Autoslaap trein naar Avignon

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
Dunhaminn

Autoslaap trein naar Avignon

Bericht door Dunhaminn »

Wij gaan binnenkort met de autoslaaptrein van Den Bosch naar Avignon met de motortjes aan boord. Heeft iemand van jullie ervaring hier mee? moeten eigen span banden mee of zijn die van de trein zelf goed genoeg?

Kunnen de bagage rollen gewoon blijven liggen of moet ik bang zijn dat mijn kleding er niet meer is bij aankomst?

Thanks
FrenkieNL

Re: Autoslaap trein naar Avignon

Bericht door FrenkieNL »

Ik heb de slaaptrein 2 x meegemaakt en is zeer goed bevallen. Het laad en los personeel is zeer kundig en best wel voorzichtig met je fietsje. Je kunt op hun spanbanden heel goed vertrouwen ( je eigen worden waarschijnlijk niet eens geaccepteerd! ). De bagage zou ik meenemen, of doe er niets kostbaars in. Oh en denk aan je kop intrekken als je de trein op rijd ! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bonelli

Re: Autoslaap trein naar Avignon

Bericht door Bonelli »

Dunhaminn schreef:Wij gaan binnenkort met de autoslaaptrein van Den Bosch naar Avignon met de motortjes aan boord. Heeft iemand van jullie ervaring hier mee? moeten eigen span banden mee of zijn die van de trein zelf goed genoeg?

Kunnen de bagage rollen gewoon blijven liggen of moet ik bang zijn dat mijn kleding er niet meer is bij aankomst?

Thanks
Wij zijn al 2x met de slaaptrein van Düsseldorf naar München geweest en dat is ons uitstekend bevallen. In september gaan we weer !!! Dan vanuit München door naar de Dolomiten. Is dan maar ongeveer 350 km meer en dan zit je midden in de Dolomiten.

Bandjes en sjorbanden heeft de trein allemaal en de motor wordt keurig vastgezet. Hoef je echt geen zorgen om te maken.

Ik zou alleen bagage op de motor laten zitten die je niet nodig hebt in de coupe en die niet echt van waarde zijn. Afsluitbare topkoffer en zijkoffers zijn dan ideaal want die zitten vast aan de motor.

Je gaat het zeker vaker doen.

Veel plezier.
Strombo

Re: Autoslaap trein naar Avignon

Bericht door Strombo »

Ik heb ook vaak naar deze opties gekeken. Vanuit Friesland is Düsseldorf 2,5 tot 3 uur rijden. Düsseldorf - München 6 uur. Is het voor de 6 uur rijden van Düsseldorf naar München écht de moeite waard om de trein te nemen? Hoeveel uur ben je met op- afladen, treinreis en het vinden van de staions en daar weer vandaan op je route, eigenlijk aan tijd kwijt. En mag ik vragen wat de totale kosten voor heen en weer dan zijn.

Datzelfde geldt eigenlijk voor Avignon. Eerste naar Den Bosch. Dik 2 uur voor ons. Op de trein, met de trein, van Avignon naar overnachtingsadres? Hoe lang duurt dat eigenlijk?

Met de auto en motor op de aanhanger rij ik in 14 uur naar Avignon. Heen en weer denk ik 70 Euro tol en 270 Euro brandstof (benzine), dus in totaal ongeveer 340 Euro. Voor München geen tol, dus alleen brandstof, ongeveer 205 Euro brandstof in 10 uur. De kosten zijn voor heen en weer, de tijd enkele reis.

Zou een afweging waard zijn.
:D
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Autoslaap trein naar Avignon

Bericht door Margon »

Wat voor mij een overweging zou zijn dat het een enkele reis heen is, terug met motor.

Het scherm van een strom is dacht ik hoger dan de toegelaten hoogte? of kijken ze daar niet zo naar.
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
FrenkieNL

Re: Autoslaap trein naar Avignon

Bericht door FrenkieNL »

Margon schreef:Wat voor mij een overweging zou zijn dat het een enkele reis heen is, terug met motor.

Het scherm van een strom is dacht ik hoger dan de toegelaten hoogte? of kijken ze daar niet zo naar.
Check de fotos !? Strom scherm is niet te hoog.

Enne, wij gaan van dusseldorf daar tot Innsbruck, slapen op de trein. Savond inchecken, de volgende ochtend fris (..) wakker en op je plaats van bestemming. Geen benzine kosten, geen Duitse snelwegen aso's, geen overnachting, en niet moe. En de eerste mooie bergen voor je neus.
:-)}

ohja en wij gaan ook heen met de trein en via een hele lange omweg over de alpen terug naar huis ( daar doen we 1,5 week over )
Plaats reactie