Eifel

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
pepijn

Eifel

Bericht door pepijn »

Een paar weken geleden m'n eerste rit van huis gemaakt, naar de Eifel, bij Wittlich in de buurt.

Drie dagen stoeien, onder perfecte condities. Ik verbleef in Bullay, Motorel Hexenhaus, gerund door een NL stel.

WAT een toffe ervaring zeg. Allereerst was ik vergeten hoe mooi de Eifel eigenlijk is,
maar vooral heb ik ontzettend veel lol gehad met motorrijden (ok en the occasional beer 'savonds ;)).
In volle overtuiging kan ik melden dat ik in drie dagen meer geleerd heb dan in de drie maanden ervoor. Zonder dat ik m'n grenzen van
kunnen heb overschreden, heb ik m'n bochtentechniek een geweldige boost kunnen geven:) En het is heel grappig te merken dat je
echt meer een band krijgt met de motor. Ook meer respect voor z'n kunnen. De vstrom is duidelijk in z'n element in 3D landschap met
z'n lekkere koppel :) Ik kreeg dan ook complimenten van mn daar ontmoete gezelschap

Nog een klein experimentje gedaan met de cam op mn windshield (toch maar een andere manier volgende keer :p)
[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=SdLezwxp_Xk[/youtubehd]

Heen via antwerpen/brussel, de strom op hogere snelheid ook kunnen ervaren. Prima, al is de lol vanaf 180 wel een beetje af, dan wordt 'ie toch
wel tikje zwabberig. Maar ok, daar is tie misschien ook niet voor gemaakt. Eindelijk ook het nut van oordopjes ontdekt :p

Wilde eigenlijk naar Schotland (wat ik redelijk goed ken, alleen niet met de motor), maar dat kwam even niet uit kwa planning... Dit
was een geweldig alternatief en relatief dichtbij :)

Schotland zal dan wel het voorjaar worden:)

pics komen nog
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Eifel

Bericht door Jomme Dox »

pepijn schreef: Prima, al is de lol vanaf 180 wel een beetje af, dan wordt 'ie toch.....
+180 km/uur voor een 650 ??? :?: :?: :?: Is dat niet wat overdreven ?

Je weet dat de km teller van Suzuki een grote afwijking heeft hé....(de mijne toch). Ik merk dat als ik ook mij GPS op km snelheid zet.

Maar hopelijk heb je je goed geamuseerd. Het is een mooie streek...

J.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
pepijn

Re: Eifel

Bericht door pepijn »

Jomme schreef:
pepijn schreef: Prima, al is de lol vanaf 180 wel een beetje af, dan wordt 'ie toch.....
+180 km/uur voor een 650 ??? :?: :?: :?: Is dat niet wat overdreven ?

Je weet dat de km teller van Suzuki een grote afwijking heeft hé....(de mijne toch). Ik merk dat als ik ook mij GPS op km snelheid zet.

Maar hopelijk heb je je goed geamuseerd. Het is een mooie streek...

J.
Dat zeg ik, vanaf 180 is de lol er wel af :p

Ja dat klopt, zeker 10 km afwijking, 130 is 120 ongeveer, bij hogere snelheden zal t nog wel meer zijn.

180 op de teller zit je op zich zo op, daarna kost t echt moeite en bij 200 teller is de koek echt wel op. Maar dat is niet echt een fijne
snelheid voor deze fiets, los van het feit dat ik er geen behoefte aan heb... Maar moest 't toch ff uitproberen natuurlijk :twisted:
Dgr

Re: Eifel

Bericht door Dgr »

pepijn schreef:De vstrom is duidelijk in z'n element in 3D landschap met
z'n lekkere koppel :)
Dat is een feit :D
Goed om te horen dat je je hebt vermaakt, maar pas op... tis verslavend :-)}
Fred

Re: Eifel

Bericht door Fred »

Ik heb nog een paar zeer mooie ritjes voor de Garmin, wie interesse heeft.....laat maar weten.
Ed Jonkmans

Re: Eifel

Bericht door Ed Jonkmans »

@Fred: laat maar komen die routes. De Eifel is dichtbij en zeker mooi om te rijden.
Grtz
Ed
Fred

Re: Eifel

Bericht door Fred »

Ed Jonkmans schreef:@Fred: laat maar komen die routes. De Eifel is dichtbij en zeker mooi om te rijden.
Grtz
Ed
De routjes zijn verzonden, veel lol ermee.
DIe van Eupen is een heel mooie, verleden week nog gereden.
Mieps

Re: Eifel

Bericht door Mieps »

Hoi!

Jaja, Wittlich is een mooie omgeving: ik woon daar in de buurt :o)

Mocht iemand ooit zin hebben om een bakkie te komen doen...? Altijd welkom natuurlijk!!
We hebben trouwens een eenvoudige Ferienwohnung; misschien is er animo voor een weekendje ofzo?
We hebben 6 bedden in de "aanbieding" :wink:

Trouwens... 180 met een 650 gaat prima... zaterdag nog effe gedaan (was aan de late kant, zat op de 60 hier)... ging best! :mrgreen:

Bye!
Plaats reactie