Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Tulipan »

Dag allen,

Ik heb een vraagje, ik heb volgende maand het ritje Portimao ( Zuid Portugal ) naar Nederland. Met routenet:
routenet.nl
Nu heb ik nog nooit zo'n lange reis gemaakt op de motor en zou dus graag tips en advies hebben.

Zo weet ik niet wat je aan kilometers op de snelweg weg kunt zetten,op een dag da's mooi om te weten ivm camping zoeken..

Ook tips ivm met kaartlezen vanaf de tanktas. ( want ik heb dus geen GPS )
Ook een eventuele aan te bevelen en makkelijk bereikbare camping zo'n 100 a 200 voor Parijs zou heel fijn zijn.

Ik zal met volle bepakking en solo gaan. Traxkoffers, topkoffer, grote magneettanktas, grote tas op duozit.
Mocht ik nog wat informatie vergeten zijn dan vul ik dat met alle plezier aan.

Alvast Hartelijk Dank.
( ps is er eind september een leuk ritje in Brabant, dan wil deze Canarische V-Strom gaan meedoen :D )
Tulipan
Laatst gewijzigd door Frank op vr 20-08-2010, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link ingekort...
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Chopperbiker »

Mijn tip;
koop een TomTom voor 99 of 149 euro en meubel dit in je kuipje of stuur. Kan je gebruiken als het droog is en je zal zien dat dit de beste vriend is tijdens je vakantie.
Ga op internet op zoek naar je favorite campings en zet deze adressen in je Tommie. Scheelt een hoop irritatie, gekloot en gezoek.

Gemiddelde snelheden/dagafstanden zijn moeilijk aan te geven. Dit is oa afhankelijk van het weer, het moment dat je kont echt begint te protesteren en hoe lang je je concentratie nog kan vasthouden. Met name het laatste is een serieuze limiterende factor.


:-)}
Laatst gewijzigd door Chopperbiker op vr 20-08-2010, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door PDvD »

Snelweg rijden is saai maar een km of 1000 per dag is goed te doen. Eigenlijk heel erg sonde want er zijn zulke mooie stukken om te rijden binnendoor.
Als je reisinfo wilt waar je op met letten etc.. kijk eens op http://www.motorvision.nl hier staan veel tips en weetjes waar je op moet letten bij een motorreis en ook specifieke info over Portugal.

Hoe ga je van je eiland naar portugal? Vliegen of met de boot?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Tulipan »

@ Chopperbiker,

Dank je, daar heb ik over gedacht. Vooral omdat ik solo ga rijden.
Ik zal eens rondsnuffelen hier op Tenerife.

@ PDvD,

Klopt, die rechte stukken is ook niet alles, maar vorig jaar heb ik al een rondje Europa gemaakt,
en het is niet de eerste maal dat ik het traject doe, alleen nu op twee wielen.
Dan kom ik toch weer op de GPS uit, dat rijd buiten de snelweg om inderdaad veel relaxter...

En ik wil eigenlijk zo vlug mogelijk richting Sevilla Spanje omdat mijn spaans nu eenmaal veel beter
is dan mijn portugees :D . En ik ga inderdaad met de boot. Vorig jaar via Cadiz was wat duurder:
bijna 1200.00 euro 2 pers. met auto retour. Nu naar Portimao 1 pers motor enkeltje 187.00 euro.
Dat valt behoorlijk mee voor 1000 km met de boot :)

1000 km is aardig wat ook voor snelweg, alhoewel het in het niets valt bij 1800 km die ik 3 jaar geleden deed maar met een Audi 100

Bedankt voor het meedenken, en ik ga de site eens doorspitten. Daar staat inderdaad aardig wat info op.

Heel hartelijk dank alvast.
Tulipan
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
FastLoe

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door FastLoe »

1000Km op een dag, heb ik ook een keer gedaan, inderdaad als het voor 1 dag is en de omstandigheden zijn goed, is het te doen.

Echter, met een tentje.... 's ochtends opstaan, op gang komen en opruimen, ontbijtje met (in mijn geval veel) koffie en dan op pad.
Er achter komen dat er aan de horizon donkere wolken hangen, je vol tegen de wind in gaat en die wolken wel heel snel dicht bij komen.....

Tijd inplannen om de volgende camping op te zoeken en proviand in te slaan (in mijn geval veel koffie) voor de avond en de volgende ochtend.

Tja, toen was ik al blij dat ik de 600 Km vol kon maken, inclusief 2 tankstops met de nadruk op stop waarbij de warme en droge restauratie mogelijkheid van het tankstation en welkome afwisseling was.
Dit geldt zeker voor de derde of vierde dag in slechte omstandigheden

Je hebt altijd net een beetje te laat in de gaten dat je concentratie je in de steek laat, op een beladen motorfiets maken een paar centimetertjes in een bocht het verschil tussen hartkloppingen en een crash. Zorg ervoor dat je onder alle omstandigheden jezelf de ruimte van die paar centimetertjes gunt.
Ook ik kwam er in Schotland achter dat onder barre omstandigheden de wegen na drie dagen toch smaller waren geworden dan dat ik ze inschatte. Gelukkig zonder al te grote gevolgen maar deed me wel besluiten om mijn maximum op 400 Km te zetten.

400Km omdat er met een volle tank vertrokken dan slechts 1 tankstop nodig was, na het inslaan van de proviand gelijk voltanken voor de volgende dag en zorgen dat je uitgerust op pad kunt gaan.
Dit was dan wel niet over snelwegen en voor 400 Km had ik wel 8 tot 12 uur nodig, maar toch.
Oorzaak van de meeste ellende is en blijft toch: zelfoverschatting!

Famous last words: "Dat gaat wel lukken"
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door DesertStrom »

Ook handig, omdat die koffie onderweg 9 van de 10 keer niet te zuipen is: Een 12 volt koffiezet apparaat!
FastLoe

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door FastLoe »

Nood breekt wetten, ik heb weken overleeft met een pannetje water, een campingbrandertje en oploskoffie

Kon ik in ieder geval m'n dosis cafeïne binnenkrijgen :worship:
Graafie68

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Graafie68 »

DesertStrom schreef:Ook handig, omdat die koffie onderweg 9 van de 10 keer niet te zuipen is: Een 12 volt koffiezet apparaat!
en was dat senseo of een nesspresso apparaat.
kom nou niet ala 2010 met een "gewoon" filterzakkie's apparaat :schater: :schater: :schater:
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Tulipan »

Hoi FastLoe,

Dank je om eea in proporties te plaatsen.

Nog even een vraag aan de ervaren langeafstandtrekkers;
Wat of eigenlijk hoe lossen jullie het boodschappen doen op.
Je moet je motor verlaten, een tanktas met spullen en de tas op de buddysit.
Dat haal je er niet elke keer af, welk trucje hebben jullie om gerust in een winkel te staan
zonder het idee dat als je terug komt bij de motor er eea mist.
Dit omdat ik dus solo rij, of is het vertrouwen in de mensheid op dit gebeid nog redelijk ??

Groet
Tulipan
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
FastLoe

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door FastLoe »

Ik zorg meestal dat m'n tent al ergens sta voordat ik op jacht ga. Kunnen de koffers en de andere losse rotzooi alvast opgeborgen worden.
Ik kan bij mij de buitentent afzonderlijk van de rest opzetten, kost niet meer dan 10 minuutjes dus in het ergste geval zet ik alleen de buitentent neer en richt de zaak later wel verder in
Soms als de rit een beetje uit de hand gelopen is en ik redelijk laat ben, wil ik onderweg naar een camping, als ik een supermarkt tegenkom wel eens gelijk rantsoen inslaan. Ik heb een magnetische tanktas, daar gaat dan even de GPS met laadsnoertje in en de tanktas en helm gaan dan gewoon het boodschappenkarretje in. De rest laat ik (noodgedwongen) achter. Tot nu toe geen problemen mee gehad, nog niks gejat in ieder geval.
In de tanktas zitten alle papieren en fotoapparatuur dus die verlies ik niet uit het oog.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door PDvD »

Rij met koffers die op slot kunnen. Okay een roltas die goed vastgesnoerd achterop zit met daarin je tentje en slaapzak en mat wordt bij een lokaal supermarktje echt niet 123 van je motor gejat. Ieder ander willekeurig onderdeel kan ook van je motor geschroefd worden denk ik dan maar...
Verder al je waardevolle spullen, papieren, geld, camera en gps in je tanktas doen en die samen met je motorpak en je helm in je winkelwagen leggen en zomet een dus al halfvolle wagen door de supermarkt heen crossen.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Compa

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Compa »

PDvD schreef: in je winkelwagen leggen en zomet een dus al halfvolle wagen door de supermarkt heen crossen.
Kun je ook niet 'per ongeluk' teveel inslaan in zo'n kar ... dat neemt weer lastig mee :)
Zelfoverschatting van de laadruimte is niet aan te raden (of je moet wat meer dooreten 's avonds) O:-)

Maaruh, eerst en laatst - je moet gewoon van je motortocht genieten. Beter 600 op een dag en evt extra reisdag met een smile dan >800km op een dag met een sjaggie terugblik!
Persoonlijk moet ik er (nog) niet aan denken om zulke afstanden te rijden, 1200-1500km met koekblik vind ik al leuk genoeg.
Ik mis mijn brommertje(s) wel als ik bijv. in .ch of .it ben, maar om dat stuk nou te rijden, nee ... nog niet :)
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door PDvD »

Ohja als je over spanje gaat en toevallig de costa brava aandoet vergeet dan het weggetje tussen tossa de mar en st. feliu de guixolles niet! (voor mij een reden om naar spanje te rijden)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Fogel »

Rijden zonder GPS met kaart? Voor de tocht van de dag maak je vooraf met behulp van de kaart op een stukje papier een lijstje met alle steden, plaatsen en soms dorpjes er op. Schrijf voor of tussen de plaatsnamen het wegnummer. Leg dit lijstje in je kaartlees map. Hierdoor weet je altijd de weg. Kwestie van in de gaten houden wat je al gehad hebt en kun je de hele tijd richting het volgende dorpje rijden. Als je toch moet stoppen: altijd op een veilige plaats. Nooit kaart lezen onder het rijden: gaat gewoon niet!

Ik begin nooit later dan 16:00 uur met het zoeken naar een camping (als ik die niet al van te voren gebeld heb, of ze open zijn en plek hebben).
Melden/inschrijven, plaatsje zoeken en tent opzetten en inrichten kost meestal een uurtje. Daarna op jacht naar eten, als ik niet vlak voor de camping al een winkel op supermarkt heb gezien. Je hebt meestal tijd genoeg om wat te vinden. Helm en tanktas gaan altijd mee de winkel in als ik met tassen rijd. Ik prop de boodschappen dan altijd in een Ortlieb® PS10 roltas 22. Tip: niet alle lucht eruit voor je hem dichtmaakt, dan worden de boodschappen ook niet plat!

Ik heb sinds kort koffers en daar past iig mijn helm en handschoenen, en jack in. Tanktas gaat mee naar binnen.

Kilometers: als je binnendoor rijd is 400 wel zo'n beetje de max.

Veel plezier en succes!

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door DesertStrom »

Graafie68 schreef:en was dat senseo of een nesspresso apparaat.
kom nou niet ala 2010 met een "gewoon" filterzakkie's apparaat :schater: :schater: :schater:
senseo / nespresso is geen koffie! en ook geen gedoe met branders en keteltjes. :evil:
Dus gewoon een 1-kops apparaat met filter! 8)
Afbeelding
FastLoe

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door FastLoe »

Gaat hier nou remolie in ?
Rare jongens die GS rijdes

Doe mij dan maar een omvormmer (12/220) met een senseo apparaatje
enne....pads van de Plus, xtra-xtra dark roast, of is dit sluikreclame
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Tulipan »

Bedankt allemaal voor het meedenken 8)

Om even terug te komen op eerdere op en aanmerkingen;

Ik heb TRAX koffers, aluminium en afsluitbaar, kan de motor ook fijn op leunen, weet ik uit ervaring :-)}

Afbeelding

Daarna even terug buigen met twee plankjes en een krik en je hebt weer 245 euro ontvangen van de ferry verz... :schater:


Dus 37 en 45 liter zijkoffer, topkoffer Shad 46 liter een magneet tanktas waar dus alle waardevolle
spullen in komen en die altijd meegaat ( las op een eerdere link tips ivm met krassen ).
En een grote sporttas die achterop het zadel gaat.

Effe tussendoor:
Het gaat namelijk geen vakantie zijn, maar een voorgoed verblijf worden.
Ik las in de krant dat de aantal vluchteling aanvragen weer toenemen, en voordat de rij te groot wordt
wilde ik toch maar even aansluiten. ( met 30 tot 35% werkeloosheid hier op de eilanden, en geen uitkering,
dan straalt de zon hier toch een beetje minder :bye: )

Met andere woorden, het is solo, maar " La Burra " ( de ezel, en dat komt er straks ook op de te staan :lol: )
zal het gevoel krijgen dat het een duo vakantie rit is :-)} .

Die genoemde 1000 km gaat het dus maar niet worden :shock: . En inderdaad, wat heb ik voor haast.
Het is straks niet meer naast de deur en of het 3 dagen jakkeren zijn of 6 dagen genieten. Tegen de meerkosten
afgezet, kies ik dan toch vlug voor het genieten. Drie jaar terug heb ik door omstandigheden 1800 km bijna non-stop
gemaakt. Ik moet zeggen dat een Audi 100 je heel erg ver brengt zonder problemen, maar dat was toch wel wat
op de grens van mijn eigen grenzen zat :oops:

Rond 16.00 een slaapplaats gaan zoeken vind ik ook een gouden tip, mijn dank :worship:
De winkelwagen hoort trouwens ook in deze categorie thuis.

Over de te nemen route weet ik nog bijna niets, graag zou ik de golf van Biskaje willen volgen. maar dat ligt aan het weer.
Ik denk dat het met het bochten rijden het aardig goed zit.
Ik kan zo even vlug het youtube filmpje van een rit hier op Tenerife niet vinden, maar ik heb een
andere gevonden om een indruk te geven hoe de wegen hier buiten de snelwegen om zijn ( Over de rijstijl....):

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KpLZ6ncld4k[/youtube]

Of deze, het treffen op Gran Canaria, daar zul je mijn burra wel voorbij zien komen

http://picasaweb.google.es/REBOGONZA/Sa ... rom080510#

Dat zal ik wel gaan missen..... :-)}

Alweer hartelijk dank
Tulipan
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
FastLoe

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door FastLoe »

Ik weet niet welke route je precies wilt volgen, rij je langs de kust, ga je op een gegeven moment binnendoor?

Als je in hoofdlijnen je route een beetje op zou kunnen geven, is het vanaf hier mischien leuk om je een paar suggesties te doen vwb campings en overnachtings mogelijkheden. In Frankrijk en België ben ik redelijk bekend en zeker voor wat betreft de campings langs de kust van Bretagne en Normandië. ook voor een eventuele overnachting in de Belgische Ardennen weet ik nog wel leuke plekjes.

Ik zou zeggen, maak niet teveel haast, geniet van je terugreis en ook hier in de lage landen is het niet allemaal koek en ei (of zopie).

Peroonlijk, als ik inderdaad alleen was en verder niks om het lijf had, zou ik nou net de andere kant op gaan, richting Afrika, Ghana.
Maar daarover een ander keertje wel wat meer.
Het ziet er wel weer naar uit dat je de eindeseizoenstoer met BBQ nog wel leuk mee kan maken op 2 oktober :schater:

Dat dan weer wel
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Fogel »

@Tulipan,

Ligt je Strom nou op zijn kantje op die foto?

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Tulipan »

@ Fogel,

Ja, toen was ie platgedrukt door iemand. De 3 stonden goed vast ( gelukkig niet zelf gedaan )
Dat was op de ferry naar Gran Canaria. De verzekering betaald....

@ Fastloe,

Ik ga deze week op zoek naar een GPS, dan is het rijden inderdaad meer relaxed.
Ik denk dat Spanje ongeveer zo gaat:
Portimao - Sevilla - Santander - San Sebastian. ( maar kan ook over Segovia gaan ) is de weerfactor.

Dan komt Frankrijk en dan weet ik het niet meer....Frankrijk is een erg mooi land, alleen de fransen vind ik
minder. Daar komt bij dat ik die taal ook niet machtig ben....

Eerlijk gezegd zou ik erg graag wat suggesties ontvangen over Frankrijk. Ik kom binnen via San Sebastian.
En dan inderdaad om de 400 km ong.


Alvast heel hartelijk dank

ps, Inderdaad, het is ook niet zo daverend in Nederland. Alleen weten de meesten niet in wat voor een
luxe ze leven in vergelijking met bv Zuid Europa. Als ik de norm aanhoud waarin ik hier leef, dan leef ik
in Nederland als een god in Frankrijk.

Bv laten we als norm de levensstandaard in Nederland op 100% zetten, dan zit Spanje op 70 %
Nu en met te nog te verwachte economische tegenslagen gaat het levensnivo naar bv 80%
Dan zit Spanje alweer op 50%.. Kijk wat er nu in Griekenland gebeurt, zo slecht KAN het gewoon niet
gaan in Nederland omdat het niveau van alles op een veel hoger pijl ligt.

Ik verwacht dat we zeker de komende 10 jaar onze borst nat kunnen maken wbt verlaging van het besteedbaar
inkomen. En dan doe ik dat toch echt liever in een land met ( voorlopig nog ) een hogere levensstandaard.

Maar goed, dat zijn persoonlijke afwegingen, kijk in elk geval uit naar jouw suggesties ivm campings

Tulipan
Laatst gewijzigd door Tulipan op ma 23-08-2010, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Jomme Dox »

Tulipan schreef:
@ Fatloe,

Tulipan
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :schater:
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Tulipan »

Dank je, hij is nu weer wat slanker en sneller O:-)
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door PDvD »

Wow, je komt dus voor vast terug naar nederland? Op de Strom? Dat is alles wat je meeneemt?

Misschien dat je iets hebt een aan van de etappes uit deze route om weer thuis te komen: Rondje Pyreneeën

Hier heb ik ooit een aantal etappes geplaatst van Nederland naar Llanes binnendoor. Etapep 1 t/m 5. Door slecht weer in Asturië heb ik de route niet afgemaakt maar ben ik vanuit de Pyreneen naar de Costa Brava gereden waar het wel mooi weer was.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Tulipan »

Dank je PDvD,

Nee, alleen het nodige, de rest gooi ik op pallets en laat ik op een latere datum versturen,
zodat ik ze in Nederland op kan vangen.

Bedankt voor de links, ik ga ze vanavond eens beter doorspitten
En inderdaad, ik zou eigenlijk over Asturias willen rijden, maar dat ligt aan het weer.
Maar in Spanje ben ik flexibel omdat ik die taal wel machtig ben. :shock:

Groet
Tulipan

ps Inderdaad, 2 oktober ben ik ZEKER in Nederland.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
FastLoe

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door FastLoe »

Even een klein vraagje, heb je nou een buitenlands kenteken op je Vstrom?
Las dat je de BBQ wilde proberen bij te wonen en daar kwam ik er een opmerking over tegen.

Hoeft niet echt een probleem te zijn, zolang je (nog) niet officieel inwonende van Nederland bent, anders moet je je Vstrommetje wel op tijd aangemeld hebben en BPM enzo betaald hebben :cry:
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Tulipan »

Ho ho FastLoe,

Ik ben spaans ingezetene, woon in Spanje en dus ook een spaans kenteken en verzekering.
En ik mag toch zeker op vakantie in Nederland, zelfs werken zonder problemen als EU ingezetene.
Op het moment dat ik me inschrijf in Nederland moet ik hem eerst bij de RDW ommelden.
Geen probleem; gaat als inboedel ingevoerd worden, dus geen belasting.

Effe terukomend op de trip.

Ik heb het steeds over camping, maar ik verwacht pas rond 25 september in Frankrijk aan te komen.
Het weerr kan dan wel eens minder zijn, een pensionnetje zou dan natuurlijk een uitkomst zijn.
Daar komt bij dat die ook niet duur zijn. Ik zit dus aan Frankrijk 3 x pension te denken.

Geef een jouw idee hierover, en weet je misschien die slaapplekjes ?
Iedereen is trouwens vij om zijn mening te geven hoor, graag zelfs :D

Een Groet
Tulipan
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
FastLoe

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door FastLoe »

Nee, dan is het goed, ik ken een verhaal van een Nederlander, op bezoek bij vrienden in Vlaanderen en die plots naar huis moest ivm met wat probleempjes. Omdat de auto van zijn Belgische vriend, een Mercedes 200 een stuk vlotter was dan zijn Opeltje, mocht hij deze lenen. Zijn vrouw zou hem later op de avond volgen, de vriend meenemen die daarna de Mercedes weer mee terug naar Belgie zou nemen.

Helaas werdt de goede man bij Breda aan de kant gezet, reed als ingezeten van Nederland met een buitenlands kenteken rond, behalve de boete moest hij ook eventjes de BPM aftikken, de Mercedes was een half jaartje oud dus dat liep lekker in de duiten.

Ik zal eens een beetje rond neuzen vwb leuke en betaalbare overnachtingsplekjes in Frankrijk, moet daar nog wel het één en ander over hebben. Inderdaad is 25 september best laat in het seizoen, al zegt dat niet zo heel veel meer.
Volgens de kalender zou het hier nu ook zomer moeten zijn :schater:
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Tulipan »

Sjonge da's een verhaal ( en die boete :oops: )
Nee, zo zal ik de staat niet gaan spekken, maar evengoed bedankt.

Tja, dat weer hè, als er een mooie nazomer komt is het geen probleem.
Maar tegenwoordig is het weer zo van slag dat je helemaal geen zekerheid meer hebt.
We zullen zien. Eerlijk gezegd moet ik me daar volgende week eens in gaan verdiepen.
( daar ik op dit moment vrienden op bezok heb en de Audi verkoopklaar moet maken )
Het traject Frankrijk. Want met de auto stoomde ik altijd direct door van Nederland naar Spanje
Zo had ik dus altijd de eerste /laatste slaapplaats is Spanje.

Nogmaals hertelijk dank kerel
Tulipan
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door PDvD »

Erg leuke adressen in Frankrijk zijn:

Domaine au piet. Dit is een camping met een gite erbij (wel reserveren van te voren) gezien de locatie (net ten noorden van de pyreneeen) is camperen hie rook goed mogelijk. het is een soort van villa felderhof sfeer wara je in terecht komt. zeer aan te raden! Zie: www.motopiet.com en www.domaineaupiet.nl

Een andere aanrader in het noorden van Frankrijk is les Tronces. Zie www.lestronces.com

Succes!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Remko

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Remko »

FastLoe schreef:Nee, dan is het goed, ik ken een verhaal van een Nederlander, op bezoek bij vrienden in Vlaanderen en die plots naar huis moest ivm met wat probleempjes. Omdat de auto van zijn Belgische vriend, een Mercedes 200 een stuk vlotter was dan zijn Opeltje, mocht hij deze lenen. Zijn vrouw zou hem later op de avond volgen, de vriend meenemen die daarna de Mercedes weer mee terug naar Belgie zou nemen.

Helaas werdt de goede man bij Breda aan de kant gezet, reed als ingezeten van Nederland met een buitenlands kenteken rond, behalve de boete moest hij ook eventjes de BPM aftikken, de Mercedes was een half jaartje oud dus dat liep lekker in de duiten.

Wat een verhaal...
Wat een Kul verhaal!!
Zal toch iets meer achter moeten zitten dan net een uurtje in Nederland.

Maar het is echt gebeurd want het was een vriend van een kennis van een achterneef en die had het van zijn buurman!!
8)
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Tulipan »

Alis het alleen maar dat je niet verzekerd bent.
Een ongelukje ligt in een klein hoekje. ( daarom rij ik geen meter onverzekerd ).
Nog eentje: Een gewaarschuwd mens telt voor twee

O, en een uurtje Nederland zegt niets, aangehouden worden kan altijd :D

Tulipan
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Remko

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Remko »

Tulipan schreef:
O, en een uurtje Nederland zegt niets, aangehouden worden kan altijd :D

Tulipan

Pas als het structureel is wordt er iets mee gedaan.

8)
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Joskestiller »

Tulipan schreef:Hoi FastLoe,

Dank je om eea in proporties te plaatsen.

Nog even een vraag aan de ervaren langeafstandtrekkers;
Wat of eigenlijk hoe lossen jullie het boodschappen doen op.
Je moet je motor verlaten, een tanktas met spullen en de tas op de buddysit.
Dat haal je er niet elke keer af, welk trucje hebben jullie om gerust in een winkel te staan
zonder het idee dat als je terug komt bij de motor er eea mist.
Dit omdat ik dus solo rij, of is het vertrouwen in de mensheid op dit gebeid nog redelijk ??

Groet
Tulipan
Om nog even terug te komen op bovenstaande vraag ivm het achterlaten van de bagage....
Voor zulke toestanden heb ik enkele eenvoudige cijferslotjes aangeschaft die voorzien zijn van een dunne maar degelijke stalen draad waarmee ik de tanktas met het handvat aan het stuur hang en daarmee kan je waarschijnlijk ook je tas doorheen de handvatten bevestigen aan je kofferrek.
Ik beweer niet dat daarmee je bagage 100% veilig is, maar het schrikt toch zeker gauwdieven af.

In ieder geval veel succes en pleziet met je trip.

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Tulipan »

He Joske,

Die heb ik !! En die ga ik dus gebruiken, dank je.

Tulipan
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
FastLoe

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door FastLoe »

Remko schreef:
FastLoe schreef:Nee, dan is het goed, ik ken een verhaal van een Nederlander, op bezoek bij vrienden in Vlaanderen en die plots naar huis moest ivm met wat probleempjes. Omdat de auto van zijn Belgische vriend, een Mercedes 200 een stuk vlotter was dan zijn Opeltje, mocht hij deze lenen. Zijn vrouw zou hem later op de avond volgen, de vriend meenemen die daarna de Mercedes weer mee terug naar Belgie zou nemen.

Helaas werdt de goede man bij Breda aan de kant gezet, reed als ingezeten van Nederland met een buitenlands kenteken rond, behalve de boete moest hij ook eventjes de BPM aftikken, de Mercedes was een half jaartje oud dus dat liep lekker in de duiten.

Wat een verhaal...
Wat een Kul verhaal!!
Zal toch iets meer achter moeten zitten dan net een uurtje in Nederland.

Maar het is echt gebeurd want het was een vriend van een kennis van een achterneef en die had het van zijn buurman!!
8)
Een collega van mij is zelfs vlak bij Rotterdam door de douane van de weg gehaald, routine controlle, hij reed echter op dat moment in de auto van zijn Italiaanse vriendin, met Italiaans kenteken. Door de goede bui van de douanier en het mischien wel feit dat zijn vriendin ernaast zat die volhield dat ze onwel was geworden en dat hij daarom naar huis reed is hij er met een waarschuwing afgekomen. De douanier heeft hem nog wel even voorgerekend dat de Alfa Spider van een jaartje oud was, goed was voor een aantal maandsalarisen BPM en boete indien hij de volgende keer aangehouden zou worden.

Duss... het is niet allemaal zo ver van m 'n bed show hoor.
FastLoe

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door FastLoe »

Vanaf San Sebastian naar Champsac zal een goede 400 Km zijn.
Je kan een heel eind over de "grotere" wegen om wat kilometers te maken, richting Brive-La-Gaillarde en Limousin.

Onderweg, ergens de richting van Champsac opzoeken

http://www.limousinchambredhotes.com/index.html

Je kan je daar dus ook heel goed redden met Engels, Frans dus gheen noodzaak en ze zijn motorvriendelijk :-)}
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Portimao - Nederland wat niet te vergeten.

Bericht door Tulipan »

Dank je FastLoe,

Ik heb het even nageken op google. Ziet er goed uit en centraal.
Ik zet hem nu bij de favorieten, zodat ik hem in de ( nog te kopen ) Tomtom heb.
Omdat ik nog geen datum weet kan ik nog niets meer doen.

Groet
Tulipan
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Plaats reactie