoor :wink:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
FastLoe

Re: Zuid-Engeland

Bericht door FastLoe »

Ja, weet ik maar dat centrum staat nog niet heel hinderlijk in de weg vanaf het voetpad. Zoals overal, zal dat ook wel eens een keer vernieuwd gaan worden met een multi media centrum van drie verdiepingen.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Zuid-Engeland

Bericht door Aad900 »

Dat klopt het is relatief klein. Na een kaartje gekocht te hebben ga je dan door een tunneltje onder de weg naar de stenen.
Er is overigens wel een speciale parkeerplek voor de motorfieten :P

Afbeelding
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Zuid-Engeland

Bericht door Jomme Dox »

Ik vond Stonehenge maar niks. Op zichzelf wel een indrukwekkend monument, maar veel te commercieel uitgebuit.
Ben er 3 of 4x geweest.

Wat vond ik wel leuk. Lands End (meest westelijk) - Lizard Point (meest zuidelijk) - Tintagel - Noordkust van Devon en Cornwall (hellingen tot 30%) - Boscastle -En de kleine weggetjes via Folkestone, naar Hastings en Brighton(maar die zijn wel druk).
Dartmoor en omstreken zijn superieur zowel in de mist, zowel in goed weer. Ook daar ben ik al verscheidene keren geweest.

Er zullen nog wel plaatsen zijn die te bekijken waard zijn, ik heb er telkens van genoten.

Succes met de trip.

J.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Lucsa
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 04-12-2009, 10:28
Mijn motor is een: FJR 1300
Woonplaats: Tielt (België)
Contacteer:

Re: Zuid-Engeland

Bericht door Lucsa »

Indien je langs de kust rijd, zeker doorheen The New Forest (net voorbij Southampton) rijden via de kleinere baantjes.
Hier is het wel uitkijken voor de loslopende paarden, koeien,.. (zoals in alle nationale parken).
Wij bezoeken jaarlijks dit gebied en genieten er steeds van.
Je kan er oa het motormuseum van Sammy Miller bezoeken en het het auto-motor museum in Beaulieu.
Groetjes Sabien & Luc
http://www.lucsa1.be/index.htm
Gebruikersavatar
Heleen
DL650 berijder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 04-04-2010, 17:39
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 V
Woonplaats: Huizen

Re: Zuid-Engeland

Bericht door Heleen »

FastLoe schreef:Het is allemaal nog een beetje in voorbereiding, datum is zo ongeveer 9 - 10 mei vertrek, alweer afhankelijk van wie en wat er meegaan en dan waarschijnlijk de zondag (15e) weer terug :-)}

Helaas, in die week ben ik al naar Dld met de motor.
Never drive faster than your Angels can fly !!
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Zuid-Engeland

Bericht door Bacchus »

Na meerdere malen Schotland te hebben gezocht (al was het zonder motor) en London inmiddels wel ken ga ik dit jaar met de motor naar Zuid-Engeland.
Ik lig in de regio Dorset blak bij Weymouth.

Zijn er nog tips of mooie routes, dan hoor ik het graag.

Wat ik zeker wil zien:
Sammy Miller motormuseum
Weymouth stad
Bath
Stonehenge
En met name de mooie kust, en ik bedoel natuurlijk niet zonnen :D

Tips en (dag)routes zijn welkom.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
SN0Wman
DL650 berijder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24-08-2013, 14:29
Mijn motor is een: was een Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Zuid-Engeland

Bericht door SN0Wman »

Dit ga ik even volgen, heb dezelfde plannen om met hemelvaart die kant op te gaan ;)
Groeten,
Rudy
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Zuid-Engeland

Bericht door Bacchus »

Dan hou me ook op de hoogte van je reisplannen. Ik ga eind juni voor 2 weken die kant op.
Boekje van Zuid Engeland wordt al besteld, maar info uit ervaringen is altijd beter.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
SN0Wman
DL650 berijder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24-08-2013, 14:29
Mijn motor is een: was een Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Zuid-Engeland

Bericht door SN0Wman »

Afbeelding

Deze route hebben we in April 2011 gereden. Mooiste stuk wat ik me herinner was toch wel het Noord-westen en de westkust. De zuidkust herinner ik me gek genoeg niet veel meer van :P

Lands-end vond ik echt niks voorstellen (misschien omdat we niet verder dan het betaalpoortje zijn gegaan?). De nationale parken zijn wel erg mooi. Inderdaad tussen de wilde paarden doorrijden.

De trein door de tunnel vond ik ideaal. Je hoeft de motor niet vast te zetten en kost een half uurtje. Wel een flinke rit op die laatste dag, met alleen maar snelweg. Ik ga dit keer in ieder geval een overnachting in Frankrijk erbij plannen en over leuke weggetjes naar/van de tunnel naar huis.
Groeten,
Rudy
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Zuid-Engeland

Bericht door Aad900 »

Dat is een mooie route, door een prachtig gebied. Lands-end is inderdaad niet echt bijzonder, maar als je er dan toch bent, dan maar met je motor tot aan het bekende bord :o)
Afbeelding
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Zuid-Engeland

Bericht door Bacchus »

Hier is de planning 's morgen naar Calais te rijden, de boot op naar Dover en vanuit daar naar Weymouth. Niet over de M25, maar meer binnendoor. Dit omdat de M25 langs London wel een vuurdoop is als je net begint met links rijden.

Met dik 3 uur tot Calais en dan nog dik 4,5 motorzitten (excl. stops) is het een lang dagje maar lijkt me haalbaar.

Lands End weet ik niet of ik red. maar de Jurassic coast in ieder geval zeker :duim:
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: Zuid-Engeland

Bericht door De Graaf van Salland »

Vergeet niet om over de A272 te rijden:
http://www.ntvhonda.proboards.com/threa ... sh-channel

De kustwegen zijn vaak erg druk en dan kan je niet lekker rijden.
Het "New Forest" en Dartmoor zijn ook fantastisch.

GvS (ervaringsdeskundige)
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Zuid-Engeland

Bericht door Bacchus »

bedankt voor de link, hier ga ik eens uitgebreid voor zitten.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: Zuid-Engeland

Bericht door De Graaf van Salland »

:duim:
Morgen om 13:00 moet ik in Duinkerken staan, om de ferry naar Dover te nemen.
Samen met m'n engelse maat "RJ" ga ik de engelse wegen weer eens "onveilig maken".

Dit keer rijden we in een grote boog om Londen heen: startpunt in Dover, eindpunt in Harwich (komende zondag).
De weersverwachting ziet er goed uit.
Het verslag zet ik t.z.t. ook hier neer.

GvS
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Zuid-Engeland

Bericht door Aad900 »

Ach London heeft ook zijn charme :P

dit was in 2004 en bloed heet:
Afbeelding

Maar de Yorkshire Dales waren toch leuker :worship:
Afbeelding

Engeland blijft een geweldig land om met de motor te doorkuisen :duim:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Zuid-Engeland

Bericht door Emile »

Na heel veel site en routes te hebben afgestruind heb ik (volgens mij) nu een mooie 5 daagse tour samengesteld. In juni gaan we er heen met 4 man waarvan 2 met een V-Storm 1000 (L4).
Heen 's nachts met de boot, zodat de eerste dag direct lekker rijden is.
UK.jpg
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... e2U01IzePw
Incl. tijden en optionele rondjes: http://www.bumabuma.nl/motorroutes-zuid ... 15.php?d=1

Dartmoor bewust laten liggen: Moet immer keuzes maken als je maar 5 dagen hebt. (als we op tijd in het hotel zijn, kunnen we er nog een mooi rondje rijden)
The New Forest kwam ik hier voor het eerst tegen. Even kijken of ik die nog in kan voegen, alhoewel dat dan lastig wordt met Stonehenge en Sallisbury...

Nog tips?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Plaats reactie