26aug-1sept: Rond de Dolomieten

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Gebruikersavatar
Antonio28
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 27-01-2013, 21:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 Special (2016)
Woonplaats: Berlicum

26aug-1sept: Rond de Dolomieten

Bericht door Antonio28 »

Pittige & prachtige rondreis door dit imposante gebergte, van hotel naar hotel. We gaan met zijn vieren. Ik zoek daarvoor nog twee motoristi.
Vertrek: vrijdag 26 augustus 2016 rond 9.00 uur, omgeving 's Hertogenbosch
Terug: donderdag 1 september rond 19.00 uur

Ongeveer 3200 kilometer en 6000 bochten
42 Passen (waaronder de gehele Dolomieten top 10)
Rijtijd per dag rond de zeven uren

Telling is not selling, zie ons ritje van vorig jaar:
https://www.youtube.com/watch?v=MgkXbrpemoM


Gezocht:
Twee motoristi vanaf 50 jaar met bergervaring. Die houden van doorrijden, zonder dat het echt racen wordt. Gezellige lui die iets te melden hebben, onder het genot van bijvoorbeeld een biertje of een glas wijn. Met navigatie op de brommert en die het leuk vinden om beurtelings voorop te rijden.
Ervaren Motard Martin uit Zwitserland (56 jaar, BMW RT), komt ons op dag 1 tegemoet. Hij is een NL jeugdvriend van me die 30 jaar geleden naar Zwitserland vertrokken is. We zijn dus de hele week met z'n vieren.

Het verblijf:
Onderweg overnachten we in zes verschillende budgetvriendelijke hotels. Met de authentieke Italiaanse cultuur en lekker en betaalbaar eten. Twee man op een kamer. Die hotels zoeken we ter plekke. Antonio28 rijdt er al jaren rond en hij kent de Dolomieten en de cultuur. Hij spreekt goed Italiaans: dat opent deuren die voor anderen gesloten blijven.

Vier man:
De keuze voor vier man is puur praktisch, het is dan gemakkelijker hotelkamers te krijgen. Augustus is de maand waarin de Italianen met zijn allen op vakantie gaan. De hotels zijn goed bezet of zelfs vol. Alleen de eerste overnachting boek ik vooraf.

De kosten:
Ongeveer 100 euro per dag. Wil je mee dan betaal je 100€ aan. Die gaan in de pot. Haak je af, dan ben je dat geld kwijt. Dit om deelname wat minder vrijblijvend te maken.

De routebestanden:
Antonio28 is nog aan het fine-tunen. 2016 wordt een variant op 2015. De Garmin-bestanden zijn exclusief voor de deelnemers.

Afspraak:
Deelname aan deze reis is geheel voor eigen risico. We houden ons in principe aan de verkeersregels en we houden rekening met elkaar en met andere weggebruikers.
V-strom DL1000 L16 "Knallen met die handel!"
Plaats reactie